کد خبر: ۱۹۸۸۴۹
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۴ - ۱۶ آبان ۱۴۰۰ - 07 November 2021
بانک مرکزی از لغو مرحله جدید عرضه اوراق بدهی به ارزش ۱۰ هزار میلیارد تومان در این سه شنبه خبر داد که با تصمیم وزارت اقتصاد رخ داده است .

بانک مرکزی از لغو مرحله جدید عرضه اوراق بدهی به ارزش ۱۰ هزار میلیارد تومان در این سه شنبه خبر داد که با تصمیم وزارت اقتصاد رخ داده است .

به گزارش بانکداری ایرانی،  طبق اعلام بانک مرکزی ، قرار بود مرحله جدید عرضه اوراق بدهی به ارزش ۱۰ هزار میلیارد تومان ، سه شنبه هفته جاری بعد از ۷ هفته توقف برگزار شود اما در تصمیم دیگری این برنامه منتفی شد .

بر اساس این گزارش ، بانک مرکزی اعلام کرد: مقرر بود مرحله نوزدهم حراج اوراق مالی اسلامی دولتی به منظور فروش به بانک‌ها، موسسات اعتباری غیر بانکی، صندوق‌های سرمایه‌گذاری، بیمه‌ ها و شرکت‌های تأمین سرمایه در روز سه‌شنبه اجرا کند اما بر اساس اعلام وزارت اقتصاد این حراج برگزار نمی شود و تاریخ دقیق به اطلاع خواهد رسید.

متولی اصلی انتشار و عرضه اوراق مالی اسلامی دولتی، وزارت اقتصاد بوده و الزامی به پذيرش تمام پيشنهادات دريافتی يا فروش کليه اوراق عرضه‌شده در حراج را ندارد. بانک مرکزي نیز صرفاً سفارش های دريافتی را به منظور تصميم‌گيري به آن وزارتخانه ارسال می کند .

تا پایان مرحله هجدهم در ۳۰ شهریور، بالغ بر ٣٢.٣ و ۱۰.۸ هزار میلیارد تومان اوراق بدهی و سلف نفتی فروخته شد. در حالی که سال گذشته با وجود انتقادات فراوان نسبت به عملکرد ضعیف دولت در فروش اوراق تا پایان هفته دوم آبان حدود ۷۳ هزار میلیارد از این اوراق فروخته شده‌ بود که نشان از کاهش بیش از ۴۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارد.

کسری بودجه ۱۴۰۰ نسبت به سال گذشته افزایش چشم‌گیری داشته‌ و دولت برای کاهش اثر تورمی باید اوراق بیشتری عرضه می کرد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: