کد خبر: ۱۹۸۵۰۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۷ - ۰۴ آبان ۱۴۰۰ - 26 October 2021
گزارش اختصاصی بانکدار ایرانی؛
شرکت فرابورس ایران از بانک ایران زمین خواسته است تا در مورد برخی از مسایل از جمله افزایش سرمایه برای سهامداران خود شفاف سازی کرده و مشخص کند که فرایند افزایش سرمایه در چه مرحله ای قرار دارد.

شرکت فرابورس ایران از بانک ایران زمین خواسته است تا در مورد برخی از مسایل از جمله افزایش سرمایه برای سهامداران خود شفاف سازی کرده و مشخص کند که فرایند افزایش سرمایه در چه مرحله ای قرار دارد.

به گزارش بانکداری ایرانی،  فرابورس از بانک ایران زمین خواسته بود تا دلیل زمانبر شدن فرایند افزایش سرمایه و اخرین اقدامات پیرامون انرا منتشر کند.

به همین دلیل و در راستای شفاف سازی بانک ایران زمین اطلاعیه ای را منتشر و اعلام کرده است که بانک ايران زمين در راستاي اجراي تکاليف ابلاغي از سوي معاونت محترم نظارت بانک مرکزي ج.ا.ا. ، مفاد ماده 20 و 22 اساسنامه بانک، مفاد دستورالعمل تملک سهام بانک ها و موسسات اعتباري و همچنين مفاد بند3 ماده 24 و ماده 6 دستورالعمل سرمايه نظارتي و نسبت کفايت سرمايه و به منظور خروج از شموليت اين بانک از ماده 141 لايحه اصلاحي قانون تجارت، گزارش توجيهي افزايش سرمايه از مبلغ چهار هزار ميليارد ريال به 20,000 ميليارد ريال به ميزان 400 درصد افزايش از محل آورده نقدي با سلب حق تقدم از سهامداران فعلي را پس از تأييد هيأت مديره و اظهارنظر حسابرس و بازرس قانوني در تاريخ 29 اردیبهشت 1400 در سامانه کدال افشا کرد.

با عنايت به اين که اجراي فرآيند افزايش سرمايه بانک ها به هر ميزان نيازمند اخذ مجوز از بانک مرکزي مي باشد، مراتب جهت صدور مجوز در تاريخ دوم خرداد 1400 به آن بانک ارسال شده و بر اساس پيگيري‌هاي صورت گرفته موضوع افزايش سرمايه اين بانک به تأييد حوزه محترم نظارت بانک مرکزي رسيده و به اداره مجوزهاي بانکي ارسال شده است که به محض ابلاغ به اين بانک، ادامه فرآيند افزايش سرمايه در دستور کار قرار خواهد گرفت.

مضافاً با توجه به برگزاري جلسه با مديريت محترم نظارت بر بازار اوليه سازمان بورس و اوراق بهادار در تاريخ 24 خرداد 1400 و تأکيد بر در دسترس بودن صورت‌هاي مالي حسابرسي شده سال مالي قبل از تاريخ ارائه طرح توجيهي افزايش سرمايه به عنوان شرط پذيرش فرآيند افزايش سرمايه توسط آن سازمان، به اطلاع مي رساند صورت هاي مالي حسابرسي شده اين بانک براي تاريخ منتهي به 29 اسفند 98 در مراحل پاياني خود بوده و بر اساس برنامه ريزي‌هاي صورت گرفته، صورت‌هاي مالي حسابرسي شده منتهي به30 اسفند 1399 تا قبل از پايان سال جاري در اختيار عموم قرار خواهد گرفت.

بر اساس این تحولات، سرمایه بانک در ماه‌های پیش رو با افزایش معناداری مواجهه شده و با مبلغ 20 هزار میلیارد ریال بانک ایران زمین وارد مرحله تازه‌ای از حیات خود خواهد شد که درگیر مشکلات گذشته نخواهد بود.

بر همین اساس این افزایش سرمایه و تایید صورت های مالی خبر بسیار مهمی برای سهامداران ان تلقی می شود.

 

لیلا فریادرس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: