کد خبر: ۲۰۰۱۳۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۵ - ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - 19 December 2021
آیین رونمایی از دامدار کارت بانک کشاورزی با حضور وزیر جهاد کشاورزی، روز شنبه ٢٧ آذرماه سال جاری در محل این وزارتخانه برگزار شد.

آیین رونمایی از دامدار کارت بانک کشاورزی با حضور وزیر جهاد کشاورزی، روز شنبه ٢٧ آذرماه سال جاری در محل این وزارتخانه برگزار شد.

به گزارش بانکداری ایرانی به نقل از روابط عمومی و همکاری های بین الملل بانک کشاورزی، در این مراسم که معاونان وزیر جهاد کشاورزی و مدیرعامل این بانک نیز حضور داشتند، سید جواد ساداتی نژاد گفت:این کارت به دامداران برای تامین سرمایه در گردش کمک می‌کند تا بتوانند از طریق آن نهاده‌های دامی مورد نظر خود را خریداری کنند.

وی بابیان اینکه سرانه تسهیلات برای هر رأس دام سبک ۳۰۰هزار تومان و برای دام سنگین ۷۰۰هزارتومان تعیین شده است افزود: در تلاشیم میزان اعتبار آن را افزایش دهیم.

روح اله خدارحمی مدیرعامل بانک کشاورزی نیز گفت: دامدار کارت با هدف کمک به نقدینگی دامداران برای تهیه علوفه دام داشتی طراحی شده و بر اساس رهنمود وزیر جهاد کشاورزی و همکاری بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، در این مرحله ۲ هزارمیلیارد تومان با نرخ ترجیهی ۱۱ درصد در قالب کارت تأمین نهاده های دامی پرداخت خواهد شد.

خدار حمی به اقدام مشابه این بانک در سال گذشته و صدور کشاورزکارت اشاره و خاطر نشان کرد:در قالب کشاورز کارت۸۵۰میلیارد تومان با نرخ ترجیهی در اختیار زارعین قرار گرفت.

مدیرعامل بانک کشاورزی با بیان اینکه دامداران روستایی و عشایری که به بانک معرفی می شوند می‌توانند متناسب با دامی که در اختیار دارند ۱۰، ۲۰ و ۵۰ میلیون تومان تسهیلات با کمترین تشریفات و در کوتاه ترین زمان دریافت کنند، ابراز امیدواری کرد:این اقدام به گره گشایی از مشکلات دامداران کمک کند.

بر اساس این گزارش، بانک کشاورزی در اجرای برنامه های حمایتی از فعالان بخش کشاورزی و تأمین نقدینگی برای خرید نهادهای دامی از مراکز توزیع معرفی شده از سوی وزارت جهاد کشاورزی،دامدار کارت را در اختیار دامداران قرار می دهد.

باران ایرمان
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: