کد خبر: ۲۰۱۹۱۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۶ - ۰۹ اسفند ۱۴۰۰ - 28 February 2022
بیمه آسیا در پایان بهمن ماه 1400
بیمه آسیا با رشد مطلوب حق بیمه تولیدی و کنترل مناسب ریسک بیمه نامه توانست در 11 ماه نخست سال جاری تراز عملیاتی مثبت 5.5 هزار میلیارد تومان را ثبت کند و نسبت خسارت خود را 2.5 درصد کاهش دهد.

بیمه آسیا با رشد مطلوب حق بیمه تولیدی و کنترل مناسب ریسک بیمه نامه توانست در 11 ماه نخست سال جاری تراز عملیاتی مثبت 5.5 هزار میلیارد تومان را ثبت کند و نسبت خسارت خود را 2.5 درصد کاهش دهد.


به گزارش  بانکداری ایرانی،  براساس تازه ترین گزارش ماهیانه شرکت بیمه آسیا منتهی به پایان بهمن ماه 1400 ، این شرکت در این دوره 11 ماهه 11 هزار و 159 میلیارد تومان حق بیمه تولید کرد و همچنین پنج هزار و 670 میلیارد تومان خسارت پرداخت کرد که حاکی از رشد 51 درصد حق بیمه تولیدی و 44 درصدی خسارت پرداختی است .


حاصل کار این شرکت بیمه ای در این دوره ثبت تراز عملیاتی مثبت پنج هزار و 489 میلیارد تومان و ثبت نسبت خسارت 50.81 درصد است که حاکی از رشد 58 درصدی تراز عملیاتی وکاهش 2.25 درصدی نسبت خسارت در این شرکت است .
بیمه آسیا در دوره مشابه سال گذشته هفت هزار و 397 میلیارد تومان حق بیمه تولید و همچنین سه هزار و 925 میلیارد تومان خسارت پرداخت کرده بود و تراز عملیاتی مثبت سه هزار و 472 میلیارد تومان را ثبت کرده بود.


این شرکت بیمه ای در این دوره زمانی بیشترین حق بیمه تولید خود را از سرفصل های بیمه ثالث، درمان، بدنه خودرو و بیمه های زندگی تولید کرد سهم این رشته های بیمه ای از پرتفوی بیمه آسیا همانند دوره مشابه سال گذشته است و تغییر نداشته است .


در بخش خسارت سرفصل های ثالث، درمان، بدنه خودرو و بیمه های زندگی به ترتیب بیشترین سهم را در از خسارت پرداختی بیمه آسیا داشته اند، دربخش پرداخت خسارت سهم بیمه ثالث نسبت به دوره مشابه سال گذشته هشت درصد کاهش و سهم بیمه درمان 9 درصد افزایش داشته است اما درمجموع کنترل مناسب ریسک بیمه نامه باعث کاهش نسبت خسارت این شرکت در سال جاری شده است.


لازم به یادآوری است که بیمه آسیا در آخرین گزارش از صورت های مالی میان دوره ای خود منتهی به پایان آذرماه سال جاری 509 میلیارد تومان سود خالص شناسایی کرده بود این در حالی است که بسیاری از شرکت های بورسی گروه بانکی و بیمه ای به دلیل وضعیت نامناسب بازار سرمایه با افت شدید سود آوری مواجه شده اند اما بیمه آسیا علاوه بر عملکرد مطلوب در بخش عملیات بیمه گری دربخش سرمایه گذاری ها هم عمکرد مطلوبی داشته است .

لیلا فریادرس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: