کد خبر: ۱۹۸۴۷۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۵ - ۰۳ آبان ۱۴۰۰ - 25 October 2021
بانک ملت با ارائه صورت های مالی نیمه نخست سال جاری از شناسایی ۱۴۷ ریال سود برای هر سهم و رشد ۷۳ درصدی درآمد تسهیلات نسبت به دوره مشابه قبل خبر داد.

بانک ملت با ارائه صورت های مالی نیمه نخست سال جاری از شناسایی ۱۴۷ ریال سود برای هر سهم و رشد ۷۳ درصدی درآمد تسهیلات نسبت به دوره مشابه قبل خبر داد.

به گزارش بانکداری ایرانی، "میزان درآمد تسهیلات اعطایی و سپرده گذاری و اوراق بدهی بالغ بر 30 هزار میلیارد تومان بود که با کسر هزینه 15.6 هزار میلیارد تومانی سود سپرده ها، 14.4 هزار میلیارد تومان خالص درآمد تسهیلات و سپرده گذاری کسب که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با رشد 73 درصدی همراه شده است.

نرخ موثر سود سپرده های ریالی و تسهیلات در پایان شهریور سال 1400 معادل 5.44 و 8.48 درصد بوده که 0.5 واحد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است. 

برآورد بانک از تغییر در نرخ سود تسهیلات اعطایی: طی 6 ماهه منتهی به اسفند 1400 با توجه به بخشنامه های نظارتی بانک مرکزی تغییرمحسوسی در نرخ سود تسهیلات مورد انتظار نبوده و ادامه روند گذشته مورد انتظار است.

برآورد بانک از تغییرات در مانده تسهیلات: با توجه به حجم منابع پیش بینی شده، رشد مورد انتظار متوسط مصارف نقدی سال جاری نسبت به میانگین سال گذشته به میزان 53 درصد برآورد می‌شود.

برآورد بانک از تغییرات در مورد ذخیره مطالبات مشکوک الوصول: نسبت مطالبات مشکوک الوصول به تسهیلات یکی از مهم‌ترین شاخص‌های مدیریت ذخیره مطالبات مشکوک الوصول است. با توجه به رشد مورد انتظار تسهیلات به میزان 53 درصد، مدیریت و کاهش هزینه های مطالبات مورد توجه و تاکید مدیریت ارشد بانک است.

براساس این گزارش ، اقدامات اجرایی افزایش سرمایه از 20.7 به 30 هزار میلیارد تومان معادل 45 درصد از محل سود انباشته و سایر اندوخته ها به منظور بهبود ساختار مالی از 6 مرداد سال 99 با تصویب هیات مدیره بانک در حال پیگیری است.

 نسبت کفایت سرمایه بانک در اسفند سال 99 بالغ بر 7.53 بوده که در 31 شهریور سال جاری به 8.02 رسیده است.

لیلا فریادرس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: