کد خبر: ۱۹۸۵۳۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۷ - ۰۵ آبان ۱۴۰۰ - 27 October 2021
بیمه رازی از جمله شرکت هایی است که در یک سال گذشته چرخش بزرگی انجام داده و تمامی عددهای منفی ترازنامه و سود وزیان شرکت از صورتهای مالی این شرکت رخت بر بسته و این شرکت طی شش ماه گذشته سودهای قابل توجهی را در حوزه عملیاتی و غیرعملیاتی شناسایی کرده است.

بانکداری ایرنی - علی سوری؛  بیمه رازی از جمله شرکت هایی است که در یک سال گذشته چرخش بزرگی انجام داده و تمامی عددهای منفی ترازنامه و سود وزیان شرکت از صورتهای مالی این شرکت رخت بر بسته و این شرکت طی شش ماه گذشته سودهای قابل توجهی را در حوزه عملیاتی و غیرعملیاتی شناسایی کرده است.

به گزارش بانکداری ایرانی،   بیمه رازی نزدیک به 60 درصد از درامد سال گذشته را تنها طی شش ماهه نخست امسال محقق کرده است.
علاوه بر این نسبت به شش ماهه نخست سال گذشته درامد شرکت 60 درصد رشد داشته است و از رقم چهار هزار و 875 میلیارد ریال به هفت هزار و 789 میلیارد ریال رسیده‌است.

نسبت خسارت(برحسب درامد چرا که حق بیمه تولیدی شرکت منتشر نشده است) شرکت با محاسبه خسارت و مزایای پرداختی خالص حدود 46 درصد است که نسبت به دوره مشابه در سال گذشته کاهشی دو برابری داشته است چرا که خسارت پرداختی خالص در سال گذشته چهار هزار میلیارد ریال و درامد حق بیمه نیز چهار هزار میلیارد ریال بوده است.

بیمه رازی در شش ماهه نخست امسال دارای سود خالص 24 میلیارد ریالی بود. این رقم شاید به چشم نیاید اما زمانی این عدد مهم و با ارزش تلقی می شود که بدانیم که در سال گذشته در این همین دوره این شرکت با زیان خالص یک هزار و 274 میلیارد ریالی مواجه بوده و توانسته علاوه بر دفع ان زیان، شرکت را به سود نیز برساند. هرچند که این رشد و سوداوری در پایان سال 1399 محقق شده است اما به دلیل اینکه روند رو به رشدی را شاهد هستیم این نکته حائزاهمیت تلقی می شود.

نکته مهمتری که برای سهامداران شرکت بسیار مهم تلقی شده و گویای عملکرد شرکت برای تحلیل گران شرکت است، شناسایی سود 12 ریالی برای هر سهم است در سال گذشته برای هر سهم زیان 425 ریالی شناسایی شده بود و اینده شرکت روشن نبود.

بیمه رازی در شش ماه گذشته بلغ 17 هزار و 379 میلیارد ریال در وراق بهادار و سپرده های بانکی سرمایه گذاری کرده است که در نهایت در کنار درامد حق بیمه خالص و سایر دارمدهای محقق شده در نهایت پنج هزار و 978 میلیارد ریال درامد برای شرکت در پی داشته است.

مجوز اتکایی قبولی از داخل با ظرفیت جدید شرکت بیمه رازی از تاریخ 31 شهریور 1400 لغایت 31 شهریور 1401 توسط بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران به شرکت بیمه رازی اعطاء شده است لذا با این مجوز جدید و بار ظرفیت بالاتر، این شرکت با داشتن توان پوشش ریسک بالا می تواند عملکرد بهتری را در یک سال اینده محقق کند.

علی سوری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: