کد خبر: ۱۹۸۳۷۱
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۱ - ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - 20 October 2021
گزارش‌های ماهانه بانک‌ها روند ورود و خروج پول در این شرکت‌های مالی را رصد می‌کند؛ جریانی که فعالیت اصلی آنها در مسیر درآمدزایی محسوب می‌شود، با این حال گزارش‌ها حکایت از تراز منفی برخی از این بانک‌ها در ماه شهریور دارد.

گزارش‌های ماهانه بانک‌ها روند ورود و خروج پول در این شرکت‌های مالی را رصد می‌کند؛ جریانی که فعالیت اصلی آنها در مسیر درآمدزایی محسوب می‌شود، با این حال گزارش‌ها حکایت از تراز منفی برخی از این بانک‌ها در ماه شهریور دارد.

به گزارش بانکداری ایرانی، بانک ملت در شهریور ماه رکورد جدیدی در دریافت سود تسهیلات ثبت کرد و نزدیک به ۸۰۲۱‌میلیارد تومان درآمد تسهیلات اعطایی به دست آورد که ۶۰‌درصد بیشتر از مرداد است. از سوی دیگر بر اساس گزارش ماهانه، سود پرداختی این بانک به سپرده‌‌‌ها در شهریور با رشد ۱۵‌درصدی نسبت به مرداد در حوالی ۳هزار و ۳۹۴‌میلیارد تومان قرار گرفت. در نتیجه تراز بانک در این ماه حدودا برابر ۴۶۲۷میلیارد تومان شد که نشان‌دهنده افزایش ۱۲۵‌درصدی نسبت به ماه گذشته است. تراز بانک در ۶ ماه ابتدایی امسال با رشد ۸۰‌درصدی نسبت به دوره مشابه سال گذشته به بیش از ۱۲هزار و ۵۶۰‌میلیارد تومان رسید

 بانک تجارت در ماه شهریور۳۳۸۰‌میلیارد تومان درآمد تسهیلات اعطایی کسب کرد. سود پرداختی به سپرده‌های بانک در شهریور حدود ۲‌درصد نسبت به مرداد رشد کرد و به ۲۶۴۷‌میلیارد تومان رسید. تراز بانک در ماه شهریور برابر ۷۳۵‌میلیارد تومان شد. تراز ماه گذشته بانک برابر ۹۵۶‌میلیارد تومان بود. جمع تراز بانک در دوره ۶ماهه منتهی به شهریور تقریبا به ۳۵۰۰‌میلیارد تومان رسید. تراز بانک در دوره مشابه سال گذشته برابر ۲۲۶۷‌میلیارد تومان بود.

 بانک صادرات هم در ماه شهریور با رشد ۲۰‌درصدی نسبت به مرداد، ۳۳۱۷‌میلیارد تومان درآمد تسهیلات اعطایی کسب کرد. سود پرداختی به سپرده‌های بانک در شهریور ماه نسبت به مرداد ۳‌درصد کاهش یافت و به حدود ۲۶۹۰‌میلیارد تومان رسید. به این ترتیب تراز بانک در شهریور برابر ۶۳۰‌میلیارد تومان شد. تراز بانک در ماه گذشته تقریبا منفی ۱۴‌میلیارد تومان بود. تراز بانک در دوره ۶ ماهه منتهی به شهریور به بیش از ۱۱۳۰‌میلیارد تومان رسید. این در حالی است که تراز بانک در دوره مشابه سال گذشته برابر منفی ۳۸۸‌میلیارد تومان بوده است.

آمارها نشان می‌دهد که پست بانک در ماه شهریور به میزان ۸/ ۲۶۲‌میلیارد تومان درآمد کسب کرده است؛ رقمی که نسبت به درآمد ۷/ ۲۱۰‌میلیارد تومانی مرداد، ۲۵‌درصد رشد داشته است. همچنین سود پرداختی این بانک به سپرده‌های سرمایه‌گذاری در ماه پایانی تابستان حدود ۴/ ۲‌درصد نسبت به مرداد رشد کرد و به ۶/ ۱۲۹‌میلیارد تومان رسید. بنابراین تراز بانک در ماه شهریور برابر ۲/ ۱۳۳‌میلیارد تومان شده است. تراز ماه گذشته پست‌‌‌بانک برابر ۱/ ۸۴‌میلیارد تومان بود. جمع تراز بانک در دوره ۶ ماهه منتهی به شهریور تقریبا به ۱/ ۶۵۴‌میلیارد تومان رسید که نسبت به تراز ۶/ ۲۶۱میلیارد تومانی بانک در دوره مشابه سال گذشته، ۱۵۰ رشد کرده است.

بانک پارسیان در شهریورماه عملکرد بهتری نسبت به مردادماه داشته اما در مجموع، نسبت به ۶ ماه سال گذشته، عملکرد نامناسبی داشته است: این بانک در شهریورماه از محل تسهیلات ۱۲۱۶‌میلیارد تومان درآمد داشته و ۱۸۱۸‌میلیارد تومان بابت سپرده‌ها سود پرداخت کرده است. بنابراین تراز بانک در شهریورماه منفی۶۰۲میلیارد تومان بوده است. این در حالی است که تراز بانک در مردادماه منفی ۶۸۸میلیارد تومان بوده است (بهبود ۵/ ۱۲‌درصدی در شهریورماه).

این شرکت در مجموع ۶ ماه ابتدای امسال، ۶۲۱۱‌میلیارد تومان از محل تسهیلات درآمد داشته و ۹۵۹۷‌میلیارد تومان بابت سپرده‌ها سود پرداخت کرده است. بنابراین در این ۶ ماهه، تراز بانک منفی ۳۳۸۶‌میلیارد تومان بوده است. این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته این تراز منفی ۷۷۷‌میلیارد تومان بوده است.

بانک پاسارگاد در ماه شهریور بیش از ۵۶۷۰‌میلیارد تومان درآمد تسهیلات اعطایی کسب کرد که رشد چشمگیر ۲۸۵‌درصدی نسبت به ماه گذشته نشان می‌دهد. سود پرداختی به سپرده‌ها در این ماه با رشد ۹‌درصدی نسبت به ماه گذشته به ۲۳۲۳‌میلیارد تومان رسید. به این ترتیب تراز بانک در شهریور به ۳۳۵۰‌میلیارد تومان رسید. این در حالی است که تراز بانک در مرداد برابر منفی ۶۶۰‌میلیارد تومان بوده است. جمع تراز بانک در دوره ۶ماهه منتهی به شهریور ماه به ۴۹۴۰‌میلیارد تومان رسید که رشد ۱۲۰‌درصدی نسبت به دوره مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: