کد خبر: ۱۹۹۱۵۳
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۱ - ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - 15 November 2021
به دلیل عملکرد مثبت و بدون حاشیه؛
غلامرضا سلیمانی امیری در دولت سیزدهم نیز به دلیل عملکرد مثبت و بدون حاشیه خود، به عنوان رییس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران ماندنی شد.

غلامرضا سلیمانی امیری در دولت سیزدهم نیز به دلیل عملکرد مثبت و بدون حاشیه خود، به عنوان رییس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران ماندنی شد.

به گزارش بانکداری ایرانی،  سلیمانی از سال 97 تا کنون این کرسی را در اختیار دارد. در حقیقت، هیئت وزیران در جلسه 27 تیر 1397 که به ریاست حسن روحانی، رییس دولت دوازدهم برگزار شد، به غلامرضا سلیمانی امیری به عنوان رئیس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران رأی اعتماد داد و در دولت سیزدهم نیز به دلیل عملکرد مثبت و بون حاشیه خود در این سمت ابقا شد.

دیجیتال‌سازی صنعت بیمه مهمترین دستاورد سلیمانی
سلیمانی در این دوره کوتاه مسئولیت خود توانست این صنعت را بدون کمترین حاشیه و بحرانی مدیریت کرده و روند رو رشدی را رقم بزند. در این دوره دغدغه اصلی صنعت بیمه دیجیتالی سازی بود. به دلیل دوران همه گیری کرونا این سیاست سلیمانی توانست بستر خوبی را رقم بزند و بر خلاف بسیاری از صنایع بزرگ، صنعت بیمه در دوران کرونا با هیچ مشکلی مواجه نشده است، بلکه وضعیت خوبی را رقم زده است و در هفت ماهه نخست امسال نسبت به سال قبل تولید حق بیمه 41 درصد رشد را تجربه کرده است در حالی که نسبت خسارت در این صنعت کاهش داشته است. در واقع نسبت خسارت بازار با 1.7 واحد کاهش در مقايسه با 7 ماهه نخست سال گذشته به رقم 48.6درصد رسیده است .

بر اساس آخرین گزارش بیمه مرکزی، تغییرات حق بيمه توليدي و خسارت پرداختی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب در حدود 41.2 و 36.5 درصد افزایش یافته است. همچنین در بررسی سهم شرکت های بیمه در بازار، 8 شركت‌ بيمه: ايران، آسیا، دانا، البرز، پاسارگاد، کوثر، معلم و پارسیان در مجموع 76.3 درصد از حق بیمه تولیدی بازار را به خود اختصاص داده و 23.7 درصد مابقی حق بیمه، توسط 20 شرکت بیمه دیگر تولید شده است.

مطابق با این گزارش سهم سه رشته بیمه شخص ثالث و مازاد، درمان و زندگی به ترتیب 35.5، 18.3و 15 درصد از پرتفوی حق بیمه تولیدی در بازار است که سهم شرکت ها و رشته های بیمه در دوره های زمانی کمتر از یک سال معمولاً تغییرات زیادی را به همراه دارد لذا در تحلیل سهم از پورتفوی بازار بیمه باید این موضوع را مورد توجه قرار داد. در طول این هفت ماه حدود 38.6 ميليون بيمه نامه نیز صادر و 27.8ميليون فقره خسارت پرداخت شده است.

بیوگرافی سلیمانی
غلامرضا سلیمانی امیری متولد شهر امیر کلا در استان مازندران است. او دارای دکترای حسابداری از دانشگاه تهران و دانشیار گروه حسابداری دانشکده علوم اجتماعی و اقتصادی دانشگاه الزهرا است که تاکنون 39 مقاله از او در مجلات علمی به چاپ رسیده است.
از سوابق اجرایی سلیمانی می توان به مدیرعاملی شرکت سرمایه گذاری غدیر، نایب رئیسی هیئت مدیره شركت گروه گسترش نفت و گاز پارسيان، مدير عاملی سرمايه گذاري تدبير، مدير عاملی گروه توسعه اقتصادي تدبير ، عضویت در هيات مديره شستا، رياست هيات مديره بانک پارسيان، ریاست سازمان تامین اجتماعی و عضویت در هيات علمي دانشگاه الزهرا نام برد.

لیلا فریادرس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: