کد خبر: ۲۰۰۴۳۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۱ - ۰۹ دی ۱۴۰۰ - 30 December 2021
گزارش اختصاصی بانکدار ایرانی؛
تسهیلات بانکی همان خروجی‌های اصلی بانک‌ها هستند که از طریق آنها نقدینگی‌های سرگردان جامعه، به یک مبادی تعریف شده و هدفمند اقتصادی، تزریق می‌شود.

بانکداری ایرانی - معصومه فریادرس ؛  تسهیلات بانکی همان خروجی‌های اصلی بانک‌ها هستند که از طریق آنها نقدینگی‌های سرگردان جامعه، به یک مبادی تعریف شده و هدفمند اقتصادی، تزریق می‌شود.

به گزارش بانکداری ایرانی ، در حقیقت بانک‌ها با گردآوری نقدینگی‌های بی‌هدف از جامعه، آن‌ها را به صورت هدفمند به مصرف مفید و تولیدی می‌رسانند. در شرایط فعلی بانک‌ها باید نقدینگی سرگردان را از دست مردم جمع کرده و آن را بهینه کنند؛ چرا که مهمترین نکته برای شرایط فعلی اقتصاد، تامین مالی برای بخش تولید و فضای کسب و کار است. درواقع ، شهروندانی که دارای نقدینگی اندکی هستند، با روش‌های مختلف می توانند با صرف اندکی زمان، ان دارایی اندک را تبدیل به یک دارایی مفید برای اقدامی بزرگ تبدیل کنند و به کسب و کار اقتصادی خود رونق دهند.

بانک ایران زمین نیز مانند هر بانک دیگری با جمع‌آوری سپرده شهروندان به روش‌های مختلفی که قانون تعیین کرده‌است، اقدام به اعطای تسهیلات می‌کند. مضاربه، مشارکت مدنی، فروش اقساطی، جعاله، مرابحه، انواع ضمانت‌نامه‌ها، تسهیلات ویژه و اعتبارات اسنادی از جمله تسهیلاتی هستند که بانک ایران زمین به مشتریان خود اعطا می کند.

"انتخاب" ایران زمین دریافتنی شد

در همین راستا چندی پیش بانک ایران زمین اعلام کرده است که در راستای مشتری مداری و رفاه حال مشتریان، اهدای تسهیلات به مشتریان خود با نام "انتخاب" را آغاز خواهد کرد. هدف از اجرای این طرح، از سوی بانک ایران زمین، انتخاب نوع و شکل دریافت تسهیلات توسط خود مشتریان، با توجه به نیازشان اعلام شده و در این طرح تسهیلاتی مشتریان می توانند تا سقف یک میلیارد ریال با امکان واریز و برداشت، دریافت و نرخ سود سالیانه را از 10 تا 18 درصد به دلخواه انتخاب کنند. ضمنا حداقل مبلغ افتتاح حساب 50 میلیون ریال است.

حال چند روزی است که وعده بانک ایران زمین در این خصوص عملیاتی شده و از ابتدای دی ماه سال جاری، اعطای این تسهیلات اغاز شده و مشتریان با نشانی اینترنتی www.izbank.ir و یا یکی از شعب بانک در سراسر کشور مراجعه و همچنین در صورت نیاز به توضیحات بیشتر با شماره 02124809 مرکز ارتباط با مشتری بانک به این تسهیلات دسیتیابی پیدا کردند.

این طرح کمک می کند به کسانی که دارای نقدینگی اندکی هستند، با صرف کمی زمان، نقدینگی خود را بیشتر کرده و به کسب کار خود رونق داده یا به مصارف واقعی برای رفع نیاز مبرم خود در این شرایط اقتصادی کنند.

شرایط و چگونگی دریافت تسهیلات "انتخاب"

قوانین و شرایط دریافت این تسهیلات از سوی بانک این گونه اعلام شده است:
- نرخ ترجیحی سود تسهیلات بر اساس میانگین سپرده‌گذاری 10 الی 18 درصد سالیانه است.
- حداقل مبلغ افتتاح حساب پنجاه میلیون ریال است.
- حداکثر مبلغ تسهیلات یک میلیارد ریال است.
- حداقل مدت رسوب سپرده کوتاه مدت 3 ماه (محاسبه میانگین سپرده ازتاریخ شروع طرح)
- امکان واریز و برداشت از سپرده وجود دارد.
- حداکثر مدت زمان استفاده از میانگین ایجاد شده به منظور دریافت تسهیلات دو ماه است.
- اخذ وثیقه طبق دستورالعمل ، مقررات و سیاستهای اعتباری بانک
- سایر شرایط افتتاح سپرده و تسهیلات طبق قرارداد و در زمان پرداخت تسهیلات به مشتری اعلام خواهد شد.

لیلا فریادرس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: