کد خبر: ۱۹۹۲۳۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۴ - ۲۶ آبان ۱۴۰۰ - 17 November 2021
شروع به کار صندوق بیمه حوادث طبیعی مستلزم تسریع شورای نگهبان در تایید نهایی مصوبه آن است. رضا کاظمی تکلیمی افزود: ما جزو ۱۰کشور حادثه‌خیز جهان هستیم و باید سرعت‌بخشی در دستور کار قرار گیرد تا دولت در برخورد با این ابرچالش‌ها با دغدغه‌های کمتری روبه‌رو شود.

بیمه مرکزی : مدیرعامل صندوق بیمه حوادث طبیعی اعلام کرد: برای پوشش ریسک‌های متنوع حوادث طبیعی باید سطح تعامل دستگاه‌های مرتبط افزایش یابد. مدیرعامل صندوق بیمه حوادث طبیعی با برشمردن فرآیند تاسیس این صندوق به عزم جدی بیمه مرکزی برای برطرف کردن مشکلات قانونی تاسیس و آغاز فعالیت آن، اظهار کرد: شروع به کار صندوق بیمه حوادث طبیعی مستلزم تسریع شورای نگهبان در تایید نهایی مصوبه آن است. رضا کاظمی تکلیمی افزود: ما جزو ۱۰کشور حادثه‌خیز جهان هستیم و باید سرعت‌بخشی در دستور کار قرار گیرد تا دولت در برخورد با این ابرچالش‌ها با دغدغه‌های کمتری روبه‌رو شود.


او خاطرنشان کرد: شرکت‌های سی‌وپنج‌گانه بیمه برای دریافت حق بیمه و ارائه پوشش کافی، آمادگی دارند و بعد از مصوبه نهایی و مشخص شدن عدد حق بیمه و همچنین ایفای تعهدات دولت این صندوق کار خود را به‌صورت رسمی آغاز خواهد کرد. کاظمی تکلیمی ابراز امیدواری کرد صندوق بیمه حوادث طبیعی با همراهی تمامی نهادهای مرتبط و حمایت قانونی دولت علاوه بر کاهش نگرانی دولت‌ها از جبران خسارات ناشی از حوادث طبیعی به افزایش ضریب اطمینان و آرامش جامعه منتهی شود.

بیمه حوادث طبیعی در انتظار تصویب اساسنامه
مدیرعامل صندوق بیمه حوادث طبیعی گفت: تاکنون واریزی به صندوق بیمه حوادث صورت نگرفته است. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، رضا کاملی تکلیمی در ارتباط زنده تصویری با استودیوی پخش خبر ۲۱ شبکه اول سیما درباره ایراداتی که شورای نگهبان به اساسنامه صندوق بیمه حوادث طبیعی وارد کرده است، افزود: اجرایی شدن احکام صندوق منوط به وجود اساسنامه است و طبق احتمالات موجود تا بررسی‌های نهایی شورای نگهبان ما می‌توانیم مراحل اداری را به پیش ببریم. او ادامه داد: سرمایه اولیه صندوق، ۵۰ میلیارد تومان بود که تا این لحظه فقط بخشی از آن تخصیص یافته است. البته همین مقدار هم از طریق خزانه به حساب صندوق واریز نشده، این صندوق نوپا و جدید است و نیاز کشورمان است. کاظمی تکلیمی تصریح کرد: ایران در بین ۱۰ کشور مخاطره‌آمیز دنیا قرار دارد و به نظر می‌رسد که هیات وزیران و شورای نگهبان باید در رسیدگی به اساسنامه اجرایی این صندوق سرعت بیشتری به‌ کار دهند.

او به موارد تحت پوشش صندوق اشاره کرد و افزود: در این صندوق به بیمه پایه اشاره شده و جبران بخشی از خسارات وارده به مالکان واحد‌های مسکونی، حدود ۳۰ میلیون و ۳۳۹ هزار مالک مسکونی که انشعاب برق قانونی دارند، وجود دارد و خوشبختانه وزارت نیرو در گام اول به‌عنوان آزمون، در برخی استان‌ها از جمله تهران و اصفهان در قبوض برق دوره مهر ماه این حق بیمه را اعمال کرده و تاکنون برخی از همشریان و هموطنان این حق بیمه را پرداخت کرده‌اند.

در اینجا خزانه‌داری کل موظف است ظرف مدت یک هفته این مبالغ را به حساب صندوق واریز کند. او تصریح کرد: بر اساس شدت خسارات وارده به مناطق شهری و روستایی باید حق بیمه تعیین شود، ولی در سال جاری، مجلس سهم هر مالک واحد مسکونی دارای انشعاب برق را سالانه ۱۰هزار تومان تعیین کرده که البته تاکنون به حساب صندوق واریز نشده و دولت هم سهم خودش و همین طور سرمایه اولیه صندوق را به حساب واریز نکرده است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: