کد خبر: ۲۰۰۰۱۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۰ - ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - 15 December 2021
در سومین روز برگزاری گردهمایی سراسری مدیران بانک صنعت و معدن در سال جاري كه به صورت مجازي برگزار شد، عنوان داشت: تحول ديجيتال يك ضرورت اجتناب ناپذير است كه از سوي نهادهاي سياستگذار در كشور نيز تكليف شده است و خوشبختانه با توجه به تعداد كمتر شعب و چابكي اين بانك، تحقق كامل آن براي ما يك مزيت محسوب مي شود.

به گزارش بانکداری ایرانی به نقل از روابط‌عمومی  بانک صنعت و معدن، دكتر علي خورسنديان در این نشست که روز دوشنبه بيست و دوم آذرماه با حضور مدیران ستادی و استانی این بانک به صورت مجازي برگزار شد، بیان داشت: فعاليت يك مجموعه سازماني هنگامي كارا و پويا مي باشد كه تمام افراد آن در انسجام و هماهنگي كامل عمل نمايند.


وی با اشاره به اهميت شفافيت و ثبت دقيق داده ها و اطلاعات در سيستم ها و سامانه هاي بانكي افزود: اين داده ها و تجزيه و تحليل صحيح آنها مبناي تصميم گيريهاي مديريتي است و در شرايط فقدان داده ها و اطلاعات دقيق و قابل استناد، سازمان از مسير اصلي و اهداف خود منحرف شده و قادر به پاسخگويي دقيق و به موقع به نهادهاي نظارتي نيست.


عضو هیات مدیره بانك صنعت و معدن عنوان داشت: بررسي شاخص هاي عملكردي بخش هاي مختلف به خصوص شعب این بانک نشان مي دهد، خدمات دهي به مشتريان به طور روز افزون از لحاظ كمي و كيفي در حال افزايش است و اميدواريم تمامي مديران در راستاي سياست ها و برنامه راهبردي بانك همفكري نمايند و با توجه به لزوم تدوين سياست هاي اعتباري سال 1401 ما پذيراي نظرات سازنده آنان هستيم و اين نقطه نظرات در سياست هاي سال آتي لحاظ خواهد شد.


دكتر خورسنديان با اشاره به لزوم تحقق حاكميت شركتي بيان داشت: لازمه اجراي كامل حاكميت شركتي اين است كه كميته ها و بخش هاي نظارتي كه حول محور اين موضوع شكل گرفته اند، معين و هدايتگر ديگر بخش ها باشند و كل سازمان براي اصلاح روش ها و فرآيندهاي كاري در تعامل اثربخش با نهادهاي بالادستي و مرتبط عمل نمايند و در اين راستا از شعب انتظار بيشتري داريم چراكه در ارتباط مستقيم و متقابل با مشتريان هستند.
دكتر خورسنديان اظهار داشت: بودجه بايد بر اساس عملكرد و خدماتي كه بانك ارايه مي كند، تدوين شود و شعب مي توانند نقش مؤثري در محاسبات و همكاري با واحد تحقيقات، برنامه ريزي و بودجه داشته باشند.
وي خاطر نشان كرد: مبناي تحول ديجيتال، نيازهاي مشتريان است كه با شناسايي و اولويت بندي اين نيازها، خدمات شخصي سازي شده و گسترده اي در حال طراحي، اجرا و بهره برداري مي باشد.


در اين جلسه دكتر جوادي نيا معاونت مركز توسعه الكترونيكي، مباحث قابل تأملي در مورد امضاي الكترونيكي در 4 بخش پشتوانه هاي قانوني، معرفي سلسه مراتب كليد عمومي، راهكارهاي فني سامانه امضاء و معرفي برخي سامانه هايي كه به اين امضاء مجهز شده اند، ارايه نمود.


سپس شهرام ارباب معروف سرپرست مديريت امور فناوري اطلاعات و ارتباطات، پروژه هاي در دست اجراي مديريت فاواي اين بانك را در 4 بخش حاكميتي، راه اندازي شده، زير ساخت و شبكه و نيز برنامه هاي آتي، معرفي كرده و توضيحات مبسوطي در اين مورد بيان نمود.


همچنين در خلال این نشست، منصور يوسفي نيا معاون برنامه ريزي و فناوري، مصطفي راستي فر مدير امور راهبري شعب، ميرمحمود موسوي مدير برنامه ريزي و بهبود روش ها، ليلا ميلانلو مدير مبارزه با پولشويي و تأمين مالي تروريسم، بهادر شاه منصوري رييس اداره تحقيقات، برنامه ريزي و بودجه و سيد رضا حسيني زارع كارشناس تحليلگر اداره بازاريابي و بانكداري شركتي، گزارش ها و موضاعات با اهميتي را در مورد فعاليت ها و روند اجراي برنامه هاي كلان بانك در حوزه تحت سرپرستي و نيز نكات ارزشمند و قابل ملاحظه اي كه مديران استاني و رؤساي شعب بايد در اقدامات خود مد نظر داشته باشند را يادآور شدند.


در ادامه اين جلسه، قهرمان موحدي نوجه دهي مدير استاني آذربايجان شرقي و رييس شعبه تبريز اين بانك نيز كه به صورت ارتباط ويديو كنفرانس با اعضاي حاضر در جلسه در ارتباط بود، به معرفي كتاب ترجمه شده خود در ارتباط با كاربردهاي استفاده از فناوري اطلاعات و شبكه اينترنت در نظام بانكي پرداخت.


گفتني است، در خاتمه این جلسه نیز، مدیران استانی و رؤسای شعب سؤالات، مسايل و پيشنهادات خود را در راستاي اجراي هر چه بهتر سياست ها و برنامه هاي كلان بانك بیان نمودند و عضو هيأت مديره و مديران ارشد حاضر در جلسه نيز با تأمل و توجه ديدگاه ها و پيشنهادات مطرح شده را استماع نموده و براي بررسي پيشنهادات و حل مشكلات مطرح شده از سوي همكاران شعب، وعده پيگيري و مساعدت دادند.

باران ایرمان
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: