کد خبر: ۲۰۰۰۵۵
تاریخ انتشار: ۲۲:۱۹ - ۲۵ آذر ۱۴۰۰ - 16 December 2021
مدیرعامل صندوق بیمه حوادث طبیعی گفت: در مرحله نخست ۳۰ میلیون و ۵۰۲ هزار واحد مسکونی و سپس حدود ۸ میلیون واحد غیر مسکونی تحت پوشش بیمه حوادث طبیعی ساختمان قرار می‌گیرند.

مدیرعامل صندوق بیمه حوادث طبیعی گفت: در مرحله نخست ۳۰ میلیون و ۵۰۲ هزار واحد مسکونی و سپس حدود ۸ میلیون واحد غیر مسکونی تحت پوشش بیمه حوادث طبیعی ساختمان قرار می‌گیرند.

به گزارش بانکداری ایرانی ، رضا کاظمی تکلیمی در ارتباط تلفنی با بخش خبری ۲۱ شبکه یک سیما گفت: در مرحله نخست، ۳۰ میلیون و ۵۰۲ هزار واحد مسکونی و سپس به تدریج حدود ۸ میلیون واحد غیر مسکونی از جمله ساختمان‌های کشاورزی، صنعتی، اداری و تجاری هم، تحت پوشش بیمه حوادث طبیعی ساختمان قرار می‌گیرند.

مدیرعامل صندوق بیمه حوادث طبیعی درباره آئین نامه اجرایی قانون تأسیس صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمانی افزود: این آئین نامه بر اساس ماده ۱۵ این قانون از طریق کمیسیون اقتصادی دولت به هیأت وزیران رفت.

وی با اشاره به اینکه این قانون در ۲۵ ماده و ۶ فصل به تصویب هیأت وزیران رسید، ادامه داد: این قانون، علاوه بر کلیات، به تکالیف صندوق و دستگاه‌های ذی ربط در خصوص بیمه و تکالیف صندوق به بیمه مرکزی در راستای پرداخت خسارت به ذی نفعان و به نظارت بر انجام تعهدات صندوق و پوشش اتکایی بیمه پایه می‌پردازد.

کاظمی افزود: در خصوص تاریخ اجرای این قانون، منتظریم تا دولت سهم حق بیمه خود را بر اساس ماده ۴ که بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان است به صندوق پرداخت کند.

وی ادامه داد: همچنین منتظریم تا سهم حق بیمه که توسط وزارت نیرو و شرکت‌های توزیع برق از طریق درج در قبوض برق واحدهای مسکونی دریافت و به حساب خزانه واریز می‌شود، به حساب صندوق، واریز شود.

کاظمی گفت: البته چند استان واریز شده است و منتظریم خزانه داری کل کشور بقیه این مبلغ را بر اساس قانون واریز کند.

مدیرعامل صندوق بیمه حوادث طبیعی با اشاره به اینکه این بیمه، بیمه اجتماعی است، افزود: پارسال، حق بیمه این صندوق بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی، ۱۰ هزار تومان در طول سال بود و این ۱۰ درصد حق بیمه بود و ۹۰ درصد آن بر عهده دولت بود که تاکنون سهم خود را به صندوق واریز نکرده است.

نگار کریمی
منبع: مهر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: