کد خبر: ۱۹۹۳۰۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۶ - ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - 20 November 2021
مدیر روابط عمومی بانک مرکزی ایران گفت: در هشت ماه نخست امسال ۶۴۰هزار نفر، وام ازدواج دریافت کرده و ۲۰۸هزار نفر نیز در صف استفاده از این تسهیلات هستند.

مدیر روابط عمومی بانک مرکزی ایران گفت: در هشت ماه نخست امسال ۶۴۰هزار نفر، وام ازدواج دریافت کرده و ۲۰۸هزار نفر نیز در صف استفاده از این تسهیلات هستند.

  به گزارش بانکداری ایرانی،«مصطفی قمری‌وفا» مدیر روابط عمومی بانک مرکزی در توییتی با عنوان «حمایت از موضوع مهم ازدواج» نوشت: از ابتدای سال جاری تا پایان وقت اداری ۲۳ آبان، بالغ بر ۶۳۹هزار و ۶۹۵ نفر، به مبلغ ۵۵۳هزار و ۸۳۱میلیارد ریال از تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج بهره‌مند شده‌اند.

او افزود: اکنون تعداد ۲۰۸هزار و ۷۲ نفر متقاضی نیز در صف برای استفاده از این تسهیلات هستند. به گزارش «ایرنا» براساس تبصره ۱۶ قانون بودجه ۱۴۰۰ بانک مرکزی موظف است برای حمایت از ازدواج جوانان، از محل پس‌انداز و جاری قرض‌الحسنه نظام بانکی، تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج به‌ همه زوج‌هایی که تاریخ عقد ازدواج آنها بعد از تاریخ فروردین ۱۳۹۷ است و تاکنون تسهیلات ازدواج دریافت نکرده‌اند با اولویت نخست پرداخت کند.

تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج برای هریک از زوج‌ها در سال ۱۴۰۰ برابر ۷۰میلیون تومان و با دوره بازپرداخت ۱۰ساله است. در قانون تاکید شده است مسوولیت حُسن اجرای حکم این بند به عهده بانک مرکزی و بانک‌های عامل و تمام مدیران و کارکنان ذی‌ربط است. عدم اجرا یا تاخیر در پرداخت تسهیلات تخلف محسوب می‌شود و قابل پیگیری در مراجع ذی‌صلاح است.

همچنین تمام بانک‌ها موظفند به‌صورت ماهانه، تعداد تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج پرداختی و تعداد افراد در نوبت دریافت این تسهیلات را به‌صورت عمومی اعلام‌کنند. بانک‌ها باید برای ضمانت صرفا یکی از سه مورد اعتبارسنجی یا یک ضامن و سفته یا سهم فرد از حساب یارانه هدفمندی را به منزله ضمانت بپذیرند.

باران ایرمان
منبع: ایرنا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: