کد خبر: ۲۰۲۰۵۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۳ - ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - 08 March 2022
مراسم انعقاد تفاهم‌‌‌نامه با پنج‌بانک عامل در ادامه طرح تامین مالی زنجیره‌‌‌ای با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیران بانک‌های عامل برگزار شد.

مراسم انعقاد تفاهم‌‌‌نامه با پنج‌بانک عامل در ادامه طرح تامین مالی زنجیره‌‌‌ای با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیران بانک‌های عامل برگزار شد.

به گزارش «شاتا»، دی‌‌‌ماه امسال، هفت‌بانک عامل با همکاری و تعامل بانک‌مرکزی و وزارت امور اقتصادی و دارایی به صورت پایلوت این طرح را آغاز کردند که در ادامه پنج‌بانک کشاورزی، توسعه‌‌‌تعاون، آینده، ایران‌‌‌زمین و خاورمیانه نیز به این بانک‌ها اضافه شدند و تفاهم‌‌‌نامه‌‌‌های مربوطه را امضا کردند.
در این مراسم، تفاهم‌‌‌نامه‌‌‌های یادشده به امضای سید مهدی نیازی، معاون هماهنگی و محیط کسب‌وکار وزارت صمت به نمایندگی از وزارتخانه و مدیران بانک‌های عامل رسید.

در فاز نخست و پایلوت این طرح در دی‌‌‌ماه امسال، تفاهم‌‌‌نامه تامین مالی زنجیره‌‌‌ای میان وزارت صمت و هفت بانک صادرات، ملت، تجارت، مسکن، پارسیان، ملی و صنعت‌‌‌ومعدن امضا شده بود و در مجموع تاکنون ۱۲بانک در طرح تامین مالی زنجیره‌‌‌ای مشارکت دارند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در این مراسم گفت: اگر پنج‌راهبرد و کار اصلی و اساسی در نظام پولی و مالی داشته باشیم، یکی از آنها تامین مالی زنجیره‌‌‌ای است که بسیاری از مسائل ما را حل خواهد کرد.

سیدرضا فاطمی‌امین افزود: دو پروژه پرداخت تسهیلات مبتنی بر صورت‌‌‌حساب‌‌‌های سامانه جامع تجارت و تامین مالی زنجیره‌‌‌ای را از دو ماه پیش آغاز کردیم و در این راستا تعاملات و هم‌‌‌افزایی بسیار خوبی با بانک مرکزی و وزارت امور اقتصادی‌‌‌ودارایی داشتیم.

وی با بیان اینکه پرداخت تسهیلات مبتنی بر صورت‌‌‌حساب‌‌‌های سامانه جامع تجارت نیز از سوی بانک مرکزی ابلاغ شده است، گفت: کاهش انحراف از منابع از مهم‌ترین دستاوردهای این پروژه خواهد بود. این یک حرکت رو به جلو و قابل ملاحظه است که به حل بسیاری از مسائل ما در این حوزه کمک می‌کند.

وزیر صمت با بیان اینکه نظام بانکی همکاری بسیار خوبی با این پروژه دارد، توضیح داد: از اول خردادماه، کار این پروژه شروع شده است و هر هفته برای رصد، پایش و نظارت بر پروژه جلسه داریم و استان‌‌‌ها نیز وارد این موضوع شده‌‌‌اند. وی افزود: سهولت دسترسی به منابع، هدایت نقدینگی و کاهش انحراف از منابع از دستاوردهای این پروژه خواهد بود.

معاون هماهنگی و محیط کسب‌وکار وزیر صمت تصریح کرد: موضوع رصد و پایش تامین مالی در شبکه بانکی کشور به صورت ویژه در دستور کار است. اقدامات بنیادی و زیرساختی انجام شده و سیستم‌های اطلاعاتی دستگاه‌‌‌های اجرایی در این حوزه به هم مرتبط شده است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: