کد خبر: ۱۹۹۱۹۹
تاریخ انتشار: ۰۷:۴۵ - ۲۵ آبان ۱۴۰۰ - 16 November 2021
سکه طی چند روز گذشته در سایه کاهش دلار در بازار داخلی و افت اندک اونس طلا در معاملات بازار جهانی کاهشی شد و از رکوردشکنی‌های خود عقب رانده شد.

سکه طی چند روز گذشته در سایه کاهش دلار در بازار داخلی و افت اندک اونس طلا در معاملات بازار جهانی کاهشی شد و از رکوردشکنی‌های خود عقب رانده شد.

با تداوم سیر نزولی محرک‌های سکه و طلا، قیمت سکه امامی نیز افت قیمتی را تجربه کرد؛ تا جایی که سطح حساس 12میلیون و 500‌هزار تومانی را از دست داد.

این روزها که شاهد افزایش چشمگیر اونس طلا هستیم و در کنار آن، دلار با ابهامات زیادی در خصوص تعیین روند خود دست و پنجه نرم می‌کند، حباب سکه نیز روند متعادلی را در پیش گرفته است. یکی از عواملی که موجب شد خریداران سکه، روز دوشنبه تمایل زیادی به خرید نداشته باشند، هراس از رفتار آتی قیمت دلار بود.

در واقع، سکه به خاطر هراس از افت قیمت دلار و ادامه نوسان کاهشی اونس طلا با رفتار محتاطانه بازیگران مواجه شد.

بازار طلای جهانی
نوسان کاهشی طلا

قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی کاهش یافت و از بالاترین رکورد پنج‌ماه گذشته که روز جمعه ثبت شد، فاصله گرفت. به این ترتیب هر اونس در (ساعت 16) نخستین روز کاری هفته تغییر مسیر داد و در سیر کاهشی به سطح 1862دلار رسید.

به گفته کارشناسان تا زمانی که سطح قیمتی ۱۸۸۰دلار شکسته نشود، رشد قیمت طلا تحت‌تاثیر دلار قوی‌‌‌تر، بازده بالاتر اوراق قرضه کوتاه‌مدت خزانه آمریکا و احتمال بالاتر رفتن بازده اوراق بلندمدت در صورت آغاز زودتر از موعد افزایش نرخ‌های بهره از سوی بانک مرکزی آمریکا محدود خواهد شد.

آمار تورم از افزایش قیمت طلا پشتیبانی کرده است، با این حال ممکن است قیمت‌ها در سال ۲۰۲۲ روند نزولی را به سوی مرز ۱۷۰۰دلار دنبال کنند؛ زیرا افزایش تورم، روند تحکیم سیاست پولی را سرعت می‌بخشد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: