کد خبر: ۱۹۹۵۹۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۱ - ۰۸ آذر ۱۴۰۰ - 29 November 2021
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: اجرای طرح کارت اعتباری می تواند هم به اقشار کم درآمد کمک کند و هم رکود بازار را بشکند.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: اجرای طرح کارت اعتباری می تواند هم به اقشار کم درآمد کمک کند و هم رکود بازار را بشکند.

به گزارش بانکداری ایرانی،  ولی اسماعیلی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به تخصیص کارت اعتباری به مردم بر پایه اعتبارات، اظهار کرد: تخصیص کارت اعتباری بر اساس اعتبار برای خرید کالا آن هم کالای ایرانی کار بسیار شایسته‌ای است، زیرا این اقدام باعث رونق تولید در کشور می‌شود.

وی ادامه داد: این ابتکار باعث می‌شود اثر تورمی که پول بر اقتصاد دارد کاهش یابد از این رو این اقدام بانک‌ها در تخصیص کارت اعتباری مبتنی بر اعتبار اقدام مثبتی است.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: در مقابل کارت‌های اعتباری بر اساس اعتبار یک نوع تضمینی برای تولیدات داخلی است و همچنین باعث می‌شود خریدار کالای با کیفیت تری را خریداری کند و با این اتفاق هم خریدار کالای مورد نیاز را تامین کرده و هم تولید رونق گرفته است.

اسماعیلی افزود: روزانه نقدینگی کشور در حال افزایش است از این رو دولت نمی‌تواند خود بر افزایش نقدینگی در اقتصاد بیفزاید، اما در مقابل باید به افراد کم درآمد جامعه مخصوصا در این شرایط سخت کرونایی هم کمک کند چه بهتر که از این کارت‌های اعتباری مبتنی بر اعتبارات استفاده کند.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه اکنون بازار داخلی دچار رکود شده با این ابتکار می‌تواند قفل رکود را باز کند و بازار رونق بگیرد و همچنین کمک میکند تولید کشور بیش از بیش رونق بگیرد و حتی باعث میشود اشتغال در کشور ایجاد شود یعنی با یک حرکت درست چندین حرکت خود به خود اتفاق میافتد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تخصیص یارانه به تولید کنندگان، گفت: دولت یک یارانه‌ای را به بخش تولید اختصاص می‌دهد که این یارانه‌ها گاهی دچار انحراف می‌شود، اما اگر این یارانه‌ها از طریق کارت‌های اعتباری به بخش تولید برود دیگر شاهد انحراف منابع و اعتبارات در بخش تولید نخواهیم بود.

نگار کریمی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: