کد خبر: ۱۹۹۲۱۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۴ - ۲۵ آبان ۱۴۰۰ - 16 November 2021
اختصاصی بانکداری ایرانی ؛
نشست خبری مدیر عامل موسسه ملل با حضور اصحاب رسانه به مناسبت سی و پنج سالگی موسسه برگزار شد و حجت‌الاسلام سید امین جوادی، مدیرعامل موسسه اعتباری ملل در این نشست به سوالات خبرنگاران رسانه های مختلف پاسخ داد.

بانکداری ایرانی - معصومه فریادرس؛ نشست خبری مدیر عامل موسسه ملل با حضور اصحاب رسانه به مناسبت سی و پنج سالگی موسسه برگزار شد و حجت‌الاسلام سید امین جوادی، مدیرعامل موسسه اعتباری ملل در این نشست به سوالات خبرنگاران رسانه های مختلف پاسخ داد.

 جوادی در پاسخ به سوال خبرنگار  بانکداری ایرانی که چه اقداماتی برای تبدیل شدن به بانک انجام شده است ،گفت: مهم‌ترین تلاش موسسه ملل در این روز‌ها تبدیل شدن به یک بانک خصوصی است. تاکنون بانک مرکزی در هیئت عامل خود، درخواست ما مبنی بر تبدیل شدن به بانک خصوصی را مصوب کرده است تا اگر چهار شرط مورد نظر بانک مرکزی را انجام دهیم، تبدیل وضعیت موسسه در جلسه هیات عامل و شورای پول و اعتبار به شور گذاشته شود. در حال حاضر ما مصوبه بانک مرکزی را روی کدال گذاشته‌ایم و با شدت و سرعت در حال برآورده کردن چهار شرط مورد نظر هستیم.

او ادامه داد: مهم‌ترین تلاش موسسه ملل در این روز‌ها تبدیل شدن به یک بانک خصوصی است. تاکنون بانک مرکزی در هیئت عامل خود، درخواست ما مبنی بر تبدیل شدن به بانک خصوصی را مصوب کرده است تا اگر چهار شرط مورد نظر بانک مرکزی را اجرایی کنیم، تبدیل وضعیت موسسه در جلسه هیات عامل و شورای پول و اعتبار به شور گذاشته شود. در حال حاضر ما مصوبه بانک مرکزی را روی کدال گذاشته‌ایم و با شدت و سرعت در حال برآورده کردن چهار شرط مورد نظر هستیم.

مدیرعامل موسسه ملل با اشاره به اینکه ده هزار میلیارد ریال سرمایه موسسه ملل است، گفت: برخی بانک‌ها شاید همین الان سرمایه‌شان تا این حد نباشد. بعد از آن هم با مجوز بانک مرکزی و بورس ،افزایش سرمایه از محل تجدیدارزیابی دارایی‌ها انجام خواهد شد که بین ۲۰ تا ۲۵ هزار میلیارد خواهد بود. براین اساس تا نیمه ۱۴۰۱ نیز سرمایه موسسه ملل به ۴۵ هزار میلیارد ریال خواهد رسید.

جوادی با تاکید بر اینکه افزایش سرمایه تا دو برابر شدن سرمایه موسسه ملل در حال پیگیری است، گفت: همچنین درباره شرط فروش دارایی‌ها هم پیگیر هستیم.دو شرط دیگر شروط مراقبتی و مواظبتی است که سعی می‌کنیم آن را انجام دهیم. الان هیچگونه خدمات بانکی نیست که نتوانیم انجام دهیم. موسسه ملل در صندوق ضمانت سپرده‌ها و سامانه‌های بانکی عام و خاص عضو است. تنها وظیفه بانکی که امروز انجام نمی‌دهیم، صدور چک است چراکه موسسات مالی قانوناً نمی‌توانند صدور چک داشته باشند. امیدواریم با لطف بانک مرکزی و بعد از انجام شروط تبدیل وضعیت ما به بانک خصوصی عملی شود.

او در پاسخ به این پرسش که کدام موسسات مالی ورشکسته به موسسه ملل سپرده شده است، تصریح کرد: در حال حاضر مدیریت موسسه وحدت را به ما سپردند. همچنین مدیریت ۷ موسسه و قرض الحسنه را به ما سپردند که بدهی طلبکاران آن‌ها را نیز پرداخت کردیم. هر کجا از ما کمک خواستند حاضر شدیم و سعی کردیم به بهترین نحو آن را انجام دهیم. در مورد موسسه وحدت بعد از اینکه مقام معظم رهبری مسئولیت مدیریت آن‌ها را به سران قوا واگذار کردند، به ما دستور می‌دادند چگونه و چه مبلغی را تسویه کنیم. تاکنون نیز طلب ۹۷ درصد جمعیت را پرداخت کرده‌یم و تنها حدود ۲۰۰ نفر هستند که باقی مانده است.

وی خاطرنشان کرد: افزایش سرمایه موجب می‌شود تا مردم اعتماد بیشتری نسبت به سرمایه‌گذاری در موسسه ما داشته باشند. موسسه ملل در حال حاضر در رتبه‌بندی بانک‌های خصوصی در رده دهم یا یازدهم قرار دارد اما در بین کل بانک‌ها ممکن است این عدد تغییر کند و احتمالا در رتبه ۱۶ یا ۱۷ در بین کل بانک ها قرار دادیم.

 

 

معصومه فریادرس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: