کد خبر: ۱۹۸۶۸۹
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۹ - ۱۱ آبان ۱۴۰۰ - 02 November 2021
تعدادی از مشتریان شهرخودرو از بدعهدی‌های این شرکت خبر داده و اعلام کرده‌اند که علیرغم گذشت قریب به سه سال، هنوز خبری از تحویل خودروها نیست و تاکنون با وعده‌های بی‌نتیجه روبرو بوده اند.

بانکداری ایرانی- تعدادی از مشتریان شهرخودرو از بدعهدی‌های این شرکت خبر داده و اعلام کرده‌اند که علیرغم گذشت قریب به سه سال، هنوز خبری از تحویل خودروها نیست و تاکنون با وعده‌های بی‌نتیجه روبرو بوده اند.

به گزارش ایسنا، یکی از این مشتریان این شرکت که خردادماه سال ۱۳۹۸ اقدام به خرید یک دستگاه خودرو کوپا از گروه شهر خودرو با قیمت ۱۷۵ میلیون تومان کرده است، گفت: قرار بود پس از ۲۱۰ روز کاری (دی ماه ۱۳۹۸) خودرو تحویل داده شود. در حال حاضر قیمت خودرو به بیش از یک میلیارد تومان رسیده و این در حالیست که آن زمان کمتر از ۳۵۰ میلیون تومان قیمت داشت.

وی ادامه داد: در پاسخ به پیگیرها و شکایت‌های مشتریان هم تنها وعده‌ روزها و ماه‌های آینده داده شد اما تا کنون علیرغم شکایت و پیگیری مشتریانی که به حدود ۲۰۰۰ نفر می‌رسند، هنوز هیچ خبری از خودروها و حتی خودروی معادل نیست. روند پیگیری‌ها از دیماه ۱۳۹۸ ادامه داشت تا اینکه در سال جاری مدیران شهرخودرو دستگیر شدند و بهانه‌ای شد که بازهم تحویل خودرو به تاخیر افتد.

این مشتری با بیان اینکه پس از مراجعه به بازپرس پرونده، مدیرعامل در حضور بازپرس وعده تحویل خودروها را داد اما بازهم به سبب شرایط خود و بسته شدن حساب‌های مالی‌اش، خودرو تحویل داده نشد، اعلام کرد: با توجه به اینکه این خودروها مونتاژی ریگان خودرو هستند و از سال ۱۳۹۹ به بعد دیگر هیچ نمایندگی در ایران نداشتند، اما مدیران آن در سال گذشته بازهم اقدام به فروش خودرو کردند.

او تاکید کرد: علاوه براینکه از دی ماه ۱۳۹۸ به بعد پیگیری‌های ما به جایی نرسید و هیچ تصمیمی گرفته نشد، طی شش ماهه امسال که هر روز به شرکت برای پیگیری مراجعه کرده‌ایم، در نهایت از سوی مدیرعامل جدید شرکت پیشنهاد تحویل یک دستگاه خودرو پرشیا دریافت کردیم که تحویل آن هم روال عادی نداشت و قابل استفاده نیست. البته که در مراجعه‌های بعدی از ما خواسته می‌شد که شکایت نکنیم.

وی در رابطه با مصائب تحویل این خودرو جایگزین گفت: زمانیکه پیشنهاد تحویل یک دستگاه پرشیا متوقف در پارکینگ شرکت داده شد، پذیرفتیم اما مدیران هر بار برای سند زدن، ما را به بازی گرفتند. بارها قراری برای به‌نام زدن سند تعیین می‌کردند و علیرغم ساعت‌ها معطلی در دفترخانه، یا نمی‌آمدند یا یکبار هم که مدیرعامل این شرکت آمد، اعلام کرد سند خودرو گم شده و باید منتظر پیدا شدن آن باشیم.

این مشتری خاطرنشان کرد: در نهایت در یکی از این قرارها برای سند زدن خودروی پرشیای جایگزین، همراه مدیرعامل قبلی راهی شرکت شدم. وقتی منتظر شدم تا به اتاق مدیرعامل وارد شوم، با برخوردهای بدی مواجه شدم و سپس با پادرمیانی مدیرعامل فعلی شرکت، خودرو پرشیا را تحویل دادند که بعد چند روز متوجه شدم مهلت بیمه‌نامه شخص ثالث آن به اتمام رسیده و ممکن بود در صورت بروز حادثه، مشکلاتی گریبانگیر بنده شود.

وی ادامه داد: پیش از این بنده به سبب اینکه به پول خودرو نیاز داشتم، حاضر به انصراف هم شدم اما بازهم پولی پرداخت نشد. حدود یکماه پیش هم مقابل شهرخودرو تجمع کردیم و پس از آن هم به ریگان خودرو رفتیم و علیرغم وعده جلسه با سرمایه‌گذار جدید، بازهم دستمان از خودرو کوتاه ماند.

او خاطرنشان کرد: قبلا پیشنهاد شده بود هرکس که می‌خواهد تسریعی در کارش ایجاد شود، اصل پول خود را دریافت کند و انصراف دهد؛ هرچند که اگر انصراف هم می‌دادیم، بازگشت پولی در کار نبود و دیگر آن مبالغ اولیه خودرو ارزش ریالی اولیه خود را از دست داده بود.

تعدادی دیگر از مشتریان نیز به موارد مشابه اشاره کردند.

ایسنا علت این بدعهدی‌ها و رفتارها را از شرکت شهرخودرو مورد بررسی قرار داد اما مدیر عامل قبلی آن حاضر به پاسخگویی نشد.

در نهایت مدیرعامل فعلی شرکت مشکل را به صورت کلی، مشکل صنعت خودرو دانسته و تنها به گفتن این جمله که “در صدا و سیما اعلام شده است که نزدیک به دو میلیون خودرو در انبار سایپا و ایران‌خودرو وجود دارد که به علت کسری قطعه نمی‌توانند تحویل دهند،” بسنده کرد.

وی ضمن تاکید براینکه تولیدکننده، شرکت ریگان‌خودرو است و این شرکت نیز به مشتریان قول تحویل خودرو داده و شهرخودرو تنها نماینده فروش است، اعلام کرد: “دفاع ما هم در دادگاه خواهد بود.”

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: