کد خبر: ۲۰۱۹۰۵
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۹ - ۰۸ اسفند ۱۴۰۰ - 27 February 2022
سوئیفت اعلام کرد: پس از دریافت دستورات قانونی، آماده اجرای تصمیم آمریکا و اروپا مبنی بر اعمال تحریم‌ بانک‌های روسیه است.

سوئیفت اعلام کرد: پس از دریافت دستورات قانونی، آماده اجرای تصمیم آمریکا و اروپا مبنی بر اعمال تحریم‌ بانک‌های روسیه است.

جامعه جهانی ارتباطات مالی بین بانکی موسوم به سوئیفت (SWIFT) با صدور بیانیه ایی اعلام کرد : پس از دریافت دستورات قانونی، آماده اجرای تصمیم آمریکا و اروپا مبنی بر اعمال تحریم‌ بانک‌های روسیه است. تعامل با مقامات اروپایی برای دریافت جزئیات و اقدامات جدید در جریان است تا از دستورالعمل های قانونی پیروی شود .

براساس این گزارش، طبق اعلام آمریکا و با هماهنگی کمیسیون اروپا ، فرانسه، آلمان، ایتالیا، انگلیس و کانادا ، خروج برخی بانک های روسیه از سوئیفت ، تصویب شده و این گروه برنامه تبدیل کردن جنگ اوکراین به شکست راهبردی روسیه دارند.

سوئیفت انجمن تعاونی غیرانتفاعی است که سال ۱۹۷۳ توسط ۲۳۹ بانک از پانزده کشور اروپایی و آمریکای شمالی با هدف جایگزینی روش‌های ارتباطی غیر استاندارد کاغذی یا از طریق Telex راه‌اندازی شده و مرکز اصلی آن در بلژیک است و کشورهای آمریکا، هلند، انگلیس و هنگ کنگ به عنوان مراکز پشتیبان اعضا فعالیت دارند.

در حال حاضر بیش از ۹٬۷۰۰ بانک و مؤسسهٔ مالی در ۲۰۹ کشور جهان عضواین نهاد هستند که سال ۲۰۱۸ دارای بیش از ۲۸ میلیون تراکنش بود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: