کد خبر: ۲۰۰۲۰۸
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۶ - ۳۰ آذر ۱۴۰۰ - 21 December 2021
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: تسهیلات پرداختی به واحدهای اقتصادی از تیرماه امسال تاکنون 740 میلیارد تومان بوده که سبب قرارگیری استان در رتبه سوم در این حوزه شده است.

بانکداری ایرانی- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: تسهیلات پرداختی به واحدهای اقتصادی از تیرماه امسال تاکنون 740 میلیارد تومان بوده که سبب قرارگیری استان در رتبه سوم در این حوزه شده است.

محمود سیجانی، در حاشیه کار گروه تسهیل ورفع موانع تولید بیان کرد: امروز به مباحث مربوط به کمیته‌های تخصصی ذیل کارگروه پرداخته شد که در این جلسه 14 واحد صنعتی غیرفعال یا دارای مشکل با دستگاه های اجرایی یا مشکلات تسهیلاتی بررسی شد.

وی افزود: مصوباتی که در این راستا انجام شد در جهت تقسیط بدهی این واحدها به تأمین اجتماعی به مدت 60 ماه، بدهی به امور مالیاتی، دسترسی به شهرک‌های صنعتی و مجوزهای آن، مشکلات بانکی واحدها بود.

سیجانی ادامه داد: دیگر مشکلات این حوزه ها در واحد های کشاورزی بود که در راستای حل آن ها به بانک ها گفته شد به دلیل خشکسالی اخیر به کشاورزان در پرداخت مطالبات سخت نگیرند و تا پس از اختصاص اعتبار به آن ها توسط جهادکشاورزی صبر کنند.

وی از اختصاص 245 میلیارد تومان تسهیلات برای رفع مشکلات 20 واحد صنعتی خبر داد و گفت: این مقدار به بانک‌های عامل برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام و نقدینگی واحدهای فعال استفاده می شود.

سیجانی در ادامه گفت: در سال جاری در کل هزارو600 میلیارد تومان برای کمک به این واحدها تصویب شده که با ارائه این تسهیلات برای نزدیک به 770 نفر اشتغال تثبیتی یا جدید ایجاد می‌شود؛ البته با توجه به افزایش هزینه های تولید و قیمت مواد اولیه به حداقل 2 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی از طرح نظارت و پایش تسهیلات پرداخت شده خبرداد و گفت: پس از ارائه تسهیلات بر عملکرد واحدهای دریافت کننده نظارت شده و نتیجه در قالب گزارشی ارائه داده می شود.

سیجانی عنوان کرد: تسهیلات پرداختی از تیرماه امسال تاکنون 740 میلیارد تومان بوده که این نشان دهنده سرعت عمل خوب استان است و مسبب قرارگیری استان در رتبه سوم در این حوزه شده است.

وی در خصوص مقدار بودجه ارائه شده در سال گذشته توضیح داد: در سال گذشته اعتبار اختصاص داده شده 600 میلیارد تومان بود که 100 میلیارد تومان آن برای حوزه صنعت، 150 میلیارد تومان برای حوزه کشاورزی و مابقی برای حوزه گردشگری ثبت شده است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: