کد خبر: ۲۰۰۴۶۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۸ - ۱۰ دی ۱۴۰۰ - 31 December 2021
این روزها اغلب بانک‌ها مصوبات شورای پول و اعتبار را درباره سود سپرده‌ها و تسهیلات را دور می‌زنند و سودهای بالاتر از نرخ مصوب به مشتریان خود پرداخت می‌کنند.

براساس مصوبه بانک‌ مرکزی بانک‌ها نباید سود سپرده و تسهیلات خود را افرایش دهند. 

به گزارش بانکداری ایرانی ،  این روزها اغلب بانک‌ها مصوبات شورای پول و اعتبار را درباره سود سپرده‌ها و تسهیلات را دور می‌زنند و سودهای بالاتر از نرخ مصوب به مشتریان خود پرداخت می‌کنند.

این موضوع در سال‌های اخیر نیز تکرار شده اما بانک مرکزی به دادن یک هشدار بسنده کرده است.

پیگیری‌های از بانک‌ها نشان می‌دهد که برخی از بانک‌ها باتوجه به افزایش تورم و کسری بودجه، نرخ سود خود را تا محدوده ۲۵ افزایش داده‌اند.

در دولت قبلی وزیر اقتصاد، بانک‌ها را موظف به رعایت دقیق نرخ‌های سود سپرده و تسهیلات مصوب شورای پول و اعتبار کرد و اخطار داد بود که نرخ‌های بالاتر از نرخ‌های مصوب شورای پول و اعتبار جز هزینه‌های قابل قبول مالیاتی به حساب نمی‌آید و سازمان امور مالیاتی را مطابق گزارش سازمان حسابرسی موظف به انجام اقدام مورد نظر دانسته است.

اکنون نیز، بانک مرکزی در بخشنامه‌ای به بانک‌ها و موسسات اعتباری اعلام کرد که بر اساس مصوبات هزار و دویست و نود و هفتمین جلسه شورای پول و اعتبار نرخ سود علی‌الحساب سپرده‌های سرمایه‌گذاری مدت‌دار بین ۱۰ تا ۱۸ درصد تعیین شده است.

باران ایرمان
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: