کد خبر: ۱۹۹۳۸۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۱ - ۰۲ آذر ۱۴۰۰ - 23 November 2021
بیمه مرکزی : برابر تعهدات پذیرفته‌شده در صنعت بیمه ۱۳۶۳میلیارد تومان خسارت کرونایی در رشته بیمه‌های درمان تکمیلی به زیان‌دیدگان پرداخت شد.

بیمه مرکزی : برابر تعهدات پذیرفته‌شده در صنعت بیمه ۱۳۶۳میلیارد تومان خسارت کرونایی در رشته بیمه‌های درمان تکمیلی به زیان‌دیدگان پرداخت شد.

به گزارش بانکداری ایرانی به ننقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل بیمه مرکزی، غلامرضا سلیمانی از پرداخت ۱۳۶۳میلیارد تومان بابت خسارت کرونا در بیمه‌های درمان تکمیلی از ابتدای شیوع ویروس منحوس کرونا توسط شرکت‌های بیمه خبر داد و افزود: خسارت بیمه‌های تکمیلی مختص بیماری کرونا از ابتدای شیوع بیماری کرونا در اسفند ماه ۱۳۹۸ تا نیمه مهر ماه سال ۱۴۰۰ در مجموع ۷۰۹/ ۱۳۶۳میلیارد تومان در بیمه‌های درمان تکمیلی بابت بیماری کرونا ارزیابی و پرداخت شد که حدود ۶درصد خسارت پرداختی صنعت بیمه مربوط به رشته درمان است.

رئیس کل بیمه مرکزی درمورد بازه زمانی پرداختی‌های این خسارات اظهار کرد: از مجموع خسارت‌های پرداختی حدود ۳درصد در سال ۱۳۹۸، ۵۰درصد درسال ۱۳۹۹ و ۴۷درصد باقیمانده مربوط به سال ۱۴۰۰ است. او در ادامه افزود: افزایش سهم هزینه‌های کرونا در سال جاری می‌تواند به‌دلیل ثبت دقیق‌تر هزینه‌های این بیماری نیز ارزیابی شود.

شایان ذکر است از مجموع هزینه‌های یادشده در حدود ۳۲درصد مربوط به هزینه‌های بستری، ۱۸درصد دارو، ۱۵درصد آزمایش، ۱۰درصد ویزیت و ۶درصد عکس‌برداری بوده و درباره ۱۹درصد از مابقی پرداختی‌ها نوع هزینه مشخص نشده است.

با توجه به این نکته که اکثر بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در خط مقدم مبارزه با همه‌گیری بیماری کرونا قرار گرفته‌اند و در همین راستا با تاکید بیمه مرکزی، تسهیل‌گری و کمک به کادر درمان و همچنین تقویت مالی بخش بهداشت، در دستور کار جدی صنعت بیمه قرار گرفته است.

باران ایرمان
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: