کد خبر: ۲۰۱۸۰۹
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۴ - ۰۴ اسفند ۱۴۰۰ - 23 February 2022
مجموع اعتبار تخصیصی برای اجرای این طرح 9 هزار میلیارد ریال است که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات چهار هزار میلیارد ریال و پست بانک ایران از محل منابع بانک پنج هزار میلیارد ریال برای اجرای این برنامه تخصیص داده اند.

 بهزاد شیری مدیر عامل پست بانک ایران بانک در اولین جلسه هم اندیشی و توجیهی اجرای طرح پرداخت تسهیلات بند الف تبصره 18 ماده واحده قانون بودجه سال 1400 کل کشور با تاکید بر اینکه همکاری مشترک برای اجرای این طرح با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات فرصت بسیار ارزنده‌ای برای شناسایی مشتریان وفادار در حوزه فناوری اطلاعات، استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش بنیان است، گفت: مجموع اعتبار تخصیصی برای اجرای این طرح 9 هزار میلیارد ریال است که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات چهار هزار میلیارد ریال و پست بانک ایران از محل منابع بانک پنج هزار میلیارد ریال برای اجرای این برنامه تخصیص داده اند.


به گزارش اداره کل روابط عمومی پست بانک ایران، دکتر بهزاد شیری اظهار کرد: این طرح از لحاظ استراتژیک برای بانک بسیار مهم است و باید در حداقل زمان و حداکثر توان آن را اجرا کنیم و امیدوارم با توجه به رویکرد بانک در حوزه بانکداری دیجیتال، در سطح سایر رقبای بانکی، عملکرد مطلوبی را ثبت کنیم.

در این جلسه که با حضور جمعی از مدیران عصر روز دوشنبه دوم اسفند برگزار شد، دکتر شیری با اشاره به ماموریت‌های پست بانک ایران به عنوان بانک تخصصی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، مهمترین اولویت بانک را همکاری تمامی واحدهای ستادی و اجرایی برای انجام بهینه طرح دانست و گفت: انتظار دارم با برنامه‌ ریزی و پیگیری جدی همکاران، حداکثر ظرف مدت سه ماه عملیات طرح تسهیلاتی بند الف تبصره 18 به اتمام برسد.
مدیرعامل بانک با تاکید بر اینکه برای اجرای بهینه طرح تسهیلاتی بند الف تبصره در مرحله اول 18باید طی 10 روز آتی، الزامات و زیرساخت‌های فنی با محوریت حوزه فناوری آماده و تعیین تکلیف شود، تصریح کرد: همچنین معاونت طرح و برنامه‌ریزی، ساختار اجرایی و مکانیزم فعالیت را ترسیم کند و در صورت لزوم می توان هسته تحولی را نیز برای اجرای بهتر طرح ایجاد کرد.

وی افزود: باید آیین نامه و دستورالعمل اجرایی طرح بر اساس الگوی شش گانه تعیین شده وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ، در بانک تدوین ، اجرایی و عملیاتی شود و در مرحله نهایی نحوه ارتباط سامانه، اطلاع‌یابی و گزارش‌گیری اجرای طرح، قابل بهره‌برداری باشد.

بالاترین مقام اجرایی بانک با تاکید بر اینکه همکاری مشترک برای اجرای این طرح با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات فرصت بسیار ارزنده‌ای برای شناسایی مشتریان وفادار در حوزه فناوری اطلاعات، استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش بنیان است، گفت: این طرح از لحاظ استراتژیک برای بانک بسیار مهم است و باید در حداقل زمان و حداکثر توان آن را اجرا کنیم و امیدوارم با توجه به رویکرد بانک در حوزه بانکداری دیجیتال، در سطح سایر رقبای بانکی، عملکرد مطلوبی را ثبت کنیم.

شیری با اشاره به اینکه مجموع اعتبار پرداختی برای این طرح 9 هزار میلیارد ریال است، گفت: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات چهار هزار میلیارد ریال و پست بانک ایران از محل منابع بانک پنج هزار میلیارد ریال برای اجرای این برنامه تخصیص داده اند.
مدیرعامل پست بانک ایران با بیان اینکه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات شش برنامه واگذاری در سطح استانی و ملی برای اجرای طرح اعلام کرده است، گفت: برنامه اول حمایت از توسعه اشتغال در شرکت‌های فعال (نوپا و غیرنوپا) با سهم تسهیلات تلفیقی و توزیع استانی است. برنامه دوم حمایت از توسعه پلتفرم‌های کسب وکار مبتنی بر فناوری اطلاعات ، با 30 درصد توزیع ملی و 70 درصد توزیع استانی است.

وی برنامه سوم را حمایت از آموزش، توانمندسازی، هدایت شغلی نیروی انسانی و برگزیدگان رویدادهای نوآوری درحوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات دانست و افزود: اعتبار این برنامه با توزیع استانی در نظر گرفته شده است.

شیری برنامه چهارم را نیز حمایت از توسعه بسترهای آنلاین ارائه محصولات و خدمات در واحدهای صنفی و کسب و کارهای متداول و سنتی معرفی کرد و ادامه داد: برای این برنامه نیز اعتبار، با توزیع استانی در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل بانک در پایان با اشاره به اینکه برنامه ، پنجم تامین اعتبار از محل سرمایه در گردش است که اعتبار آن در سطح ملی تصویب شده، گفت: برنامه ششم که حمایت از طرح‎‌های ویژه ملی است نیز مانند برنامه پنجم در سطح ملی توزیع می‌شود و اعتباری خاصی برای آن درنظر گرفته شده است.
بر اساس این گزارش، در ادامه جلسه مدیران حاضر نیز در مورد نحوه اجرای طرح و برنامه‌های پیش رو نظرات و پیشنهادهای خود را مطرح کردند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: