کد خبر: ۱۹۸۵۳۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۲ - ۰۵ آبان ۱۴۰۰ - 27 October 2021
بیمه آسماری، بیمه گری نوپا با عملکردی همرده با بزرگان صنعت بیمه
بیمه آسماری باوجوداینکه کمتر از ده سال از عمر آن می‌گذرد و یک شرکت فعال در مناطق آزاد است، عملکرد بنیادی بهتر از بسیاری از بزرگان بازار بیمه ایران دارد.

بانکداری ایرنی - علی سوری؛ بیمه آسماری باوجود اینکه کمتر از ده سال از عمر آن می‌گذرد و یک شرکت فعال در مناطق آزاد است، عملکرد بنیادی بهتر از بسیاری از بزرگان بازار بیمه ایران دارد.

به گزارش بانکداری ایرانی،   این شرکت در دو سال گذشته با مدیریت جدیدی که داشته است توانسته تمامی نما گرهای مالی خود را دو برابر افزایش داده و از دارایی و سرمایه خود نهایت بهره کیفی را برده و عملکردی چشمگیر را ثبت کند.

برای درک وضعیت مالی شرکت باید صورت‌های مالی را بر اساس نسبت‌های مالی تجزیه‌وتحلیل کرد اما موضوع مهم‌تر عملکرد شرکت بر اساس دارایی آن است .

این شرکت دو هزار میلیارد ریالی توانسته درآمد دو هزار میلیارد ریالی از محل حق بیمه داشته باشد و درواقع هیچ شرکتی در صنعت بیمه ایران این توانایی را نداشته است یعنی از صد درصد دارایی خود توانسته درآمد کسب کند برای این‌که درک بهتری از این ماجرا داشته باشیم تا ریسک‌های احتمالی را تشخیص دهیم باید نسبت سود به دارایی را بررسی کنیم، چراکه این شرکت با داشتن دو هزار و 697 میلیارد ریال دارایی توانسته سود عملیاتی و خالص نزدیک به 200 میلیاردی را ثبت کند. و نسبت سود خالص 10 درصدی را ثبت کرده است که درواقع کمتر شرکت بیمه گری توانسته است این رقم را ثبت کند و در رده شرکت‌های بزرگ باسابقه طولانی است و اگر این رویه در طولانی‌مدت تداوم پیدا کند قطعاً در رده شرکت‌های بزرگ خواهد بود. نکته جالب اینکه شرکت بزرگی چون بیمه آسیا دارای رقم 5 درصدی است.

یکی از ایراداتی که برخی از رسانه‌ها از صورت‌های مالی شرکت بیمه آسماری مطرح کرده‌اند موضوع پرتفوی شرکت و وضعیت خسارت آن است. این شرکت دارای نسبت خسارت حدود 60 درصدی است و این نسبت خسارت در صنعت بیمه ایران به‌هیچ‌وجه موضوع خطرناکی نبوده و با توجه به دارایی و سرمایه 900 میلیارد ریالی شرکت این نسبت خسارت به‌هیچ‌وجه دارای مشکل نبوده و تحلیل‌های مبنی بر روشن شدن چراغ‌قرمز پرتفوی شرکت بی‌اساس است.

در هر بنگاه اقتصادی یکی از مهم‌ترین موضوعات کادر مدیریتی شرکت است. چراکه این مدیران ارشد هستند که نقش راهبردی کلیدی داشته و بدون داشتن مدیران کارآمد هرگز مسیر درست شرکت میسر نمی‌شود. بیمه آسماری نیز از این قاعده مستثنی نبوده و دارای مدیریت کارآمد و تواناست.

علیرضا یزدان ‌دوست از دو سال گذشته سکان‌دار شرکت بیمه آسماری شده است. در دوران او درآمد حق بیمه از یک هزار میلیارد ریال به دو هزار میلیارد ریال رسید. سود عملیاتی شرکت نیز از 78 میلیارد ریال به 177 میلیارد ریال رسید.

و از همه مهم‌تر سود خالص شرکت از 87 میلیارد ریال به 190 میلیارد ریال رسید.
و درنهایت باید گفت که همه این‌ها در شرایط رقابتی سنگین در صنعت بیمه رخ‌داده است و در حالی شرکت‌های بزرگ این صنعت با نرخ شکنی رقبای بزرگ را از دور خارج می‌کنند این توفیق هرگز از چشم کارشناسان دور نمانده است.

 

علی سوری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: