کد خبر: ۲۰۰۲۴۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۵ - ۰۱ دی ۱۴۰۰ - 22 December 2021
سامانه الکترونیکی صندوق تامین خسارت‌های بدنی برای تسریع و تسهیل روند پرداخت خسارت‌ها رونمایی شد.

سامانه الکترونیکی صندوق تامین خسارت‌های بدنی برای تسریع و تسهیل روند پرداخت خسارت‌ها رونمایی شد.

به گزارش بانکداری ایرانی، شامگاه گذشته (۳۰ آذرماه)، از سامانه الکترونیکی صندوق تامین خسارت‌های بدنی برای تسریع و تسهیل روند پرداخت خسارت‌ها رونمایی شد. این سامانه با برقراری ارتباط بین بیمه مرکزی و شرکت‌های بیمه گر و همچنین صندوق تامین خسارت‌های بدنی و قوه قضاییه روند پرداخت خسارت‌های بدنی را تسریع می‌کند.

مجید بهزادپور مدیر صندوق تامین خسارت‌های بدنی گفت این صندوق برای پرداخت خسارت افرادی است که تحت پوشش بیمه نبوده اند یا خسارت تصادف آنان بطور کامل از طرف شرکت‌های بیمه‌ای پوشش داده نمی‌شود.

وی افزود: این صندوق با پرداخت خسارت‌های بدنی سالانه از زندانی شدن بیش از ۷۵۰۰ نفر که در حوادث رانندگی مقصر بوده اند جلوگیری می‌کند.

در مراسم رونمایی از این سامانه بیش از ۱۰ میلیارد تومان خسارت به حدود ۱۳۰ نفر به صورت الکترونیکی پرداخت شد.

غلامرضا سلیمانی رئیس کل بیمه مرکزی نیز در این مراسم گفت این صندوق کمک می‌کند تا کسانی که در تصادفات خسارت دیده اند بتوانند خسارت خود را از افرادی که مقصر هستند و توان پرداخت آن را ندارند دریافت کنند و بسیاری از مشکلات مردم از این طریق حل می‌شود.

وی افزود بخشی از منابع این صندوق از محل ۸ درصد سهم بیمه‌های شخص ثالث تامین می‌شود که حدود ۳ هزار میلیارد تومان است

وی با بیان اینکه ما سالانه بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار فقره تصادف در کشور داریم گفت سال ۹۹ حدود ۱۵ هزار و ۴۰۰ نفر فوتی و ۲۷۶ هزار نفر مجروح و ۳۴ هزار نفر معلول دائمی داشتیم که البته این آمار در سال ۹۸ بیشتر بوده است.

وی گفت سال گذشته سه هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان به وزارت بهداشت برای درمان مجروحان تصادفات پرداخت شده است که ۱۰ درصد کل منابع بیمه شخص ثالث است.

باران ایرمان
خبرهای مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: