کد خبر: ۱۹۹۵۸۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۴ - ۰۸ آذر ۱۴۰۰ - 29 November 2021
در بسیاری از استان‌ها سطح درآمدها آن‌قدر اندک است که به سختی افراد گذران زندگی می‌کنند. در این استان‌ها دولت برای اینکه معیشت مردم را تقویت کند و از آنها حمایت مالی و مادی به عمل آورد، حتماً باید از ظرفیت و توان مالی بانک‌ها به نحو احسن استفاده شود.

کارشناس اقتصادی فواید کارت‌های اعتباری را برای توسعه استان‌ها و رفع محرومیت استانی و شهرستانی تشریح کرد.

به گزارش بانکداری ایرانی ، قرجه طیار با بیان اینکه محرومیت‌زدایی و حمایت از محرومان باید جزئی از اولویت‌های دولت سیزدهم باشد، اظهار داشت: بسیاری از استان‌ها و شهرستان‌های کشور از محرومیت و نبود عدالت اجتماعی رنج می‌برند. اینکه توسعه متوازن در کشور برقرار نیست، قطعاً مردم را آزار می‌‎دهد و موجب سرخوردگی ساکنان مناطق محروم می‌شود.

وی گفت: در بسیاری از استان‌ها سطح درآمدها آن‌قدر اندک است که به سختی افراد گذران زندگی می‌کنند. در این استان‌ها دولت برای اینکه معیشت مردم را تقویت کند و از آنها حمایت مالی و مادی به عمل آورد، حتماً باید از ظرفیت و توان مالی بانک‌ها به نحو احسن استفاده شود.

کارشناس مسائل اقتصادی خاطرنشان کرد: توسعه اشتغال در استان‌ها و شهرستان‌های محروم و کمک به کسب و کارهای نوپا و تولیدکنندگانی که در شرایط کرونایی متحمل زیان‌های بسیاری شده‌اند، می‌تواند به بهبود شرایط در این استان‌ها کمک کند.

طیار معتقد است که حمایت‌مالی و ارائه تسهیلات اعتباری ارزان‌قیمت در قالب کارت‌های اعتباری و یا وام‌ ایده‌های جذابی محسوب می‌شوند که در خصوص استان‌های محروم قابلیت اجرایی و عملیاتی دارند.

وی بیان کرد: کارت‌های اعتباری ابزارهای مناسبی هستند که در حوزه مالی کاربردهای بسیاری دارند و می‌توان بخش قابل توجهی از نیازهای مالی برای خرید مواد اولیه و یا دایر کردن کسب و کار جدید در استان‌های محروم را برطرف کرد.

عضو سابق کمیسیون اقتصادی مجلس دهم با بیان این مطلب که بسیاری از تولیدکنندگان از اینکه در جست‌وجوی وام باشند خسته شده‌اند، گفت: اگر تدابیری اندیشیده شود که کارت‌های اعتباری با سهولت تمام و بدون طی کردن بروکراسی‌های اداری در اختیار تولیدکنندگان مناطق محروم قرار بگیرد، قطعاً کمک بزرگی برای تولیدکنندگان به خصوص تولیدکنندگان محصولات کشاورزی و دامی محسوب می‌شود و دیگر شاهد از بین رفتن کسب و کارهای کوچک و خرد در شهرستان‌های محروم نخواهیم بود.

به گفته طیار؛ فعالیت‌های اقتصادی نیازمند حمایت دولتی و بانکی است و بدون حمایت‌های بانکی نمی‌توان انتظار گشایش داشت. ضروری است که کارت‌های اعتباری با شرایط مناسب و کارمزد کم در اختیار تولیدکنندگان قرار گیرد تا بتوانند نسبت به تامین مواد اولیه مورد نیاز اقدام نمایند.

باران ایرمان
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: