کد خبر: ۱۹۹۸۷۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۵ - ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - 11 December 2021
اختصاصی بانکداری ایرانی ؛
محصول بیمه "جان دانا" محصول جدید بیمه داناست که در تبریز رونمایی شد. این طرح یک بیمه عمر زندگی- زمانی در ویرایش جدید است. این محصول ویژگی‌هایی دارد که برای اولین بار در کشور اجراشده است. متناسب با تورم، سرمایه افزایش پیدا می‌کند. هزینه‌های بیمارستانی تحت عنوان غرامت بیمارستان پرداخت می‌شود. این محصول از جنس خدمات اجتماعی است که بار زیادی را از دوش دولت برمی‌دارد.

بانکداری ایرانی - علی سوری ؛ محصول بیمه "جان دانا" محصول جدید بیمه داناست که در تبریز رونمایی شد. این طرح یک بیمه عمر زندگی- زمانی در ویرایش جدید است. این محصول ویژگی‌هایی دارد که برای اولین بار در کشور اجراشده است. متناسب با تورم، سرمایه افزایش پیدا می‌کند.
هزینه‌های بیمارستانی تحت عنوان غرامت بیمارستان پرداخت می‌شود. این محصول از جنس خدمات اجتماعی است که بار زیادی را از دوش دولت برمی‌دارد.


به گزارش بانکداری ایرانی ؛ ابراهیم کاردگر مدیرعامل بیمه دانا در آیین رونمایی از محصول جدید بیمه دانا با عنوان «جان دانا» با قدردانی از اعضای هیات مدیره حاضر در این نشست، مدیران ارشد شرکت بیمه دانا، سرپرست منطقه سه بیمه دانا، همکاران و روسای شعب و شبکه فروش منطقه سه، ضمن اشاره به وضعیت رو به بهبود بیمه دانا اظهار کرد: در سنوات گذشته یکی از رشته‌های مهم در شرکت بیمه دانا رشته بیمه درمان تکمیلی بود. پیش‌بینی این بود که پاشنه آشیل صنعت بیمه در آینده رشته بیمه درمان خواهد بود. امروزه آمارهایی که از صنعت بیمه استخراج می‌شود تائید می‌کند که پیش‌بینی بیمه دانا درست بود. آمار هشت‌ماهه صنعت بیمه نشان می‌دهد که نسبت خسارت بیمه درمان 100،16 درصد بوده است. این مساله گویای آن است که 100 واحد بیمه‌نامه فروخته‌شده و در مقابل بیش از 100 درصد خسارت پرداخت‌شده است. باید توجه داشت که خسارت بین‌راهی نیز وجود دارد که هنوز ثبت نشده است. حال توجه داشته باشید که 40 تا 45 درصد از پرتفوی شرکتی این رشته از بیمه گری باشد متوجه خطر این رشته برای آن شرکت بیمه باشید.


مدیرعامل بیمه دانا در ادامه افزود: از سال 97 نیاز به طرح جدیدی بود تا از مشکلات موجود در آن زمان عبور کنیم. طرح بیمه "مهر دانا" کلید خورد و همه شبکه فروش در این حوزه فعالیت داشته و همه از این طرح بهره بردند. یک سال مالی قبل از سال 97 کارمزد ارائه‌شده حدود 175 میلیارد تومان بود. در سال 98 هم‌زمان با اجرای این طرح میزان کارمزد به 360 میلیارد تومان رسید و تقریباً دو برابر شد. این طرح نقدینگی شرکت را افزایش داده و خسارت‌ها پرداخت شد. حالا نوبت آن شد که فتیله بیمه درمان را از سال 98 پایین کشیده و تمرکز را از روی این رشته برداریم. استراتژی خوبی اتخاذ شد اما نکته اساسی این بود که از سال 99 جایگزینی برای این استراتژی نیاز است. تنها مسیر برای جایگزینی آن، بیمه زندگی بود. بیمه زندگی با این جمعیت کشور ایران پتانسیل بالایی برای فروش دارد. علت عدم موفقیت به نبود محصول مناسب در حوزه بیمه زندگی بی می‌گردد و اینکه تمرکز بر فروش محصولات بیمه زندگی نشده است. در صنعت بیمه نیز روی این موضوع که محصول مناسبی ارائه شود نیز کار نشده بود.


کاردگر با اشاره به این‌که این طرح برداشت از نمونه‌های جهانی و بومی سازی آن طرح‌هاست، اظهار کرد: برای این کار بررسی‌های در صنعت بیمه جهان شده و 9 ماه مطالعات و بررسی پیرامون این مساله در سطح بین‌المللی انجام شد تا علاوه بر شناسایی محصولات جدید دنیا، هم‌زمان بومی‌سازی نیز انجام شد. بعد از مطالعه و پیاده‌سازی، مجوز نیز از بیمه مرکزی دریافت شد.

او در خصوص مشخصات اصلی این محصول گفت: نکته مهمی که در این محصول جدید مطرح است بحث تمام دیجیتال بودن این محصول است. یادآور می‌شوم که در همایش بیمه اخیر، رشد توسعه بیمه با محوریت دیجیتالی سازی صنعت بیمه مهم‌ترین محور پیرامونی بود. بر همین اساس، همکاران آی تی شرکت توانستند بسترهای لازم را ایجاد کنند تا شبکه فروش بتواند روی تلفن‌های همراه هوشمند خود محصول بیمه دانا را بفروشد. در حقیقت صفر تا صد کار روی تلفن همراه انجام‌شده و محصول تحویل مشتری می‌شود.

مدیرعامل شرکت بیمه دانا با ذکر این نکته که علاوه بر این محصولات، طرح رفاه دانا را نیز اجرای کردیم، تأکید کرد: محصولات متنوع در سبد فروش این شرکت وجود دارد و شبکه فروش باید به این موضوعات اهمیت دهد. از پس ارزیابی شعب بیمه دانا بر مبنای اجرای این طرح‌هاست، چراکه هنوز اهدافی که در خصوص طرح رفاه دانا داشتیم محقق نشده است .

او همچنین اظهار کرد: نکته مهم دیگری که در حوزه دیجیتالی سازی صنعت بیمه در این شرکت کلید خورد و موفقیت‌آمیز بود نوشتن سامانه "ساماش " بود. که برای نخستین بار در صنعت بیمه راه‌اندازی شد. تمام اسناد هزینه‌ای به‌صورت تمام دیجیتال در این سامانه وجود دارد و اگر امروز قرار باشد تمام حوزه‌های درمانی و بهداشتی اجبار شود که اسناد را به‌صورت دیجیتالی به بیمه‌گر ارائه کنند. تنها شرکتی که می‌تواند این کار بکند بیمه داناست. روسای مناطق و شعب تا آخر بهمن امسال فرصت دارند تا سامانه ساماش را اجرایی کنند. باید تمام اسناد بیمارستانی و سرپایی و غیره باید در این سامانه ثبت شود. بیمه دانا باقدرت در حال کار کردن است. طرح بیمه مهر دانا طرح وزینی بود که همه شرکت‌ها در حال الگو گیری از بیمه دانا بوده و چندین شرکت در این طرح ورود کردند اما همچنان بیمه دانا تراز اول در این طرح است.


ابراهیم کاردگر در خصوص محصول بیمه "جان دانا" اظهار کرد: بیمه "جان دانا" یک بیمه عمر زندگی- زمانی در یک ویرایش جدید است. این «زمانی بودن» برای این رشته خاص است. به‌عنوان نمونه این بیمه‌نامه بعد از اتمام دوره بیست‌ساله نیز قابل تمدید است. پوشش تکمیلی زیادی دارد بیمه‌گذار می‌تواند درخواست کند و مطابق با این درخواست پوشش تکمیلی نیز ارائه خواهد شد. این محصول ویژگی‌هایی دارد که برای اولین بار در کشور در حال رخ دادن است. تمام دیجیتال است. برای اولین بار است که در قبال این بیمه‌نامه همسر بیمه‌گذار نیز تحت پوشش قرار می‌گیرد. این نمونه در کانادا وجود دارد و فرزند را قرار داده‌اند که ما همسر را جایگزین فرزند کردیم. یک بیمه با مزایای زندگی یا به‌اصطلاح LIVLNG BENEFITS است . متناسب با تورم سرمایه افزایش پیداکرده و طرح خود را با تورم وقف می‌دهد.این محصول سالانه تمدید می‌شود و کارمزد شبکه فروش نیز سالانه محاسبه می‌شود و از همه مهم‌تر اینکه تضمین تمدید دارد. اگر کسی سی - چهل سال مشتری این شرکت بوده گارانتی تمدید وجود دارد. هر چه بیشتر این نوع محصول در صنعت بیمه ارائه شود بار از روی دوش دولت برداشته می‌شود. چراکه این محصول از جنس خدمات اجتماعی دولت است.


مدیرعامل بیمه دانا در ادامه تشریح کرد: هزینه‌های بیمارستانی تحت عنوان غرامت بیمارستان پرداخت می‌شود. بیمار با ارائه سند می‌تواند با روزی یک‌میلیون تومان از بیمه خسارت دریافت کند و این موضوع هیچ ربطی به نوع هزینه فرد ندارد و حتی اگر فرد در یک بیمارستان خیریه و به‌صورت رایگان درمان شده باشد باهم این روزی یک‌میلیون را تا سقف چهار میلیون تومان یعنی چهار روز دریافت می‌کند و حتی اگر بیمه درمان تکمیلی هم داشت باشد نیز از این مزایا برخوردار می‌شود و اگر در بخش ویژه مانند سی سی یو بستری شود سه برابر غرامت دریافت می‌کند. نه تنها کارمزد سالانه به شبکه فروش ارائه می‌شود. این محصول طبق قوانین بیمه مرکزی تا دوسال در انحصار بیمه داناست. تا دوسال گارانتی تمدید دارد.

کاردگر در پایان افزود: تمام هم و غم شرکت در حال حاضر آموزش است. باید به همه افراد آموزش لازم ارائه شود شبکه فروش نیز باید خود را همگام به شرکت توسعه دهند.

 

علی سوری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: