کد خبر: ۱۹۹۲۳۳
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۶ - ۲۶ آبان ۱۴۰۰ - 17 November 2021
سود هر سهم برای سال مالی منتهی به ۳۰ اسفند ماه ۱۳۹۹، ۱۴۰ ریال در نظر گرفته شد. بنا بر این گزارش در جریان مجمع عمومی‌ عادی فوق‌العاده بانک کارآفرین که به ریاست محمدرضا خورسندی رئیس هیات‌مدیره بانک برگزار شد، فرشاد محمدپور دبیر مجمع از عملکرد بانک در سال ۱۳۹۹ و عملکرد شش ماهه ابتدای سال جاری گزارشی ارائه کرد.

مجمع عمومی‌عادی فوق‌العاده صاحبان سهام بانک کارآفرین، با دستور جلسه تعیین سود هر سهم و پاداش هیات‌مدیره با حضور ۷۵درصد صاحبان سهام و با حضور اعضای هیات مدیره، سرپرست بانک، نمایندگان بانک مرکزی و بورس برگزارشد.


به گزارش بانکداری ایرانی،سود هر سهم برای سال مالی منتهی به ۳۰ اسفند ماه ۱۳۹۹، ۱۴۰ ریال در نظر گرفته شد. بنا بر این گزارش در جریان مجمع عمومی‌ عادی فوق‌العاده بانک کارآفرین که به ریاست محمدرضا خورسندی رئیس هیات‌مدیره بانک برگزار شد، فرشاد محمدپور دبیر مجمع از عملکرد بانک در سال ۱۳۹۹ و عملکرد شش ماهه ابتدای سال جاری گزارشی ارائه کرد.

تداوم رشد شاخص‌های فعلی
در ابتدای این جلسه سرپرست بانک کارآفرین با بیان اینکه نظام بانکی کشور دچار آفاتی است که از منظر ترازنامه‌ای از مهم‌ترین آنها می‌توان به ناترازی جریان درآمدی و هزینه‌ای، ناترازی جریان نقدی و منجمد بودن بخش قابل توجهی از دارایی بانک‌ها اشاره کرد گفت: در این بین از جمله مزایای بانک کارآفرین مبری بودن ترازنامه آن از این اشکالات است که منجر به واقعی شدن شاخص‌های عملکردی مناسب آن شده است. وی ادامه داد: نکته قابل تاکید این است که؛ دستاورد‌های بانک کارآفرین در سال مالی ۱۳۹۹، در سایه کار تیمی‌ موجود ناشی از همکاری میان اعضای هیات‌مدیره، مدیرعامل، همکاران ستاد و شعب، سهامداران و مشتریان وفادار بانک کارآفرین محقق شده است.

احمد بهاروندی با ابراز امیدواری به تداوم شرایط موجود تاکید کرد: قطعا بدانید که رشد شاخص‌های فعلی ادامه خواهد یافت و امیدواریم سال مالی آینده با ارائه شاخص‌های عملکردی بهتری در خدمت سهامداران باشیم.

عملکرد ۶ ماه ابتدای سال فراتر از اهداف بودجه‌ای
در ادامه دبیر این مجمع در گزارش خود با اشاره به تصویب صورت‌های مالی مربوط به افزایش سرمایه بانک کارآفرین از ۲۶ هزار میلیارد ریال به ۵ /۳۹هزار میلیارد ریال توسط بانک مرکزی گفت: پیش از این در مجمع عمومی‌عادی سالانه بانک به دلیل عدم تصویب صورت‌های مالی مربوط به تصویب افزایش سرمایه به چهار تنفس ختم شده بود که در نهایت به دنبال تصویب افزایش سرمایه بانک می‌توانیم در مورد تقسیم سود صاحبان سهام تصمیم‌گیری کنیم و دیگر منع قانونی در این مورد وجود ندارد. وی با تاکید بر رشدهای محقق شده در سال گذشته به عملکرد شش ماه سال‌جاری اشاره و ادامه داد: عملکرد شش ماه ابتدای سال نشان می‌دهد که از اهداف بودجه‌ای تعیین شده نیز فراتر رفته‌ایم به گونه‌ای که در این مدت تنها در بخش سود خالص رشد ۱۰۰درصدی ثبت شده و ۸۰۰ میلیارد تومان سود داشتیم.

به گفته محمدپور، بانک کارآفرین در سال ۹۷ زیان ده بود، اما در سال ۹۸ با رشد ۱۳۶درصدی و در سال ۹۹ با رشد ۳۰۰درصدی توانستیم عملکرد موفقی را ثبت کنیم و امیدواریم همین روال در سال‌جاری و سال‌های آینده نیز ادامه یابد. در ادامه این جلسه رئیس مجمع با ذکر اینکه با توجه به ثبت افزایش سرمایه تقسیم سود امکان‌پذیر شده از تعیین سود ۱۴۰ ریالی خبر داد و گفت: با توجه به محدودیت‌های موجود از جمله عدم توزیع سود تسعیر ارز و بندهای مالیاتی حداکثر سود قابل تقسیم ۱۴۰ ریال است که با تصویب سهامداران می‌توانیم روال واریز سود را اعمال کنیم.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: