کد خبر: ۲۰۲۰۷۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۰ - ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - 09 March 2022
با توجه به رشد قیمت دلار در بازار ارز داخلی در روز سه‌‌شنبه، سکه امامی نیز روند صعودی را پیش گرفت و به سطوح بالای 12میلیون تومان حرکت کرد.

سایه دلار بر روند سکه
03

با توجه به رشد قیمت دلار در بازار ارز داخلی در روز سه‌‌شنبه، سکه امامی نیز روند صعودی را پیش گرفت و به سطوح بالای 12میلیون تومان حرکت کرد.

این افزایش نرخ، در پی رشد قوی بهای طلا در بازار جهانی از استحکام بیشتری برخوردار شد تا نوسانات صعودی بیشتری را برای این فلز گرانبهای داخلی به همراه داشته باشد.

به‌طوری که روز گذشته سکه امامی به قیمت 12 میلیون و 300 هزار تومان مورد داد و ستد قرار گرفت. همچنین گفتنی است ارزش ذاتی این سکه در حال حاضر به بالای ۱۲ میلیون و 500 هزار تومان رسیده و حباب منفی سکه بیش از 200 هزار تومانی آن، خرید سکه را از لحاظ بنیادی به صرفه جلوه می‌دهد، هر چند هراس از افت یکباره دلار بر تصمیمات سرمایه‌‌گذاران سایه افکنده است.

تثبیت طلا بالای 2000 دلار

پس از آنکه طلای جهانی در روز دوشنبه با وجود تلاش‌‌های بسیار و رفت و برگشت‌‌های متعددی که برای تثبیت جایگاه خود در بالای مرز 2هزار دلار داشت، در نهایت در زیر این سطح ایستاد، روز سه‌‌شنبه به هدف خود رسید. به‌طوری که این فلز گران‌بها روز گذشته ساعت 19 در بازار جهانی به قیمت 2053 دلار در هر اونس معامله شد. بر این اساس طلای جهانی در مسیر ثبت رکورد سال 2020 خود قرار دارد. به‌گفته عده‌‌ای از کارشناسان جنگ اوکراین همچنان به عنوان محرک اصلی احساسات ریسک‌‌گریز شناخته می‌شود. این ریسک‌‌گریزی، ژئوپلیتیک است؛ بنابراین به نظر می‌‌رسد تقاضا برای دارایی‌‌های امن وجود دارد. همچنین سرمایه‌‌گذاران در انتظار تصمیمات بانک مرکزی اروپا در اواخر هفته هستند. انتظار می‌‌رود چنین شرایطی تا پایان هفته باقی بماند و طلا نیز به روند صعودی ولی آرام‌‌تر ادامه دهد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: