کد خبر: ۱۹۸۳۳۶
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۵ - ۲۶ مهر ۱۴۰۰ - 18 October 2021
کارشناس پولی و بانکی مطرح کرد؛
یک کارشناس پولی و بانکی: تولید داخلی برای رقابت با کالای خارجی نیاز به حمایت‌های تسهیلاتی دارد که طرح اعطای کارت اعتباری در قالب زنجیره تامین اقدامی مفید در این راستا است.

یک کارشناس پولی و بانکی: تولید داخلی برای رقابت با کالای خارجی نیاز به حمایت‌های تسهیلاتی دارد که طرح اعطای کارت اعتباری در قالب زنجیره تامین اقدامی مفید در این راستا است.

به گزارش بانکداری ایرانی،  مهدی اشعری درباره تأثیرگذاری کارت‌‎های اعتباری بر تحرک‌بخشی به تولید داخلی گفت: برای رونق اقتصادی باید یک سری مشوق‌هایی در نظر گرفته شود تا هم تولیدکننده تشویق به تولید کالا و هم مصرف‌کننده ترغیب به خرید کالای تولید داخلی شود.

وی اظهار داشت: به نظر من در شرایط کنونی باید تسهیلاتی را با کارمزد کم در اختیار تولیدکنندگان و خریداران قرار داد تا زنجیره تولید و زنجیره مصرف رونق بگیرد. بنابراین وام‌های ارزان‌قیمت و کارت‌های اعتباری خرید می‌توانند به این چرخه کمک کنند.

کارشناس پول و بانک خاطرنشان کرد: کارت‌های اعتباری یکی از ابزارهای مناسب برای تقویت قدرت خرید مردم محسوب می‌شوند و درصورتی که نرخ سود و بهره این کارت‌ها مناسب باشد، خریدار تمایل به دریافت این کارت‌ها خواهد داشت.

اشعری معتقد است: اگر نرخ سود تسهیلات کارت‌های اعتباری متعارف و اندک باشد مردم ترجیح می‌دهند به جای اینکه وام بانکی با سود ۱۸ درصد دریافت کنند، این نوع کارت‌ها را دریافت و مبلغ آن را برای خرید تولیدات داخل هزینه می‌کنند، ولی اگر چنین اتفاقی نیفتد ترجیح مردم این است که وام‌های عادی را دریافت تا حداقل آن را در جای دیگری هزینه کنند که در این میان فقط تولید داخل متضرر می‌شود.

وی با بیان اینکه تمام دغدغه بانک‌ها و دولت باید کمک به تولید ملی و به گردش درآوردن چرخ اقتصاد باشد، گفت: تولید داخلی زمانی می‌تواند با تولیدات خارجی رقابت کند که در کنار رقابتی بودن بازار، از حمایت‌های بانکی هم برخوردار باشد و مطمئناً کارت‌های اعتباری می‌توانند ابزار مناسبی برای تأمین مواد اولیه تولیدکننده و توسعه زیرساختی کارگاه‌های تولیدی به حساب آید و هم ابزار مفیدی برای افزایش قدرت خرید مردم.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: