کد خبر: ۲۰۰۱۹۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۲ - ۳۰ آذر ۱۴۰۰ - 21 December 2021
گزارش اختصاصی بانکدار ایرانی ؛
به پرداخت ملت در ماه‌های اخیر وضعیت بهتری را نسبت به سال گذشته پشت سر گذاشته و اعداد قبلی را به طرز چشمگیری رشد داد.

به پرداخت ملت در ماه‌های اخیر وضعیت بهتری را نسبت به سال گذشته پشت سر گذاشته و اعداد قبلی را به طرز چشمگیری رشد داد.

به گزارش بانکداری ایرانی،  به پرداخت ملت؛ شرکتی با برخورداري از دانش و تخصص روز دنيا، به‌عنوان يک گروه توانمند در ارائه خدمات الکترونيکي به‌صورت تخصصي درزمینه هاي ذيل فعاليت می‌کند.

این شرکت به ارائه خدمات پرداخت از طريق پایانه‌های فروشگاهي (EFT-POS، ارائه خدمات پرداخت از طريق شبکه پرداخت اينترنت (IPG)، ارائه خدمات پرداخت از طريق سامانه پاسخ صوتي محاوره‌اي (IVR)، ارائه خدمات پرداخت از طريق کد دستوري (#741*)، ارائه خدمات پرداخت از طريق برنامه موبايلي (Mobile App)، ارائه خدمات پرداخت و بانکي از طريق دستگاه خودپرداز (ATM)، ارائه خدمات پرداخت و بانکي از طريق پايانه غير نقد(Kiosk) ، ارائه خدمات پرداخت و بانکي از طريق پوز شعبه (PINPAD) و ارائه خدمات پرداخت الکترونيکي بهاي سوخت اقدام می‌کند.

اعداد و ارقام صورت‌های مالی و گزارش ماهیانه
این شرکت طی هشت‌ماهه منتهی به 30 آبان 1400 بالغ‌بر 20 هزار و 287 میلیارد ریال درآمد از محل کارمزد تراکنش، پشتیبانی پایانه‌ها، تولید نرم‌افزار و خدمات شارژ کسب کرده است.

درواقع این شرکت تقریباً 70 درصد از درآمد یک سال منتهی به 29 اسفند 1399 را طی هشت ماه محقق کرده و می‌تواند این مساله گویای افزایش چشمگیر شناسایی سود شرکت نسبت به دوره‌های مالی گذشته باشد.
بر اساس این گزارش به پرداخت ملت در هشت‌ماهه نخست امسال مبلغ شش هزار و 807 میلیارد ریال از محل کارمزد تراکنش، یک هزار و 118 میلیارد ریال از ارائه خدمات در حوزه پشتیبانی پایانه‌ها، 408 میلیارد ریال از تولید نرم‌افزار و 11 هزار و 932 میلیارد ریال از محل خدمات شارژ درآمد کسب کرده است.

نسبت نقدینگی
برای بررسی بهتر و دقیق‌تر وضعیت یک شرکت و بنگاه اقتصادی می‌توان به نسبت‌های مالی یک شرکت توجه بیشتری داشت. از مهم‌ترین نسبت‌های شرکت‌ها ، نسبت نقدینگی است.

نسبت نقدینگی (Liquidity Ratio) یکی از نسبت‌های مالی است که از نسبت دارایی‌های نقد به بدهی‌های جاری به دست می‌آید که البته این نسبت نقدینگی به دو بخش نسبت آنی و نسبت جاری تقسیم می‌شود.
نسبت جاری (Current ratio) یکی از نسبت‌های مالی در بخش نسبت‌های نقدینگی است؛ عددی که از عملیات نسبت جاری به دست می‌آید، باید نزدیک به عدد یک باشد، اگر این عدد خیلی کم‌تر از یک باشد نشان‌دهنده این است که شرکت در بازپرداخت بدهی‌های خود ممکن است به مشکل بخورد و اگر همین امروز شرکت بخواهد بدهی‌های خود را پرداخت کند بالا بودن نسبت جاری نشان‌دهنده توانایی شرکت در بازپرداخت بدهی‌ها دارد
نسبت آنی(Quick Ratio) از دیگر نسبت‌های مالی در بخش نقدینگی است. نسبت آنی و نسبت جاری به پرداخت ملت نشان از یک وضعیت مطلوب مالی دارد. چراکه نسبت جاری شرکت بالاتر از رقم 1،14 درصد و نسبت ان ی شرکت 0.93 درصد است.

نسبت‌های سودآوری
حاشیه سود ناخالص یا نسبت سود خالص از تقسیم سود ناخالص به فروش به دست می‌آید. نسبت سود ناخالص به پرداخت ملت رقم 23 درصد است. حاشیه سود ناخالص 23 درصد بدین معناست که شرکت پس از کسر هزینه‌های تولید، 23 درصد از فروش خود سود کسب می‌کند. سال گذشته 21 درصد بوده است.
نسبت سود خالص نیز میزان سودآوری هر واحد از فروش شرکت را نشان می‌دهد. نسبت سود خالص به پرداخت ملت 18 درصد ست. حاشیه سود خالص 18 درصدی نشان می‌دهد که شرکت از هر 100 تومان فروش 18 تومان سود کسب کرده است. نکته قابل‌توجه این است که تمامی درآمدها و هزینه‌ها اعم از عملیاتی و غیرعملیاتی در محاسبه سود خالص لحاظ می‌شود. در سال گذشته نسبت سو خالص یا حاشیه سود به پرداخت ملت 16 درصد بوده است.

نسبت بدهی شرکت
نسبت بدهی به پرداخت ملت رقم 58 درصد بوده است. این عدد گویای تأمین مالی به پرداخت از بانک و غیره است.

افزایش 37 درصدی سود خالص
سود خالص شرکت به پرداخت ملت در صورت‌های مالی شش‌ماهه شرکت مبلغ 880 ریال برای هر سهم است که نسبت به دوره مشابه در سال گذشته 37 درصد رشد داشته است. سود خالص شرکت بر اساس این گزارش دو هزار و 641 میلیارد ریال بوده است.

و درنهایت؛
با توجه به اطلاعات اشاره‌شده در این گزارش، می‌توان گفت که شرکت به پرداخت ملت دارای کمترین ریسک در بخش بدهی و دارایی، بهترین شرایط سودآوری و نسبت‌های نقدینگی مناسب و آینده خوبی را نمایان می‌کند. بر همین اساس در پایان سال می‌توان سودآوری خوبی را شرکت متصور بود.

علی سوری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: