کد خبر: ۱۹۹۹۳۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۴ - ۲۲ آذر ۱۴۰۰ - 13 December 2021
روند مذاکرات وین در پی زیاده‌ خواهی طرف اروپایی به کندی پیش می رود و پیشرفتی حاصل نشده که با ادعای ادعای گزینه نظامی علیه ایران همراه شده است.

روند مذاکرات وین در پی زیاده‌ خواهی طرف اروپایی به کندی پیش می رود و پیشرفتی حاصل نشده که با ادعای ادعای گزینه نظامی علیه ایران همراه شده است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، منبع نزدیک به هیات مذاکره کننده ایرانی در وین درباره روند مذاکرات به تسنیم گفت: گفتگوها رو به جلو بوده اما زیاده‌ خواهی سه کشور اروپایی باعث کندی روند مذاکرات شده است.

وی افزود: مواضع طرف اروپایی حتی زیاده‌ خواهانه‌تر از طرف آمریکایی است. رویکرد برخی از آنها حتی قبل از اینکه ایران پیشنهادات مکتوب را ارائه کند، غیرسازنده بوده که همچنان ادامه دارد و باعث ایجاد اختلافاتی بین اعضای 1+4 شده است.

بر اساس این گزارش، آنالنا بربوک وزیر خارجه آلمان هم در حاشیه نشست وزرای خارجه گروه هفت در لیورپول با اشاره به اینکه هیچ پیشرفتی در مذاکرات حاصل نشده ، گفت: مطالبات ایران ، مذاکرات را شش ماه به عقب برگردانده و فرصت برای حل مشکل به سرعت در حال از دست رفتن است. به گفته رئیس هیات مذاکره‌کننده ایرانی ، تهران به توافقی کمتر از برجام و لغو همه تحریم ها رضایت نخواهد داد .

از سوی دیگر برخی رسانه ها هم اعلام کردند با وجود فضای مثبت مذاکرات ، مقامات آمریکا و رژیم صهیونیستی در اقدامی شیطنت آمیز بارها از احتمال استفاده از گزینه نظامی علیه ایران را مطرح کرده اند که واکنش گروه مذاکره کننده ایران را در پی داشت .

به این تریب رسانه‌‌های آمریکایی مدعی شدند واشنگتن و تل‌آویو در تدارک برگزاری تمرین حمله نظامی به تأسیسات هسته‌ای ایران هستند.

مذاکره کنندگان ایرانی با هشدار به طرف‌های غربی ، ادامه رویکردهای تهدیدآمیز برای مذاکرات را مخرب دانسته و اعلام کردند وظیفه طرف‌های مذاکره کننده این است که آمریکا را از ادامه این رویکرد منع کنند.

باران ایرمان
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: