کد خبر: ۲۰۲۲۴۳
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۵ - ۲۷ اسفند ۱۴۰۰ - 18 March 2022
معاون بازار شرکت تامین سرمایه تمدن افزود: از جمله دستاوردهای 10 ساله تمدن می‌توان به توسعه صندوق‌های سرمایه‌گذاری و گسترش فرهنگ سرمایه‌گذاری غیرمستقیم در کشور اشاره کرد که حاصل آن را می‌توان در حجم منابع جذب شده در بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری کشور با نام گنجینه زرین شهر مشاهده کرد.

تامین سرمایه تمدن درحالی دهمین سالگرد تاسیس خود را جشن می گیرد که با همت کارکنان و مدیران متعهد آن به گواه آمارها توانسته جایگاه درخوری را در بازار سرمایه کسب کند. در ادامه گفت و گویی را با منظر بزرگی معاون بازار شرکت تامین سرمایه تمدن انجام داده ایم تا به دستاوردهای ۱۰ ساله شرکت بپردازیم. در ادامه این گفت و گو را بخوانید:

منظر بزرگی در بخش ابتدایی صحبت های خود ضمن اشاره به نقش تامین سرمایه تمدن در اکوسیستم بازار سرمایه کشور در 10 سال گذشته گفت: شرکت تأمین سرمایه تمدن یکی از فعالترین تأمین سرمایه های کشور است که از بدو تأسیس، هدف اصلی خود را تمرکز بر توسعه بازارها و گسترش ابزارهای مالی در کشور قرار داده و در این راستا به توفیقات فراوانی دست یافت. رکوردشکنی پیاپی، تغییر انگاره بازار سرمایه از حجم دارایی تحت مدیریت یک نهاد مالی، تمرکز بر خدمات مالی با رویکرد حل مساله، پیشرو بودن در تحول انفوماتیک بازار سرمایه و کمک به هویت بخشی بازار سرمایه به عنوان بخشی از اقتصاد کشور موجبات جایگاه برجسته تمدن در بازار سرمایه بوده است.

معاون بازار شرکت تامین سرمایه تمدن افزود: از جمله دستاوردهای 10 ساله تمدن می‌توان به توسعه صندوق‌های سرمایه‌گذاری و گسترش فرهنگ سرمایه‌گذاری غیرمستقیم در کشور اشاره کرد که حاصل آن را می‌توان در حجم منابع جذب شده در بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری کشور با نام گنجینه زرین شهر مشاهده کرد.

وی ادامه داد: مدیریت بالغ بر 650 هزار میلیارد ریال منابع در قالب 13 صندوق سرمایه گذاری که مطابق با طیف وسیعی از میزان ریسک پذیری سرمایه گذاران است این امکان را فراهم آورده تا افراد با سلایق مختلف همواره بتوانند در زنجیره خدمات تمدن متناسب با ریسک پذیری خود فرصت سرمایه گذاری مناسب را انتخاب کنند.

به گفته بزرگی ایجاد فراگیرترین بستر سرمایه‌گذاری آنلاین با هدف تسهیل فرآیند سرمایه‌گذاری در صندوق‌ها یکی دیگر از دستاوردهای مهم تأمین سرمایه تمدن است. وی تصریح کرد: درگاه IBshop به عنوان بستر سرمایه‌گذاری آنلاین، از لحاظ گردش مالی، دامنه فعالیتی همتراز با بزرگ‌ترین کسب و کار‌های آنلاین کشور دارد.

معاون بازار شرکت تامین سرمایه تمدن ضمن تاکید بر این نکته که حمایت‌های معنوی و علمی تأمین سرمایه تمدن از بازار سرمایه به ویژه در حیطه مدیریت صندوق‌های سرمایه‌گذاری و تأمین مالی از دیگر نقاط درخشان فعالیت تأمین سرمایه تمدن است اظهار کرد: همواره با ارائه پیشنهادات فنی در مدیریت صندوق‌ها و ابداع رویه‌های نوین برای کنترل ریسک در صندوق‌های سرمایه‌گذاری کشور راه را برای توسعه این ابزار هموار کرده است.

وی در پاسخ به این سوال که دلیل نقش آفرینی محوری تمدن در تامین مالی بازار سرمایه چیست؟ گفت: بازخوانی عملیاتی از دانش روز مالی، رویکرد حل مساله در سطح اقتصاد کشور و بازار سرمایه به عنوان یک ویژگی جوهری در تار و پود سازمانی تمدن، تعامل سازنده با ارکان اقتصادی، نهادهای نظارتی و اجرایی و بدنه بازار سرمایه و تلاش در راستای بهترین بودن و بهترین ماندن از جمله ویژگی های برجسته تمدن بوده است که برای این شرکت نقش محوری در تحولات اقتصادی و بازار سرمایه ایجاد کرده است.

بزرگی یادآور شد: تأمین سرمایه تمدن به عنوان یکی از فعالین بازار سرمایه ایران، همواره خود را متعهد به حرکت در مسیر اهداف بنیادین و زیربنایی این بازار می‌داند. گسترش و توسعه بازار بدهی و ابزارهای تأمین مالی با هدف گسترش دسترسی به سرمایه از طریق ابزارهای نوین و همگام با ابزارهای بین‌المللی از مأموریت‌های مهم بازار سرمایه است و از این رو تأمین سرمایه تمدن تمام تلاش خود را برای دسترسی فعالان اقتصادی به سرمایه‌های خرد و درشت به کار بسته است تا بستر لازم برای اعتلای اقتصادی کشور فراهم شود.

وی برنامه معاونت بازار تامین سرمایه تمدن جهت تحقق سود مستمر بلندمدت و فزاینده برای سرمایه گذاران را این چنین تشریح کرد: ایجاد محصولاتی با موازنه منطقی ریسک و بازده، جذب مشتریان پایدار از طریق سرآمدی عملیاتی و بهینه-سازی مداوم روندهای اجرایی و همکاری با سایر اجزای مجموعه تمدن جهت خلق هم افزایی، همواره به عنوان چارچوب کلی برنامه های واحد معاونت بازار در دستور کار بوده است. همکاری درون مجموعه ای در کنار توجه به نیازهای سرمایه-گذاران، کاوش در فرصت های ایجاد شده در بازار، ارتقای زیرساخت و نیروی انسانی به صورت مستمر در آینده عواملی هستند که در صورت تحقق می¬تواند منجر به حفظ و رشد عملکردی این معاونت و شرکت باشد.

معاون بازار شرکت تامین سرمایه تمدن در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان اینکه تأمین سرمایه تمدن همواره به عنوان پیشرو در بازار سرمایه کشور به دنبال تسهیل فرآیند و رویه سرمایه‌گذاری آحاد جامعه در این بازار بوده است عنوان کرد: تأمین سرمایه تمدن همواره به عنوان پیشرو در بازار سرمایه کشور به دنبال تسهیل فرآیند و رویه سرمایه‌گذاری آحاد جامعه در این بازار بوده است. ایجاد و توسعه بستر سرمایه‌گذاری برخط IBshop و پس از آن ایجاد شعب مختلف سوپر مارکت مالی در مناطق مختلف کشور با هدف تسهیل دسترسی سرمایه گذاران به سایرخدمات مالی و تلاش مستمر برای افزایش نفوذ آن از جمله فعالیت‌های معاونت بازار در این راستا می‌باشد.

وی ادامه داد: از دیگر برنامه‌های مهم معاونت بازار می‌توان به توسعه ابزارهای سرمایه‌گذاری و نهادی به منظور پوشش طیف گسترده¬تری از نیازهای مخاطبان شرکت به عنوان سرمایه¬گذار یا سرمایه پذیر و همچنین تلاش جهت ورود به بازارهای نوظهور و همچنین یکپارچه سازی خدمات اشاره کرد.

بزرگی در بخش پایانی صحبت های خود تصریح کرد: همانگونه که در بالا نیز به آن اشاره شد تأمین سرمایه تمدن در حال حاضر با مدیریت بیش از 650 هزار میلیارد ریال، معادل 1.5 درصد از نقدینگی کشور را به عهده دارد که در قیاس با بانک-های تجاری به عنوان نهادهای سنتی فعال در اقتصاد کشور این رقم با توجه به تعداد قابل توجه بانک ها، بیشتر و با توجه به تعداد نیروی انسانی متولی این موضوع نشان از بهره‌وری بالای این مجموعه در تحقق اهداف خود دارد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: