کد خبر: ۱۹۹۳۳۷
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۵ - ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - 20 November 2021
یک نماینده مجلس مطرح کرد؛
نماینده مردم فریدونشهر در مجلس گفت: بهبود وضعیت معیشتی و رونق تولید و اشتغال و در نهایت خروج اقتصاد از رکود از مزایای اجرای طرح کارت اعتباری است.

نماینده مردم فریدونشهر در مجلس گفت: بهبود وضعیت معیشتی و رونق تولید و اشتغال و در نهایت خروج اقتصاد از رکود از مزایای اجرای طرح کارت اعتباری است.

به گزارش بانکداری ایرانی،حسین محمد صالحی، درباره تخصیص کارت‌های اعتباری بر اساس اعتبار توسط برخی از بانک‌ها، اظهار کرد: کارت‌های اعتباری کمکی که می‌تواند انجام دهد این است که حداقل در وضعیت معیشتی مردم تاثیرگذار است یعنی اینکه مردم مایحتاج مورد نیازشان را به وسیله این کارت‌ها تهیه می‌کنند.

وی ادامه داد: از جهت دیگر این اقدام که به شکل اعتباری انجام می‌شود باعث خواهد شد دارنده کارت صرفاً همان کالا را خریداری کند یعنی بعد از دریافت کارت این منابع را در جای دیگر یا به شکل دیگر مورد استفاده قرار ندهد.

نماینده مردم فریدونشهر در مجلس گفت: در گذشته تسهیلاتی از جانب بانک‌ها به مردم داده می‌شد و این تسهیلات اهدافی در خود داشت مثلا برای ایجاد اشتغال یا موارد دیگر، اما به درستی مدیریت نمی‌شد و متاسفانه این تسهیلات صرف تعویض ماشین یا خرید کالای دیگر می‌شد و به آن هدف اصلی نمی‌رسید، اما با ابتکار اعتبار این اتفاق دیگر رخ نخواهد داد و تسهیلات موجود به هدف خود خواهد رسید.

محمد صالحی تاکید کرد: اگر سایر تسهیلات و سایر اعتبارات را هم که در حوزه‌های مختلف و برای کار‌های متفاوت گذاشته می‌شود در همان جا و در همان راستا به کارگیری شود قطعاً هم در تولید و هم در اشتغال در زمان‌های مختلف کمک به اقتصاد کشور خواهد بود که این امر یک امر موثر و مثبت است.

وی بیان کرد: از این رو پرداخت تسهیلات در قالب کارت اعتباری اعتبار اقدام شایسته‌ای است، زیرا به کاهش نقدینگی و تورم در جامعه و اقتصاد کمک خواهد کرد و همچنین تولیدات داخلی جهشی پیدا خواهند کرد که این جهش کمک می‌کند تا اقتصاد از رکود خارج شده و به سمت پویایی و رشد رود که این سیاست کارت اعتباری کمک کننده این موضوع است.

نگار کریمی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: