کد خبر: ۱۹۸۶۵۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۳ - ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - 01 November 2021
شرکت بیمه دی در شش‌ماهه نخست امسال تغییر فیزیکی زیادی در خصوص شعبه، نیروی انسانی و نمایندگی‌ها ایجاد کرده و سیگنال معناداری را به سهامداران و سرمایه‌گذاران خود داده است.

شرکت بیمه دی در شش‌ماهه نخست امسال تغییر فیزیکی زیادی در خصوص شعبه، نیروی انسانی و نمایندگی‌ها ایجاد کرده و سیگنال معناداری را به سهامداران و سرمایه‌گذاران خود داده است.

بر اساس این گزارش، در پایان شهریور امسال بیمه دی نسبت به پایان سال 99 اقدام به استخدام 96 نفر کرده است چراکه در پایان سال گذشته این شرکت 49 شعبه در ایران داشت اما در پایان شهریور تعداد شعب‌های خود را به 53 واحد افزایش داده است. همچنین نمایندگی خود را از 893 نمایندگی به 1365 نمایندگی رساند. اما تعداد کارگزاری را از 611 کارگزاری به 500 واحد کاهش داده است.

این رویه گویای سه مساله است.
نخست اینکه این شرکت از بحران کرونا و مشکلات آن فاصله گرفته و دارای وضعیت کاملاً عادی است.
دوم اینکه تلاش دارد که مشتریان شرکت اعتماد بیشتری به شرکت داشته و فرایند خرده‌فروشی را افزایش داده است و به دلیل اینکه در حوزه بیمه درامد فعال است این تغییر گویای رشد خرده‌فروشی دارد.

سوم اینکه این شرکت در تلاش از نسبت به گذشته فروش بیشتری را در حوزه‌های مختلف و رشته‌های مختلف ثبت کند و در شش‌ماهه دوم افزایش فروش قابل‌توجهی را احتمالاً شاهد خواهیم بود.

علاوه بر این بیمه دی در شش‌ماهه نخست امسال حدود 11 هزار و 476 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری انجام داده است که در پی آن بیش از 566 میلیارد ریال سود از محل سرمایه‌گذاری شناسایی کرده است.

درامد حاصله شرکت از محل فروش محصولات بیمه‌ای 13 هزار میلیارد ریال درامد بیمه گری داشته است. بر اساس صورت سود وزیان شرکت، در شش‌ماهه نخست سال جاری حدود 20 هزار میلیارد ریال حق بیمه فروخته که بیشترین سهم را بیمه درمان با سهم 50 درصدی داشته است.

دارایی ارزی شرکت در این دوره 853 میلیارد ریال بوده که تغییر معناداری نداشته است اما درامد از این محل افزایش‌یافته است.

نسبت خسارت رشته‌ای شرکت بیمه دی گویای آن است که نسبت خسارت بیمه شخص ثالث حدود 23 درصد است که جذابیت خاصی دارد هرچند نسبت خسارت بیمه به دلیل خسارت معوقه نامتعادل است اما در صورت محاسبه خسارت جاری بیمه درمان این وضعیت متعادل خواهد شد.

سود عملیاتی شرکت در این دوره با کسر هزینه‌های اداری و عمومی و بیمه‌ای بالغ بر چهار هزار و 501 میلیارد ریال است که با کسر مالیات به مبلغ سه هزار و 662 میلیارد ریال می رسد.

لیلا فریادرس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: