کد خبر: ۱۹۸۶۲۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۴ - ۰۹ آبان ۱۴۰۰ - 31 October 2021
سلیمانی با تاکید بر اینکه صنعت بیمه باید به بخش‌های مختلف زندگی مردم ورود و آنان را تحت پوشش کامل قرار دهد، گفت: هدف اصلی صنعت بیمه باید کاهش دغدغه‌های مردم باشد. او با بیان اینکه در سطح نفوذ بیمه ضعف‌های اساسی در کشور احساس می‌شود، ادامه داد: بسیاری از اموال کشور تحت پوشش بیمه نیستند و همین مورد یک ایراد اساسی است.

رئیس کل بیمه مرکزی گفت: طبق برنامه‌ریزی انجام‌شده به زودی کارت‌های بانکی و اعتباری شهروندان تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند.

غلامرضا سلیمانی افزود: رایزنی‌های لازم برای آغاز تحت پوشش بیمه قرار دادن کارت‌های بانکی در حال انجام است.

او اضافه کرد: متاسفانه طی سال‌های اخیر سوءاستفاده‌های متفاوتی از کارت‌های بانکی شهروندان انجام شده که ورود صنعت بیمه به این حوزه می‌تواند خدمات ارزنده‌ای برای مردم داشته باشد.

سلیمانی با تاکید بر اینکه صنعت بیمه باید به بخش‌های مختلف زندگی مردم ورود و آنان را تحت پوشش کامل قرار دهد، گفت: هدف اصلی صنعت بیمه باید کاهش دغدغه‌های مردم باشد. او با بیان اینکه در سطح نفوذ بیمه ضعف‌های اساسی در کشور احساس می‌شود، ادامه داد: بسیاری از اموال کشور تحت پوشش بیمه نیستند و همین مورد یک ایراد اساسی است. او با اشاره به ضرورت توسعه صنعت بیمه در کشور گفت: صنعت بیمه در موارد مختلفی می‌تواند در کنار مردم باشد؛ ولی متاسفانه بیشترین تمرکز خود را روی بیمه شخص ثالث گذاشته است. به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل بیمه مرکزی، غلامرضا سلیمانی روز گذشته در جمع مدیران شورای هماهنگی بیمه استان آذربایجان غربی گفت: ظرفیت محصولات جدید بیمه‌ای به گونه‌ای است که می‌تواند بازار بزرگ‌تری از رشته بیمه‌های شخص ثالث فراهم کند. رئیس شورای عالی بیمه از میلیون‌ها مسافری که سالانه مرزهای ایران را برای تردد خود انتخاب می‌کنند به‌عنوان یک پتانسیل عظیم بیمه‌ای یاد کرد و گفت: می‌توان با نظارت دقیق و برنامه‌ریزی گسترده علاوه بر کنترل تقلبات و تخلفات از این ظرفیت برای افزایش پشتوانه مالی صنعت بیمه استفاده کرد. سلیمانی با تشریح فعالیت‌های اخیر و همچنین برنامه‌های آتی صنعت بیمه از موضوعاتی نظیر بیمه‌های اعتباری، ضمانت‌نامه‌های بیمه‌ای جایگزین بیمه نامه‌های بانکی، بیمه کارت‌های اعتباری و نظایر آن به‌عنوان ستون‌های اطمینان‌آفرین اقتصاد مردمی در کشور یاد کرد و افزود: صنعت بیمه علاوه بر اطمینان‌بخشی و اعتمادسازی در زمینه رشد اقتصادی نیز ماموریت حساسی را بر عهده دارد. رئیس شورای عالی بیمه گفت: اگر محصولات بیمه‌ای با نگاه به جهش تولید طراحی شود، پروژه مانع‌زدایی و پشتیبانی صنعت بیمه از مقوله تولید، رقم خواهد خورد.

او همکاری تنگاتنگ نهادناظر صنعت بیمه و سندیکای بیمه‌گران ایران را به نفع دولت، مردم و فعالان صنعت بیمه دانست و اظهار کرد: هر چقدر بر مسوولیت‌های صنعت بیمه اضافه شود، فشار مالی دولت کمتر می‌شود و می‌تواند بی‌دغدغه و چابک‌تر از قبل به فعالیت خود ادامه دهد.رئیس کل بیمه مرکزی در بخش دیگری از سخنان خود از بلایای طبیعی به‌عنوان تهدیدی جدی برای دارایی‌های کشور و سرمایه‌های مردم نام برد و گفت: راه‌اندازی مرکز ریسک در بیمه مرکزی و کنترل نرخ‌های فنی و تاکید بر نرخ و شرایط منطقی و همچنین نظارت بر عملکرد کنسرسیوم‌ها می‌تواند ضریب اطمینان عمومی را به این صنعت تا حد چشم‌گیری افزایش دهد.

غلامرضا سلیمانی در هنگام ورود به فرودگاه ارومیه گفت: هدف اصلی مجموعه مدیریتی و نظارتی صنعت بیمه از این سفر، رصد آخرین تحولات بیمه‌ای استان و هم‌اندیشی با فعالان این صنعت است و علاوه بر این موضوع، موانع و مشکلات توسعه بیمه در آذربایجان غربی بررسی خواهد شد. رئیس کل بیمه مرکزی با قدردانی از تلاش‌های صورت‌گرفته برای افزایش سطح تعامل بین صنعت بیمه و دستگاه‌های مرتبط تصریح کرد: شورای هماهنگی استان‌ها باید با درایت و ظرافت، پیوند محکمی بین صنعت بیمه و نهادهای ذی‌نفع ایجاد کند تا روند توسعه‌ای با شتاب بیشتری ادامه یابد. رئیس کارگروه ساماندهی بیمه در مرزهای کشور، علی اکبر ترکاشوند که در جمع اعضای شورای هماهنگی بیمه استان آذربایجان غربی سخن می‌گفت، با اعلام این مطلب افزود: تمرکز در مقوله کنترل تخلفات و مهار تقلبات بیمه‌ای می‌تواند از هدررفت منابع پیشگیری کند و هرگونه هزینه‌ای در این خصوص نوعی سرمایه‌گذاری به شمار می‌رود. او از ظرفیت‌های الکترونیکی و بستر آی‌تی به‌عنوان یکی از مهم‌ترین مولفه‌های کنترل فساد یاد کرد و افزود: خوشبختانه در شورای عالی بیمه، آیین‌نامه‌های کارآمدی به تصویب رسیده است که در صورت اجرا و همچنین راه‌اندازی کامل سامانه یکپارچه، از سوءاستفاده‌های آتی و هدررفت منابع بیمه‌ای پیشگیری خواهد شد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: