کد خبر: ۲۰۰۲۱۱
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۷ - ۳۰ آذر ۱۴۰۰ - 21 December 2021
یک فعال حوزه کار با اشاره به شغل ها و کسب و کارهایی که می توان با سرمایه کم آنها را راه اندازی کرد، گفت: امروز گسترش بنگاههای زودبازده به دلیل آنکه سریع تر به اشتغال و درآمد می‌رسند در رأس سیاستهای اشتغال کشورها قرار دارد.

بانکداری ایرانی- یک فعال حوزه کار با اشاره به شغل ها و کسب و کارهایی که می توان با سرمایه کم آنها را راه اندازی کرد، گفت: امروز گسترش بنگاههای زودبازده به دلیل آنکه سریع تر به اشتغال و درآمد می‌رسند در رأس سیاستهای اشتغال کشورها قرار دارد.

فتح الله بیات در گفت وگو با ایسنا، در خصوص راه اندازی کسب وکار با سرمایه کم اظهار کرد: ایجاد شغل با هزینه و سرمایه کم به بحث بومی سازی مناطق برمی گردد. در حال حاضر برخی استانها در کشاورزی قوی هستند و برخی دیگر به لحاظ پرورش دام و طیور یا تولید صنایع دستی توانمندی دارند.

وی ادامه داد: افراد بسیاری هستند که تجربه کار دارند یا در یک رشته هنری از مهارت برخوردارند ولی سرمایه اولیه ندارند که سازمان فنی و حرفه ای می تواند این عده را آموزش بدهد و از طریق بانک کارآفرینی یا هر بانک دیگری به آنها منابع و تسهیلات بانکی اختصاص بدهد.

بیات از پرورش زنبور عسل، قالیبافی و تولید صنایع دستی به عنوان رشته شغل هایی نام برد که با سرمایه کم قابل راه اندازی هستند.

این فعال حوزه کار با اشاره به گسترش کسب و کارهای زودبازده در کشورهای دیگر، اظهار کرد:بنگاههای زودبازده از مزیتهای فراوانی برخوردارند و به دلیل آنکه سریع تر به اشتغال و درآمد می‌رسند در رأس سیاستهای اشتغال کشورهای دیگر قرار دارند؛ کشور ما نیز می تواند از این طریق فرصتهای شغلی بسیاری را به طور مقطعی با هزینه و سرمایه کم ایجاد کند.

به گفته وی اگر چه ایجاد اشتغال پایدار به نفع تولید و صنعت کشور است ولی سرمایه کلان نیاز دارد اما در بسیاری از نقاط کشور از جمله روستاها و مناطق محروم می توان با یک آموزش اولیه و تامین مالی مناسب برای اشتغالزایی و درآمدزایی افراد برنامه‌ریزی و از فضای مجازی برای بازاریابی محصولات آنها استفاده کرد.

برچسب ها: سرمایه ، شغل ، کسب و کار ، اشتغال
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: