کد خبر: ۲۰۱۷۹۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۹ - ۰۴ اسفند ۱۴۰۰ - 23 February 2022
اطلاعات وضعیت مالی در پایان دوره نشان می‌دهد جمع دارایی‌های بانک در پایان آذر ۲میلیون و ۲۷۷ هزار میلیارد ریال بوده که در مقایسه با رقم یک میلیون و ۶۳۹ هزار میلیارد ریال رشدی ۳۹ درصدی را نشان می‌دهد. جمع بدهی‌ها نیز در مدت یکساله مورد بررسی از پایان آذر ۱۳۹۹ تا پایان آذر امسال از یک میلیون و ۵۴۸ هزار میلیارد ریال به ۲میلیون و ۱۸۱هزار ریال افزایش یافت.

بانک رفاه کارگران درپایان ۹ ماه ابتدای امسال توانست جمع درآمدهای غیرمشاع خود را نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۰ درصد افزایش دهد. جمع درآمدهای غیرمشاع در پایان پاییز ۱۳۹۹ به میزان ۱۴ هزار و ۹۷۸ میلیارد ریال بود که در پایان پاییز امسال به ۱۷هزار و ۹۵۲ میلیارد ریال رسید. درآمدهای غیرمشاع شامل درآمد کارمزدی به میزان ۱۳هزار و ۸۶۹میلیارد ریال، نتیجه مبادلات ارزی به میزان ۶۷ میلیارد ریال و درآمد تسهیلات و سپرده‌گذاری غیر‌مشاع به میزان ۲هزار و۳۳۶ میلیارد ریال است.

سهم سایر درآمدها نیز یک هزار و۶۸۰ میلیارد ریال بود و درآمدهای کارمزدی بانک در یک سال منتهی به پایان آذر ۱۰۲درصد رشد داشته است. افزایش درآمدهای کارمزدی ناشی از خدمات و فعالیت‌های بانکی و رشد پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه و صدور ضمانت‌نامه و سایر طرح‌های کارمزدی است.
 
درآمدهای مشاع به درآمدهایی گفته می‌شود که از حاصل درآمد تسهیلات اعطایی‌، درآمد سپرده‌گذاری و اوراق بهادار و سود حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها به دست می‌آید. این درآمدها در دوره یکساله آذر ۹۹ تا آذر امسال ۳۰ درصد رشد داشته است. جمع درآمدهای مشاع در پایان آذر پارسال ۱۴۵ هزار و ۳۱۹ میلیارد ریال بود که در پایان آذر امسال به ۱۸۸هزار و ۹۷۸ میلیارد ریال رسیده است.

درآمد تسهیلات اعطایی بانک رفاه کارگران در ۳۰ آذر ۱۴۳ هزار و ۶۱۶ میلیارد ریال، درآمد سپرده‌گذاری و اوراق بهادار ۴هزار و۹۱۶ میلیارد ریال و سود حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها ۴۰ هزار و ۴۴۶میلیارد ریال بود.

درآمد عملیاتی بانک در ۳۰ آذر ۱۳۹۹به میزان ۵۰ هزار میلیارد ریال بوده که در۳۰ آذر ۱۴۰۰ به ۶۳هزار میلیارد ریال رسیده است. سود عملیاتی بانک نیز ۲هزار و ۵۸۲هزار میلیارد ریال بوده است.

اطلاعات وضعیت مالی در پایان دوره نشان می‌دهد جمع دارایی‌های بانک در پایان آذر ۲میلیون و ۲۷۷ هزار میلیارد ریال بوده که در مقایسه با رقم یک میلیون و ۶۳۹ هزار میلیارد ریال رشدی ۳۹ درصدی را نشان می‌دهد. جمع بدهی‌ها نیز در مدت یکساله مورد بررسی از پایان آذر ۱۳۹۹ تا پایان آذر امسال از یک میلیون و ۵۴۸ هزار میلیارد ریال به ۲میلیون و ۱۸۱هزار ریال افزایش یافت.

سود عملیاتی بانک رفاه کارگران با ۲۵درصد رشد از رقم ۲هزار و ۱۸۵ریال به ۲هزار و ۷۲۸ریال رسیده است. تعداد کارکنان بانک رفاه تا پایان آذر ۹هزار و ۸۱۵ نفر بوده است.

افزایش سرمایه ۸۰۰درصدی بانک رفاه‌کارگران
سرمایه ثبت شده بانک در تاریخ ۳۰ آذر ۱۴۰۰ به میزان ۲۳هزار میلیارد ریال بوده که در تاریخ ۲۱ دی یعنی یک ماه بعد و بر اساس آگهی تغییرات این بانک در اداره ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری تهران، سرمایه بانک به مبلغ ۱۹۲ هزار میلیارد ریال از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی و مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها افزایش‌ یافت.

ثبت رسمی افزایش بیش از ۸۰۰ درصدی سرمایه بانک رفاه کارگران در تاریخ فعالیت این بانک بی‌سابقه بوده است. بانک رفاه کارگران اعلام کرده با این افزایش سرمایه‌، به یکی از بهترین بانک‌های کشور از لحاظ کفایت سرمایه تبدیل شده است. کفایت سرمایه اعلامی بانک در پایان آذر (قبل از ثبت افزایش سرمایه) ۸/ ۳درصد بوده است. سرمایه بانک در ابتدای تاسیس در سال ۱۳۳۹به میزان ۴۰۰ میلیون ریال بوده است.

نسبت خالص تسهیلات (جاری و غیرجاری) به سپرده‌ها ۷/ ۸۲درصد اعلام شده است. این شاخص میزان فعالیت بانک در امر واسطه‌گری وجوه را نشان می‌دهد و پایین بودن این نسبت معرف سیاست محافظه‌کارانه بانک در قبال اعطای تسهیلات است.

نسبت سپرده‌های با ثبات که نسبت سپرده‌های ماندگار (بلند‌مدت) را به کل منابع نشان می‌دهد در بانک رفاه کارگران به میزان ۲/ ۶۵درصد اعلام شد. نسبت دارایی‌های مولد به کل دارایی‌ها به ۸۰ درصد در ۳۰ آذر رسیده است.

در آبان سال گذشته (۱۳۹۹) و در راستای اجرای اصل یکصد و بیست و سوم قانون اساسی، سازمان تامین اجتماعی باید حداکثر تا۱۲ماه پس از تصویب نسبت به واگذاری سهام مازاد بر ۳۳درصد در بانک رفاه کارگران اقدام کند که این موضوع از طریق بانک و سازمان تامین اجتماعی در دست بررسی است.

برنامه‌های آتی بانک رفاه
توسعه نظام مدیریت پروژه (استقرار نظام بودجه‌بندی، ریسک و...)، انجام تحلیل‌های کسب و کار با ابزارها و تکنیک‌های مختلف تحلیل، تدوین و استقرار پروژه حکمرانی داده، توسعه ابعاد هدف‌گذاری شاخص‌ها از ابعاد استراتژیک، پروژه‌ها و...، اجرای پروژه اکوسیستم دیجیتال بانک و بازطراحی مدل کسب و کار بانک از جمله برنامه‌های بانک در حوزه طرح و برنامه است.

توسعه همکاری با فین‌تک‌ها و استارت‌آپ‌های فعال در حوزه مالی (سامانه بانکداری باز)، سامانه شعبه مجازی (نئوبانک)، پیاده‌سازی دسترسی به پیچک در سامانه معین، سامانه یکپارچه اطلاعات مشتریان حقیقی و حقوقی بانک (سیام)، اتصال ‌هاب بانکداری باز به ‌هاب شاهین (شرکت خدمات انفورماتیک) و ‌هاب فرابوم، ارائه بیمه اقساطی به بازنشستگان تامین‌اجتماعی به صورت بر‌خط در طرح اعتباری رفاه دانا، تکمیل و راه‌اندازی سامانه باشگاه مشتریان اختصاصی و راه‌اندازی خدمت برداشت تجمعی اقساط و ارائه سامانه موبایل بانک مبتنی بر تکنولوژی PWA از جمله برنامه‌های آتی در حوزه توسعه فناوری اطلاعات است.

صندوق اجاره‌ای هوشمند، پیاده‌سازی سامانه کنترل پروژه، کارت هدیه مجازی، درخواست الکترونیکی کارت هدیه با طرح دلخواه و ثابت و تحویل از طریق شعبه یا پست، ارائه کارت هدیه تعدادی بدون مبلغ با قابلیت شارژ از طریق ابزار الکترونیکی از دیگر برنامه‌های این حوزه است. بانک رفاه کارگران در حوزه بانکداری اختصاصی نیز برنامه‌هایی در دست اجرا دارد.

باشگاه مشتریان اختصاصی، پیاده‌سازی نظام مدیریت ارتباط با مشتریان (CRM) و کلینیک بانکداری جامع از جمله این طرح‌ها است. طراحی سامانه یکپارچه اطلاعات مشتریان-سیام نیز از دیگر برنامه‌هاست. این سامانه برای شناسایی، رتبه‌بندی و تحلیل عملکرد مالی مشتریان حقیقی و حقوقی و با همکاری ادارات بانکداری شرکتی، تولید و پشتیبانی سامانه‌های عملیاتی بانک و شرکت توسعه فناوری رفاه پردیس تهیه و راه‌اندازی خواهد شد.

طرح هوشمندسازی درخواست صندوق اجاره‌ای به صورت غیرحضوری از طریق سامانه‌های اینترنت بانک و موبایل بانک، برای مشتریان فعلی، ارائه تمامی خدمات موبایلی بانک روی یک پلتفرم، عملیاتی کردن سوپر اپلیکیشن، بهبود و ارائه خدمات جدید حوزه بانکداری مجازی و الکترونیکی و ارائه خدمات غیرحضوری بانکی هم مدنظر بانک خواهد بود. شناسایی و جذب فین‌تک‌های حوزه سلامت و طراحی و بهره‌برداری از بوم‌های کسب و کار مبتنی بر فروش سرویس‌های بانکی (دیجی سرویس‌ها) نیز در اولویت است.

رتبه دوم پرداخت تسهیلات بدون ضامن
براساس اعلام معاونت امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی، بانک رفاه کارگران با پرداخت ۲۵ هزار و ۳۳۲ فقره تسهیلات در بهمن سال جاری، حائز رتبه دوم کشوری در تعداد تسهیلات پرداختی بدون ضامن به متقاضیان در میان بانک‌های دولتی و نیمه‌دولتی شده است.

معاونت امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی از پرداخت بیش از ۲۶ هزار و ۸۹۱ میلیارد ریال تسهیلات خرد بدون ضامن، توسط ۱۱ بانک دولتی و نیمه دولتی خبر داد که شامل پرداخت ۹۵ هزار و ۹۸۳ فقره تسهیلات خرد تا سقف یک میلیارد ریال بدون ضامن در بهمن امسال بوده است.

این گزارش می‌افزاید، بانک‌ سپه با پرداخت ۴۰ هزار و ۸۵۲ فقره تسهیلات خرد، بانک رفاه کارگران با پرداخت ۲۵ هزار و ۳۳۲ فقره و بانک‌ قرص‌الحسنه مهر ایران نیز با پرداخت ۱۲ هزار و ۱۲۳ فقره تسهیلات، حائز رتبه اول تا سوم در تعداد تسهیلات پرداختی بدون ضامن به متقاضیان در میان بانک‌های دولتی و نیمه‌دولتی شده‌اند.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: