کد خبر: ۱۹۹۳۳۶
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۲ - ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - 20 November 2021
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: طرح کارت اعتباری بهترین راه حمایت از تولیدکنندگان ایرانی و راهکاری موثر برای خروج بازار از رکود است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: طرح کارت اعتباری بهترین راه حمایت از تولیدکنندگان ایرانی و راهکاری موثر برای خروج بازار از رکود است.

به گزارش بانکداری ایرانی،  الله‌وردی دهقانی درباره تخصیص کارت‌های اعتباری بر اساس اعتبار به مردم اظهار کرد: اگر پولی را که در اختیار مردم قرار می‌دهیم هدفمند باشد آورده این پول برای اقتصاد کشور مفید است.

وی ادامه داد: مثلاً اگر دولت برای کمک به اقشار ضعیف جامعه اعتباراتی در نظر بگیرد که با این اعتبارات مردم بتوانند نیاز‌های خودشان از جمله خرید لوازم خانگی یا تهیه جهیزیه و ... استفاده کنند این هدف‌گذاری یک هدف گذاری مثبت و مفید برای اقتصاد است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: تخصیص کارت اعتباری به مردم یکی از همین سیاست‌های خوب است و چیزی که باعث شده است این کارت‌ها مزایای بهتری به خود بگیرد جایگزینی اعتبار به جای پول نقد است.

دهقانی افزود: در گذشته تسهیلاتی به مردم در قالب وام یا کارت‌های اعتباری ارائه می‌دادند که به جای آنکه این تسهیلات مورد نظر در جای مربوطه خود استفاده شود در موارد خلاف هدف استفاده می‌شد که این اتفاق باعث می‌شد نقدینگی در کشور افزایش یابد.

‏وی تصریح کرد: یکی از مزایای دادن کارت اعتباری بر اساس اعتبار این است که فرد دریافت کننده مکلف و موظف است این اعتبار دریافت شده را در هدف مورد نظر خود استفاده کند و به نظر بنده نیز این سیاست از روش‌های موثر هم برای کمک به مردم و هم کمک به اقتصاد است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: امروزه شرایط تولید در کشور شرایط مطلوبی ندارد، زیرا هم اعتبارات اولیه را تولیدکننده در اختیار ندارد و هم بازار خرید و فروش راکد است، برای این که دولت بتواند رکود بازار را بشکند نیازمند است تا کمکی به تولید کننده داشته باشد از این رو کارت‌های اعتباری براساس اعتبار می‌تواند برای تولیدکنندگان نیز مثمرثمر باشد.

نگار کریمی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: