کد خبر: ۲۰۲۰۱۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۷ - ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - 07 March 2022
به پراخت ملت در حال حاضر 20 درصد از کل مبالغ در گردش شاپرک را دراختیار داشته و بقیه شرکت‌های (پی‌اس‌پی) در رده بعد از به‌پرداخت‌ملت قراردارند.

بانکداری ایرانی - معصومه فریادرس ؛  به پرداخت یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های زیرمجموعه بانک ملت است که در سال‌های اخیر توانسته جایگاه ویژه‌ای در بازار پرداخت ایران و حتی جهانی کسب کند و همواره از سال 1384 که تاسیس شد در این حوزه از برتر ین‌ها بوده و در سطح جهانی نیز خوش درخشیده است چرا که شرکت به پرداخت ملت جایگاه یازدهم جهان را در میان 150 شرکت فعال در زمینه پرداخت الکترونيک از آن خود کرد.

به گزارش  بانکداری ایرانی، بالغ بر 83 درصد سهم شرکت به پرداخت ملت در حال حاضر متعلق به شرکت گروه فن‌آوران هوشمند بهسازان فردا متعلق به بانک ملت است.

در حقیقت بانک ملت سه زیرمجموعه اصلی دارد که در راستای تسهیل در فعالیت‌های بانکداری و امور مربوط به امور سهام بانک ملت را یاری می‌کنند.

مهم‌ترین زیرمجموعه بانک ملت و شرکت‌های فرعی ان عبارت از گروه فن‌آوران و هوشمند بهسازان فردا، هلدینگ گروه مالی ملت و هلدینگ بهساز مشارکت های ملت هستند. همان‌گونه که از نام شرکت‌ها مشخص است. هرکدام وظایف خاصی را دارند، لذا کارهای مربوط به پرداخت‌ها، تراکنش‌ها و غیره در فضای پرداخت متعلق به “به پرداخت” ملت است.

در حقیقت موفقیت‌های شرکت به پرداخت ملت گویای این مطلب است که بخش پرداخت و شاخه‌های فناوری بانک ملت، عالی‌ترین فضای کسب‌وکار را داشته و بانک ملت را به پیشروترین بانک در حوزه‌های مختلف فناوری و همچنین دیجیتالی سازی تبدیل کرده است.

به پراخت ملت در حال حاضر 20 درصد از کل مبالغ در گردش شاپرک را دراختیار داشته و بقیه شرکت‌های (پی‌اس‌پی) در رده بعد از به‌پرداخت‌ملت قراردارند.

گفتنی است که در بهمن 1400 اعلام‌شده است که شاپرک 6361هزار میلیارد ریال تراکنش داشته که 20 درصد یعنی بالاترین سهم به ارزش 1272 هزار میلیارد ریال به پرداخت ملت اختصاص داشته است.

به پرداخت ملت؛ عامل موثر در موفقیت بانک ملت



بر اساس گزارش شاپرک وضعیت بانک‌های صادرکننده و پذیرنده نشان می‌دهد 9 بانک بیشترین سهم را در مبلغ تراکنش‌های شاپرک به خود اختصاص دادند در بهمن‌ماه 1400 بانک‌های "ملی ایران"، "ملت" و "صادرات ایران " دارای بیشترین سهم از تعداد کارت‌های بانکی تراکنش دار در شبکه پرداخت بوده‌اند.

همچنین بر اساس آمار منتشرشده شاپرک، بانک‌های ملت، ملی، صادرات، تجارت، کشاورزی و سپه بیش‌ترین سهم از کل تعداد تراکنش‌های شبکه پرداخت را در بهمن 1400 داشتند

در پایان بهمن 1400 اعلام‌شده است که به پرداخت ملت 28 هزار میلیارد ریال درآمد کسب کرده است. از محل کارمزد تراکنش 9 هزار و 468 میلیارد ریال، از محل پشتیبانی پایانه ها مبلغ یک هزار 477 میلیارد ریال، تولید نرم‌افزار 535 میلیارد ریال و از محل خدمات شارژ در این دوره 16 هزار و 502 میلیارد ریال درآمد کسب کرده است. نسبت به‌کل سال 1399 در این یازده ماهه منتهی بهمن 1400 بیش از 5 درصد رشد در کسب درامد را تجربه کرده‌است.

محصولات کلیدی این شرکت مهم در حوزه پرداخت عبارت از:
دستگاه کارت‌خوان (POS)
پایانه اختصاصی صنوف
درگاه پرداخت اینترنتی (IPG)
سکه (سامانه کیف همراه)
پایانه پرداخت بهای سوخت
کیوسک (پایانه غیر نقدی)
سامانه پاسخ صوتی محاوره‌ای (IVR)
رمز کارگشا (#۷۴۱*)
پایانه‌های خودپرداز
دستگاه خوددریافت
دستگاه VTM

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: