کد خبر: ۱۹۹۶۵۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۹ - ۱۰ آذر ۱۴۰۰ - 01 December 2021
برای نام بردن از قدیمی‌ترین رسانه‌های تاریخ، روزنامه و رادیو مهمترین نامی هستند که همراستای همدیگر رشد یافته و هنوز هم جایگاه ویژه خود را در جامعه دارند.

برای نام بردن از قدیمی‌ترین رسانه‌های تاریخ، روزنامه و رادیو مهمترین نامی هستند که همراستای همدیگر رشد یافته و هنوز هم جایگاه ویژه خود را در جامعه دارند.

به گزارش بانکداری ایرانی،  رادیو این روزها در دنیا نه تنها از دور خارج نشده بلکه با بهره برداری از تکنولوژی‌های جدید مانند اینترنت و غیره نقش موثری را در زندگی مردم ایفا می کند و شاید کارکرد ویژه ای پیدا کرده است و در جایی که دیگر رسانه کارایی ندارند، رادیو همچنان مهمترین وسیله اطلاع رسانی است.

در حقیقت، در اروپا و امریکا که تکنولوژی با سرعت بیشتری نسبت به دیگر نقاط جهان در حال پیشرفت است، همچنان رادیو ابزار اصلی برای اخبار در بخش های خاص است. به عنوان نمونه می توان از استفاده رادیو در میلیون ها اتومبیل‌ در حین رانندگی نام برد. در چنین شرایطی ردایو همچنان یکی از ابزار اصلی اخبار روز جهان و صد البته اخبار جاده‌ای بوده و سالانه به دلیل ارائه اخبار درست از شرایط مختلف، جان بسیاری را از خطر نجات می دهد و نکته جالب تر اینکه در برخی از کشورها مانند المان به استفاده اتومبیل های جاده از رادیو چنان تاکید شده است که به صورت یک قانون نانوشته درآمده‌است.

در صنایع مختلف نیز رادیو جایگاه خاص خود را دارد. به عنوان نمونه رادیوهای اقتصادی و تخصصی همواره برای شهروندان جایگاه ویژه ای دارند، اما در صنعت بانکداری این ضعف همواره وجود داشت که بصورت حرفه‌ای و تخصصی به مسائل اقتصادی و بانکی بپردازد. در صداوسیما رادیوهای اقتصادی وجود دارند اما به دلیل کلی نگری، کمتر روی صنایع خاصی متمرکز هستند، در کنار این کاستی ها ، در صنعت بانکداری نیز رادیو و پادکست های خاص، بسیار کم و حتی نایاب است.

رادیو آوای ایران زمین، رادیو اختصاصی بانک ایران زمین است که با هدف ارتقاء ارتباط بانک با مخاطبین و به منظور اعلام نظر در خصوص مسائل گوناگون شبکه بانکی کشور، حمایت از محیط زیست، انتشار مهمترین رویدادهای خبری در بانک ایران زمین، آموزش نحوه استفاده خدمات بانکی به مشتریان، انتقال پیام مدیران این بانک به جامعه هدف، رونمایی از محصولات جدید بانکی و ایجاد فضای مفرح و دلپذیر در قالب‌های گوناگون، ایجاد و برنامه هایی را تولید و منتشر می کند.

این رادیو فارغ از مسائل داخلی بانک و دیگر موارد اشاره شده، اخبار و تحلیل‌های اقتصادی را از زبان خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای ارائه می کند. این تحلیل‌ها به دلیل اینکه از مسائل روز اقتصادی بوده و تلاش دارد تا به همه گروه‌های جامعه تحلیل ارائه کند، در نوع خود بسیار جذاب و قابل استفاده هستند و صد البته باید به بخش طنز این رادیو نیز اشاره کرد که فضای خشک و پر از اعداد و ارقام صنعت بانکداری را برای شنوندگان تلطیف می کند.

در این آدرس https://radio.izbank.ir/ می توان از این پادکست حرفه ای بهره برد.

لیلا فریادرس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: