کد خبر: ۲۰۰۵۶۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۲ - ۱۳ دی ۱۴۰۰ - 03 January 2022
انجمن صنایع لوازم خانگی ایران با ارائه توضیحاتی در مورد تغییرات قیمت نهاده‌های تولید از وزیر صنعت درخواست کرده متناسب با تغییر قیمتی مواد اولیه امکان افزایش قیمتها را برای تولیدکنندگان لوازم خانگی فراهم کند.

بانکداری ایرانی -انجمن صنایع لوازم خانگی ایران با ارائه توضیحاتی در مورد تغییرات قیمت نهاده‌های تولید از وزیر صنعت درخواست کرده متناسب با تغییر قیمتی مواد اولیه امکان افزایش قیمتها را برای تولیدکنندگان لوازم خانگی فراهم کند.

به گزارش تسنیم، درحال حاضر بازار لوازم خانگی در رکود قابل توجهی به سر می برد و به اعتقاد فروشندگان مردم فقط به قید ضرورت به بازار مراجعه کرده و بیشتر ترجیح می دهند لوازم خانگی خود را تعمیر کنند. البته در بازار راکد لوازم خانگی همچنان کالاهای قاچاق در صدر فروش قرارداشته و نسبت به تولیدات داخلی سهم بالایی از بازار را به خود اختصاص داده اند.

در این شرایط وزارت صنعت برای مدیریت بازار ضمن مقابله با ورود کالاهای قاچاق تصمیم گرفته است برای حمایت از تولیدکننده و مصرف کننده در بازار لوازم خانگی نصب قیمت کالا را بر روی این محصولات الزامی نماید. هرچند نصب قیمت کالا با مخالفت جدی تولیدکنندگان روبروست اما بعد از چانه زنی های بسیار این موضوع از 15 دی ماه اجرایی خواهد شد.

با الزام نصب قیمتها بر روی کالاها تولیدکنندگان معتقدند باید تعدیل قیمتی نیز بر روی محصولات اعمال شود در غیر این صورت تولید برای ما به صرفه نیست.

به همین منظور انجمن صنایع لوازم خانگی ایران با ارائه توضیحاتی در مورد تغییرات نهاده‌های تولید از وزیر صنعت درخواست کرده است متناسب با تغییر قیمتی مواد اولیه امکان افزایش قیمتها را برای تولیدکنندگان لوازم خانگی درنظر بگیرند.

براساس نامه انجمن صنایع لوازم خانگی به وزیر صنعت نرخ جاری تورم عمومی 40 درصد و تورم بخش تولید 78 درصد و افزایش قیمت نهاده های تولید رقم قابل توجهی است. با توجه به این موضوع ما نیازمند یک سیاستگذاری جامع و اجتناب ناپذیر در تعدیل منطقی قیمت ها هستیم.

در حال حاضر این درخواست به وزیر صنعت ارسال شده و هنوز مشخص نیست آیا وزیر صنعت با افزایش قیمت لوازم خانگی موافقت خواهد کرد یا خیر.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: