کد خبر: ۱۹۹۸۸۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۳ - ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - 11 December 2021
بانک‌های ملت، ملی، صادرات، سپه، پارسیان، کشاورزی، تجارت، سامان و رفاه بیشترین سهم را از تعداد تراکنش‌های شبکه پرداخت در دومین ماه پاییز داشته‌اند.

بانک‌های ملت، ملی، صادرات، سپه، پارسیان، کشاورزی، تجارت، سامان و رفاه بیشترین سهم را از تعداد تراکنش‌های شبکه پرداخت در دومین ماه پاییز داشته‌اند.

به گزارش بانکداری ایرانی ، اکنون مدت‌هاست که شبکه پرداخت بانکی ایران یکدست شده و از این‌رو به راحتی می‌توان با رصد اطلاعات و داده‌ها به آمار پرداخت‌های بانکی و بین بانکی دست یافت.

یکی از این آمارها، تعداد و مبلغ تراکنش‌های بانکی در شبکه پرداخت و سهم هر بانک پذیرنده از این مبادلات است. بررسی آمار سهم بازار هر یک از بانک‌های پذیرنده از تعداد و مبلغ تراکنش‌های شبکه پرداخت در آبان ۱۴۰۰ حاکی از آن است که بانک ملت با سهم ۱۰/ ۲۰درصدی از تعداد تراکنش‌ها و سهم ۲۲/ ۱۹درصدی از مبلغ تراکنش‌ها، همچنان با اختلاف زیاد، بالاترین سهم از پذیرش تراکنش‌های بازار را به خود اختصاص داده و در بین تمام بانک‌های پذیرنده در جایگاه نخست قرار گرفته است.

پس از بانک ملت به ترتیب بانک‌های ملی، صادرات، سپه، پارسیان، کشاورزی، تجارت، سامان و رفاه کارگران بیشترین سهم را از تعداد تراکنش‌ها و بانک‌های ملی، صادرات، تجارت، کشاورزی، سپه، آینده، سامان و رفاه بیشترین سهم را از مبلغ تراکنش‌های شبکه پرداخت داشته‌اند. بررسی سهم تعدادی بانک‌های پذیرنده از کل بازار تراکنش‌های هر یک از ابزارهای پذیرش در آبان ماه ۱۴۰۰ نشان می‌دهد که: بالاترین سهم تعدادی از تراکنش‌های ابزار کارتخوان فروشگاهی به ترتیب به بانک‌های ملت (۵۳/ ۱۹درصد)، ملی (۰۶/ ۱۵ درصد)، سپه (۷۴/ ۱۰درصد) و صادرات (۳۷/ ۸درصد) تعلق دارد.

بالاترین سهم تعدادی از تراکنش‌های ابزار پذیرش اینترنتی به بانک‌های پارسیان (۸۰/ ۲۸درصد)، ملت (۷۰/ ۱۶درصد)، ملی (۳۸/ ۱۶درصد) و سامان (۵۱/ ۷درصد) اختصاص داشته ‌است. بالاترین سهم تعدادی از تراکنش‌های ابزار پذیرش موبایلی به بانک‌های ملت ( ۹۶/ ۴۲درصد)، آینده (۹۲/ ۲۶درصد)، اقتصاد نوین (۲۹/ ۱۳درصد) و ملی (۹۱/ ۷درصد) تعلق دارد. همچنین در طرف دیگر بررسی سهم مبلغی بانک‌های پذیرنده از کل بازار تراکنش‌های هر یک از ابزارهای پذیرش در آبان ماه ۱۴۰۰ حاکی از آن است که: بالاترین سهم مبلغی از تراکنش‌های ابزار کارتخوان فروشگاهی به بانک‌های ملت (۵۴/ ۱۹درصد)، ملی (۱۲/ ۱۴درصد)، صادرات (۸۹/ ۱۱درصد) و سپه (۳۴/ ۹درصد) تعلق دارد. بالاترین سهم مبلغی از تراکنش‌های ابزار پذیرش اینترنتی به بانک‌های آینده (۰۱/ ۲۶درصد)، ‌ ملت (۶۹/ ۱۶درصد)، سامان (۸۸/ ۱۲درصد) و تجارت (۹۹/ ۷درصد) اختصاص یافته است.

بالاترین سهم مبلغی از تراکنش‌های ابزارهای پذیرش موبایلی به بانک‌های ملت (۷۱/ ۴۵درصد)، ‌ آینده (۴۴/ ۲۵درصد)، اقتصاد نوین (۰۱/ ۱۲درصد) و ملی (۰۲/ ۵درصد) تعلق گرفته و این بانک‌ها به ترتیب در مکان‌های اول تا چهارم جای گرفته‌اند.

لیلا فریادرس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: