کد خبر: ۱۹۸۶۰۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۰ - ۰۸ آبان ۱۴۰۰ - 30 October 2021
گزارش اختصاصی بانکدار ایرانی؛
بانک ایران زمین برای اینکه بتواند شرایط خود را به طور مستمر بهبود ببخشد دست به سه اقدام اساسی زده که می تواند در بلندمدت بسیار مفید باشند.

بانک ایران زمین برای اینکه بتواند شرایط خود را به طور مستمر بهبود ببخشد دست به سه اقدام اساسی زده که می تواند در بلندمدت بسیار مفید باشند.

برای تشریح این سه گام باید بطور خلاصه گفت که گام اول دیجیتالی سازی و ایجاد فضای کسب و کاری همسان با روند روز، گام دوم فروش دارایی ها و سوم نیز افزایش سرمایه و بهبود کفایت آن است.

به گزارش بانکدایر ایرانی، بانک 472 هزار میلیارد ریالی ایران زمین در سال‌های اخیر تلاش جدی کرده است تا در حوزه دیجیتال و فرایند بهبود فضای کسب کار بهترین باشد و در این کار تا حدودی موفق بوده است.

هر چند بسترسازی این حوزه از جمله مواردی است که در بلند مدت به بهره برداری رسیده و ثمره آن در بلندمدت قابل رویت است اما با این وجود این شرکت گامهای بزرگی در این حوزه بر داشته است.

در واقع، بانک ایران زمین در پنج سال گذشته تلاش کرده است تا پلت فرم های جدید دیجیتالی را اجرایی کرده و در این حوزه همواره پیشگام بوده است. ثمره این تلاش در محصولات و نوع خدمات دهی بانک مشخص است.
از دیگر اقدامات بانک برای بهبود اوضاع، فروش دارایی منقول و غیر منقول است. بانک ایران زمین در ماه‌های اخیر مزایده زیادی را برگزار کرده تا بتواند با فروش این اقلام اوضاع را بهتر کند.

فروش املاک و مستقلات در کنار فروش دارایی هایی دیگری چون سهام از جمله اقدامات اخیر بانک هستندد. فروش میلیاردی این دارایی ها کمک شایانی می کند تا وضعیت تسهیلات دهی بانک رشد کند.

از دیگر اقدامات بانک ، افزایش سرمایه 400 درصدی بانک است که قطعا گامی در جهت بهبود شرایط است و در گام های بعدی می تواند تداوم افزایش سرمایه قدرت بانک را افزایش دهد.

اما افزایش سرمایه از مبلغ چهار هزار میلیارد ریال به 20 هزار میلیارد ریال باید طی شود تا مسیر برای افزایش دیگر گشوده شود، و حال که این افزایش سرمایه به تأیید حوزه نظارت بانک مرکزی رسیده و برای اقدامات نهایی به اداره مجوزهای بانکی نهاد ناظر ارسال شده، بانک می تواند برای گام بعدی و احتمالا افزایش بعدی مهیا شود.

اما نکته جالب توجه نوع افزایش سرمایه است چرا که این افزایش از محل اورده نقدی بوده و بانک می تواند روش های دیگر را در کوتاه مدت انتخاب کند مانند افزایش سرمایه از محل تجدی ارزیابی چرا که این بانک دارایی سنگینی داشته و تجدید ارزیابی دارایی می تواند شرایط را تغییر دهد.

لیلا فریادرس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: