کد خبر: ۲۰۱۸۱۱
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۶ - ۰۴ اسفند ۱۴۰۰ - 23 February 2022

ثروت و موفقیت سلبریتی‌ها گاهی باعث می‌شود مردم تصور کنند آن‌ها افرادی عادی نیستند. درست است که آن‌ها بسیار خوش شانس بوده اند، اما پشت همه‌ی امتیازاتی که امروز می‌توانند از آن‌ها بهره‌مند شوند، تلاش، انضباط و پشتکار زیادی وجود داشته است. هنرمندانی که از آن‌ها صحبت خواهیم کرد کودکی سختی را پشت سر گذاشتند. بعضی از آن‌ها با فقر، درک نشدن یا تنهایی دست و پنجه نرم کردند، اما توانستند بر همه‌ی این ناملایمات فائق آیند و به موفقیت دست یابند.

در ادامه از سلبریتی‌هایی خواهیم گفت که علیرغم کودکی سخت شان با تلاش و تسلیم نشدن، رویا‌های خود را محقق کردند.

 

سلبریتی هایی که کودکی سخت شان مانع موفقیت شان نشد

لونگوریا گرچه اصلیتی مکزیکی – اسپانیایی دارد، اما در سال ۱۹۷۵ در تگزاس متولد شد. او در یک مزرعه بزرگ شد که در آنجا به همراه والدین و ۴ خواهرش زندگی می‌کرد. آن‌ها زندگی فقیرانه‌ای داشتند و گاهی هم به دلیل نیاز مالی مجبور می‌شدند غذای خود را از راه شکار تأمین کنند.

لونگوریا در مصاحبه‌ای گفت که آن‌ها این کار را نه برای لذت، بلکه از سر نیاز می‌کردند: «برای آزار و اذیت این کار را نمی‌کردیم. ما غذایمان را از این راه تأمین می‌کردیم. ما پوست غذایمان را می‌کندیم.»

جنیفر لوپز

سلبریتی هایی که کودکی سخت شان مانع موفقیت شان نشد

این هنرمند مشهور و محبوب از ابتدا دقیقاً می‌دانست که دلش می‌خواهد وقتی بزرگ شد چه کاره شود. لوپز که در محله‌ی برانکس نیویورک متولد شد، در ۱۸ سالگی بعد از آنکه از رفتن به دانشگاه سر باز زد، از خیابان سردرآورد. او مصمم بود که زندگی اش را وقف علاقه اش یعنی رقص کند به همین دلیل مادرش او را از خانه بیرون کرد. لوپز که جایی را برای رفتن نداشت، مدیران مدرسه‌ی رقصش به او کمک کردند و اجازه دادند همانجا بماند.

او شب‌ها روی یک کاناپه می‌خوابید، اما به تحقق رویاهایش نزدیک و نزدیک‌تر می‌شد. اجرا در فیلم «سلنا» فرصت بزرگی برایش بود تا او بتواند شهرتی برای خود دست و پا کند و لوپز هم این فرصت را هدر نداد. از آن زمان موفقیت و شانس به او به فراوانی روی کرده است، پاداشی که به طور قطع بعد از آن همه سختی و تلاش در گذشته، شایستگی اش را دارد.

سلنا گومز

سلبریتی هایی که کودکی سخت شان مانع موفقیت شان نشد

مورد سلنا گومز با همه‌ی افراد قبلی کاملاً متفاوت است، چون چیزی که مجبور شد با آن دست و پنجه نرم کند نه فقر یا درک نشدن، بلکه شهرت زودهنگام و فشار شغلی از سن بسیار کم بود. گومز وقتی تنها ۱۰ سال داشت دیگر به شهرت زیادی رسیده و به سوپر استار برنامه‌های کودکان بدل شده بود و همه‌ی این‌ها فشار روانی زیادی برای او به دنبال داشت. ساعت‌ها فیلمبرداری، برنامه‌ی کاری فشرده، تمرینات، مصاحبه‌ها و همینطور مسأله‌ی وجهه‌ی عمومی، همه‌ی آن چیز‌هایی بود که گومز مجبور بود نگران آن‌ها باشد.

سیلوستر استالونه

سلبریتی هایی که کودکی سخت شان مانع موفقیت شان نشد

استالونه نمونه‌ای از آن چیزی است که می‌توان با صبر، پشتکار و اراده به آن دست یافت. او کودکی بسیار دشواری تجربه کرد؛ از خانه بیرونش کردند و مجبور بود در ایستگاه اتوبوس بخوابد. اما او به خود و کارش ایمان داشت. به همین دلیل با فیلمنامه‌ی «راکی» اش آنقدر از این شرکت فیلمسازی به آن شرکت رفت تا بالاخره کسی را پیدا کرد که روی ایده اش حساب کند.

این فیلم به موفقیت عظیمی دست یافت که ساخت چندین دنباله و پروژه‌های دیگری را به دنبال داشت و به همه‌ی این‌ها باید فروش میلیونی در سینما‌ها را م اضافه کرد، امری که به استالونه کمک کرد فقر و سختی گذشته را پشت سر بگذارد.

ریانا

سلبریتی هایی که کودکی سخت شان مانع موفقیت شان نشد

ریانا در کشور باربادوس به دنیا آمد و بزرگ شد. او با خواهر و برادر‌ها و پدرش زندگی می‌کرد که علاوه بر اینکه مرد بسیار تندخویی بود، اعتیاد‌هایی هم داشت. به گفته‌ی ریانا او در کودکی به همراه پدرش در خیابان دستفروشی می‌کرد و با فروش کلاه، کمربند و روسری به او در تأمین معاش خانواده شان کمک می‌کرد، چون اصلاً وضعیت مالی پایداری نداشتند.

حالا همه‌ی این‌ها برای ریانا چیزی جز یک خاطره نیست. او تجارت خود را به راه انداخته و نه تنها در زمینه‌ی موسیقی موفق است، بلکه یک برند محصولات آرایشی هم دارد.

هالی بری

سلبریتی هایی که کودکی سخت شان مانع موفقیت شان نشد

بری یک بار فاش کرد که کودکی بسیار دشواری داشته. او رابطه‌ی خوبی با پدرش که حالا دیگر در قید حیات نیست، نداشت. بری در اینباره گفته که کودکی او با آزار و اذیت‌های زیادی همراه بود و با پدری بزرگ شد که او را هم کلامی، هم عاطفی و هم فیزیکی بسیار آزار می‌داد.

با این حال، طی سالیان بری یاد گرفت که ببخشد و پی برد که همه‌ی سختی‌هایی که در کودکی تجربه کرده بود او را به زنی قوی و شجاع بدل کرد که می‌تواند برای خواسته هایش بجنگد و خود را هر روز به آدم بهتری تبدیل کند.

جی زی

سلبریتی هایی که کودکی سخت شان مانع موفقیت شان نشد

کودکی جی زی در خیابان‌ها و با مشکلات زیادی سپری شد. خشونت، جرم و اندک امیدی برای داشتن آینده‌ای روشن، واقعیت زندگی او بود. اما چیزی در زندگی او تغییر کرد و او نپذیرفت که زندگی اش به همان شکل پایان یابد.

هیچکس فکرش را نمی‌کرد پسری که با گروه‌های خلافکار سر و کار داشت، به یکی از قدرتمندترین و تأثیرگذارترین رپر‌ها و تهیه کننده‌های حوزه‌ی موسیقی در دنیا بدل شود.

روزیاتو

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: