کد خبر: ۲۰۰۸۳۳
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۵ - ۲۳ دی ۱۴۰۰ - 13 January 2022
به‌نظر می‌رسد افزایش دوبرابری سقف تسهیلات خرید مسکن از محل اوراق که از مهرماه سال‌جاری کلید خورد، به جذاب‌شدن وام مسکن و در نتیجه افزایش تقاضا برای خرید اوراق منجر شده است.

رشد قیمت اوراق تسهیلات مسکن ادامه دارد و پس از آنکه روز دوشنبه شاهد رکوردشکنی قیمتی «تسه»‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها بودیم، این اوراق دیروز نیز با معامله در سقف قیمتی به مرز کانال ۱۳۰هزار تومان نزدیک شدند.

به گزارش بانکداری ایرانی، به‌نظر می‌رسد افزایش دوبرابری سقف تسهیلات خرید مسکن از محل اوراق که از مهرماه سال‌جاری کلید خورد، به جذاب‌شدن وام مسکن و در نتیجه افزایش تقاضا برای خرید اوراق منجر شده است.

ضمن اینکه اواخر پاییز اعلام شد متقاضیان دریافت تسهیلات از محل اوراق تسهیلات می‌توانند با تخفیف مقداری 50‌درصد اوراق موردنیاز را تهیه کنند. طرحی که تا پایان بهمن‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ماه تمدید شد.

محدودیت دامنه‌نوسان برای اوراق نیز سبب‌شده هیجانات معاملاتی به‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ روز بعد نیز تسری پیدا کند تا شاهد افزایش هیجانی قیمت «تسه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌»ها باشیم. روز گذشته میانگین قیمت اوراق تسهیلات مسکن با رشد روزانه 3/ 4درصدی از 127‌هزار تومان فراتر رفت.

نگار کریمی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: