کد خبر: ۲۰۰۷۹۳
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۸ - ۲۲ دی ۱۴۰۰ - 12 January 2022
معاون فناوری بانک ایران‌زمین در گفتگو با بانکدارری ایرانی؛
فرهاد اینالویی با بیان اینکه بانک ایران‌زمین اولین بانک دیجیتال ایران است، اظهار کرد: برای ایجاد نئوبانک نیاز به بانک دیجیتالی دارد و ما در این زمینه پیشرفت‌های قابل‌توجهی داشتیم.

بانکداری ایرانی - لیلا فریادرس ؛ بانک ایران‌زمین اولین بانک دیجیتالی ایران است که توانسته گام‌های زیادی در این حوزه بردارد. بانک ایران‌زمین همواره به دنبال عملیاتی سازی بانکداری دیجیتالی مبتنی بر پلتفرم یا همان Bank As A Platform (BAAP) بوده تا علاوه بر رفع نیازها و درخواست‌های مشتریان خود، در مسیر تحول دیجیتال به معنای واقعی گام بردارد و بر اساس همین تلاش‌ها بوده که 160 پروژه در این بانک تعریف و به 15 مگا پروژه تبدیل شد. در حال حاضر بانک ایران‌زمین پروژه "فراز " را در دستور کار داشته و در هفته‌های پیش رو آن را رونمایی کرده و تمامی بنگاه‌های مشتری محور می‌توانند از خدمات آن بهره ببرند.

به گزارش بانکداری ایرانی،  فرهاد اینالویی، معاون فناوری اطلاعات بانک ایران‌زمین با بیان اینکه بانک ایران‌زمین اولین بانک دیجیتال ایران است، اظهار کرد: برای ایجاد نئوبانک نیاز به بانک دیجیتالی دارد و ما در این زمینه پیشرفت‌های قابل‌توجهی داشتیم. بنابراین این آمادگی از سوی بانک ایران‌زمین وجود دارد که هرکسی که نیاز به خدمات دیجیتالی و نئوبانکی بانک ایران‌زمین دارد، این بانک، امکانات لازم را در اختیار او می‌گذارد.

او افزود: اسم نئوبانک بانک ایران‌زمین "فراز" است. نکته‌ای که باید به آن توجه کرد این است که نئوبانک از سوی صنعت به سمت بانکداری می‌رود. دیجیتالی سازی کار بانک‌هاست. بانک ایران‌زمین در دو حوزه فعال است، یعنی هم در بخش صنعتی سازی و هم دیجیتالی سازی قادر به ارائه خدمات است.

اینانلویی در مورد استقبال دیگر بنگاه‌های اقتصادی از "فراز " گفت: در حال حاضر بنگاه‌های اقتصادی زیادی از بانک ایران‌زمین درخواست کردند تا بتوانند از خدمات بانک ایران‌زمین بهره ببرند. شرکت‌های که مشتری محور هستند از ما خدمات زیادی می‌گیرند. البته باید تاکید کرد که "فراز " به‌زودی رونمایی شده و باعرضه عمومی قرار می‌گیرد. در حقیقت، فرازی که رونمایی می‌شود بحث بانکداری دیجیتالی است. لذا بحث نئوبانک، موضوع دیگری است

معاون فناوری اطلاعات بانک ایران‌زمین در خصوص گستردگی و همه‌شمولی "فراز " گفت: فراز بخش‌های زیادی دارد، امنی چنل (Omni channel) ، بوم، کانتینر، کانال‌های ارتباطی، مرکز تماس دیجیتال، شعبه دیجیتال، باشگاه مشتریان دیجیتال و دیگر امکانات را شامل شده و می‌تواند همه این امکانات را در اختیار دیگر متقاضیان نیز قرار دهد.

او همچنین در خصوص انجام احراز هویت غیرحضوری اشاره کرد: در خصوص احراز هویت غیرحضوری نیز قبلاً موارد قانونی مطرح بود که باید مجوزها دریافت می‌شد. بانک مرکزی به‌عنوان ناظر باید اقداماتی انجام می‌داد که در حال حاضر این اقدامات صورت گرفته و بسترها آماده‌شده و بومی‌سازی نیز انجام‌شده است. در حال حاضر هم در نسخه موبایل بانک احراز هویت غیرحضوری موجود و فعال است.

فرهاد اینالویی، معاون فناوری اطلاعات بانک ایران‌زمین در پایان تاکید کرد: انتظار داریم از بانک مرکزی که موضوعاتی ازاین‌دست را قانونمند کرده و نظم خاصی به این سیستم‌ها دهد تا کار رگولاتوری و نظارت به راحتی انجام‌شده و بانک ها نیز در این حوزه مشکلی نداشته باشند.

لیلا فریادرس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: