کد خبر: ۱۹۹۹۹۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۱ - ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - 15 December 2021
مدیرعامل شرکت تسلا، اسپیس‌‌ایکس و ثروتمندترین فرد جهان، از سوی مجله تایم به عنوان «شخص سال ۲۰۲۱» انتخاب شده است. وی طی مصاحبه با این مجله که روز دوشنبه منتشر شد، در مورد ارزهای دیجیتال بیت‌‌کوین و دوج‌‌کوین صحبت کرد.

ایلان ماسک معتقد است که بیت‌‌کوین برای پرداخت مناسب نیست چون حجم تراکنش آن کم و هزینه هر تراکنش زیاد است.

به گزارش بانکداری ایرانی، ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت تسلا، اسپیس‌‌ایکس و ثروتمندترین فرد جهان، از سوی مجله تایم به عنوان «شخص سال ۲۰۲۱» انتخاب شده است. وی طی مصاحبه با این مجله که روز دوشنبه منتشر شد، در مورد ارزهای دیجیتال بیت‌‌کوین و دوج‌‌کوین صحبت کرد.

ادوارد فلسنتال، مدیرعامل تایم اظهار کرد: نزدیک به یک قرن، تایم روشی را به عنوان معرفی فرد سال آغاز کرده که در این فرآیند فرد یا گروهی که بیشترین تاثیر خوب یا بد را در ۱۲ ماه سال ایجاد کرده است را معرفی می‌‌کند. او افزود: شخصیت سال، نشانه برتری است و در ۱۲ ماه گذشته تعداد بسیار اندکی از افراد تاثیر بیشتری نسبت به ماسک بر زندگی روی زمین و احتمالا زندگی خارج از زمین داشته‌‌اند. گفتنی است، دارایی خالص ماسک بیش از ۳۰۰ میلیارد دلار است

. ماسک گفت: من نقش مهمی در ایجاد پی‌پال ایفا کردم، بنابراین درک من از سیستم پولی در یک سطح اساسی است و از نحوه عملکرد و مکانیزم دقیق آن آگاه هستم و فکر می‌‌کنم افراد بسیار کمی هستند که بهتر از من آن را درک کنند.

مدیرعامل تسلا پیشنهاد کرد: بیت‌‌کوین برای پرداخت نامناسب است چون حجم تراکنش بیت‌‌کوین کم و هزینه هر تراکنش زیاد است، اما در سطح پایه خود، شاید برای ذخیره ارزش مناسب است. ماسک ضمن تکرار این نکته که اساسا، بیت‌‌کوین جایگزین خوبی برای ارز معاملاتی نیست به صحبت در مورد دوج‌‌کوین ‌پرداخت. مدیرعامل تسلا مدت‌هاست که طرفدار این ارز دیجیتال میم بوده است. وی حتی در جامعه کریپتوها به عنوان پدر دوج (Dogefather) شناخته می‌شود.

وی پیش از این فاش کرده بود که شخصا مالک دوج‌‌کوین، بیت‌‌کوین و اتر است. با این حال شرکت‌های وی، تسلا و اسپیس‌‌ایکس فقط بیت‌‌کوین دارند. تکنوکینگ تسلا در مصاحبه با مجله تایم گفت: حتی اگر شوخی احمقانه‌‌ای باشد، دوج‌‌کوین برای تراکنش‌‌ها مناسب‌‌تر است.

نگار کریمی
منبع: ایسنا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: