کد خبر: ۲۰۰۱۵۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۴ - ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - 19 December 2021
داوود منظور اعلام کرد که از تراکنش‌های بانکی برای کسانی که در تور مالیات قرار نمی‌گیرند یا فرار مالیاتی دارند، استفاده می‌کنیم که در یکی - دو سال اخیر اقدامات خوبی صورت گرفته است.

داوود منظور اعلام کرد که از تراکنش‌های بانکی برای کسانی که در تور مالیات قرار نمی‌گیرند یا فرار مالیاتی دارند، استفاده می‌کنیم که در یکی - دو سال اخیر اقدامات خوبی صورت گرفته است.

به گزارش بانکداری ایرانی، داوود منظور در نشست پیگیری موانع سرمایه‌گذاری و تولید اظهار کرد: زمانی می‌توان از بخش تولید درآمدهای مالیاتی داشت که این بخش فعال باشد و ایجاد ثروت کند و سعی می‌کنیم تا حمایت‌های مالیاتی برای تولید را تا جایی که قوانین اجازه می‌دهد، صورت بگیرد.

او افزود: سازمان امور مالیاتی علاوه بر تعامل با بخش تولید باید انتظارات دولت در راستای تامین منابع بودجه را برطرف کند و سعی می‌کنیم تا از اظهارنظرهای شخصی در بحث مالیات پیشگیری کنیم اما در مواردی نگاه‌های سلیقه‌ای و یکسویه در تفسیر قوانین مالیاتی وجود دارد.

رییس کل سازمان امور مالیاتی اعلام کرد که از تراکنش‌های بانکی برای کسانی که در تور مالیات قرار نمی‌گیرند یا فرار مالیاتی دارند، استفاده می‌کنیم که در یکی - دو سال اخیر اقدامات خوبی صورت گرفته است.

رییس کل سازمان امور مالیاتی درباره معافیت مالیاتی مابه‌التفاوت نرخ تسعیر ارز گفت: زمانی که درآمد حاصل از صادرات مشمول نرخ صفر مالیاتی نمی‌شود، معنی دارد که درآمد حاصل از مابه‌التفاوت نرخ تسعیر ارز آن مشمول نرخ صفر مالیاتی شود. این که آیا می‌توان برای کالایی که درآمد حاصل از صادرات آن از مالیات معاف نیست، مابه‌التفاوت نرخ تسعیر ارز آن معاف از مالیات باشد باید مورد پیگیری و بررسی قرار گیرد.

وی درباره تهاتر سه درصد عوارض و مالیات بر ارزش افزوده نیز توضیح داد: پیش از این فقط مالیات بر ارزش افزوده را تهاتر می‌کردیم که در قانون جدید مالیات بر ارزش افزوده که از تاریخ ۱۳ دی ماه اجرا می‌شود، تهاتر سه درصد عوارض نیز اعمال خواهد شد.

داوود منظور افزود: معافیت مالیاتی حق بیمه حقوق‌بگیران برای انواع بیمه‌ها در دستور کار سازمان امور مالیاتی است که در حال تدوین بخشنامه جدید در این زمینه هستیم و به‌زودی این بخشنامه ابلاغ می‌شود.

او ادامه داد: درباره نگرانی‌هایی که نسبت به مالیات صادرات مواد خام وجود دارد، این موضوع از حیطه اختیارات سازمان امور مالیاتی خارج و قانون است که در هیات دولت مصوب می‌شود و سازمان امور مالیاتی مجری قانون است.

نگار کریمی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: