کد خبر: ۱۹۹۷۴۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۵ - ۱۴ آذر ۱۴۰۰ - 05 December 2021
نمایندگان مجلس در جریان بررسی های جلسه علنی امروز مجلس ضمن تصویب چهار ماده از طرح حمایت از مالکیت صنعتی در ماده ۱۷ این طرح تصویب کردند که توصیف اختراع صریح و مشتمل بر نکاتی باشد که شرایط ماهوی اختراع را در مورد ادعاهای متقاضی به طور منجّز تبیین کند.

بانکداری ایرانی- نمایندگان مجلس در جریان بررسی های جلسه علنی امروز مجلس ضمن تصویب چهار ماده از طرح حمایت از مالکیت صنعتی در ماده ۱۷ این طرح تصویب کردند که توصیف اختراع صریح و مشتمل بر نکاتی باشد که شرایط ماهوی اختراع را در مورد ادعاهای متقاضی به طور منجّز تبیین کند.

به گزارش ایسنا، نمایندگان مجلس در جریان ادامه بررسی طرح حمایت از مالکیت صنعتی در جلسه علنی امروز مجلس ماده ۱۷ تا ۲۰ این طرح را به تصویب رساندند که متن این ۴ ماده به شرح زیر می‌باشد:

ماده ۱۷

توصیف اختراع باید صریح و مشتمل بر نکاتی باشد که شرایط ماهوی اختراع را در مورد ادعاهای متقاضی به طور منجّز تبیین کند، به‌نحوی که به‌طور کامل و مؤثر اختراع را افشاء نماید و به‌گونه‌ای باشد که برای شخص دارای مهارت متعارف در فن مربوط، واضح و قابل پیاده‌سازی باشد و از نظر مخترع، بهترین روش اجرائی را برای اختراع ارائه کند. خلاصه‌ توصیف فقط به‌منظور ارائه‌ اطلاعات فنی است و نمی‌توان برای تعیین محدوده‌ حمایت به آن استناد کرد.

ماده ۱۸

ادعا یا ادعاها باید گستره حمایت از اختراع را به شکل گویا، موجز و کامل تعیین کرده و از چهارچوب توصیف فراتر نرود.
تبصره- هر یک از ادعاهای یک اختراع مبنای ارزیابی در مرجع ثبت و رسیدگی به دعاوی نقض در مرجع صالح قضایی خواهد بود.

ماده ۱۹

چنانچه در اظهارنامه به نقشه‌هایی استناد شود که به آن ضمیمه نشده است‌، مرجع ثبت به متقاضی ابلاغ می‌کند که نقشه‌ها را ظرف مدت یک‌ماه تسلیم نماید. در صورت تحویل نقشه‌ها توسط متقاضی، مرجع مذکور تاریخ تقاضا را تاریخ دریافت نقشه‌ها محسوب می‌کند؛ در غیر این‌صورت‌، تاریخ تقاضا را همان تاریخ دریافت اظهارنامه قید می‌نماید و استناد به نقشه‌ها قابل پذیرش نیست.

ماده ۲۰

متقاضی می‌تواند تا قبل از تصمیم مرجع ثبت مبنی‌ بر تأیید یا رد اظهارنامه، با پرداخت هزینه‌ مربوط، اصلاحاتی را در ادعا یا ادعاها انجام دهد، مشروط بر آنکه از حدود توصیف اظهارنامه نخست تجاوز نکند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: